تامین آب ایران از هیرمند پیگیری می شود


ساعت: 14:12
تاریخ انتشار: 1401/02/31
کد خبر: 1840354

حاتب زاده گفت: موضوع برقراری آب ایران از رودخانه هیرمند را از طریق مجاری قانونی رصد می کنیم تا آب این رودخانه مرزی که حق ایران بر آن از سوی افغانستان اعطا شود، تامین شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از صبح توس; سعید حاطب زاده سخنگوی وزارت امور خارجه در سفر به تایباد و در حاشیه بازدید از مرز دوغارون افزود.

وی تاکید کرد: تامین آب ایران که باید محقق می شد تا به امروز محقق نشده است.

سخنگوی وزارت امور خارجه گفت: زیرساخت های خوبی در مرز دوغارون وجود دارد که روند ترانزیت، صادرات و واردات را تسهیل کرده است و امیدواریم در مرزها و افغانستان نیز تسهیلات مشابهی فراهم شود.

حاتب زاده افزود: تجهیزات و امکانات مناسبی در زمینه خدمات رسانی به رانندگان ایرانی و افغانستانی در مرز دوغارون در نظر گرفته شده که همچنان نیازمند نوسازی است.
وی ادامه داد: هدف از بازدید از پاسگاه بین المللی دوغارون، آشنایی با این مرکز اقتصادی است و نقاط مختلف مرز دوغارون نشان از حسن همجواری جمهوری اسلامی ایران با افغانستان دارد.

وی افزود: مرز دوغارون یکی از مهمترین مرزهای زمینی کشور است که نقش بسزایی در توسعه روابط ایران و افغانستان دارد و روابط دیرینه ایران و افغانستان نشان از همکاری بالای دو کشور دارد. کشورها. “

سخنگوی وزارت امور خارجه صبح امروز در راس هیاتی به پاسگاه بین المللی دوغارون در مرز ایران و افغانستان رفت.

حاتب زاده در بازدید از این گذرگاه مرزی از محل احداث کمپ اتباع خارجی، پارکینگ شهید فهری زاده، پاسگاه مرزی ایران و افغانستان، پاسگاه مرزی دوغارون، منطقه ویژه اقتصادی دوغارون و اداره کل امور اتباع خارجی و مهاجرین بازدید کرد. در تایباد

در این بازدید مدیرکل اتباع و زائرین خارجی خراسان رضوی، فرماندار تایباد و فرمانده هنگ مرزی تایباد حاطب زاده را همراهی کردند.

گمرک دوغارون با سابقه 100 ساله یکی از پنج گمرک بزرگ اقتصادی کشور است که سالانه بیش از 2 میلیارد دلار کالا از طریق این گمرک به افغانستان صادر می کند.

مرز دوغارون در 18 کیلومتری شهر تایباد و شهرستان تایباد با 140 هزار نفر جمعیت در 225 کیلومتری جنوب شرقی مشهد قرار دارد./ ایرنا

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید