تامین برق پایدار از طریق انرژی های تجدیدپذیر


ساعت: 10:13
تاریخ انتشار: 14/01/01
کد خبر: 1840516

سازمان انرژی های تجدیدپذیر و بهره وری ایران و شرکت شهرک های صنعتی تفاهم نامه ای برای تامین انرژی پاک امضا کردند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ تفاهم نامه مشترک تامین برق پایدار شهرها، مناطق صنعتی و مناطق ویژه اقتصادی تحت پوشش سازمان صنایع کوچک و شهرهای صنعتی ایران از طریق ایجاد نیروگاه های تجدیدپذیر به امضای کهنی محمود معاون وزیر و رئیس هیئت مدیره سازمان انرژی های تجدیدپذیر ایران رسید. معاون بهره وری انرژی های تجدیدپذیر سازمان انرژی و علی رسولیان، معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت و مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرهای صنعتی ایران وارد شدند.

محمود کمانی هدف از انعقاد این تفاهم نامه را استفاده از ظرفیت ها و ظرفیت های غیردولتی برای کمک به افزایش ظرفیت برق شهرها و نواحی صنعتی و مناطق ویژه اقتصادی، ارتقای کیفیت آن و تشویق به استفاده از انرژی های پاک از طریق منابع تجدیدپذیر عنوان کرد. .

برنامه ریزی برای تامین هزار مگاوات نیروگاه های تجدیدپذیر با استفاده از فضای پشت بام نوآوری های واحدهای صنعتی موجود (در قالب خرید تضمینی برق از نیروگاه های انشعاب کمتر از 200 کیلووات) در مدت 2 سال. برنامه ریزی برای تامین 3000 مگاوات نیروگاه های تجدیدپذیر با ظرفیت بیش از 200 کیلووات به روش خرید با استفاده از ظرفیت ماده 12 و برون سپاری از طریق ظرفیت شهرهای موجود و مناطق صنعتی و مناطق ویژه اقتصادی، توسعه شهرهای موجود و مناطق صنعتی و ایجاد شهرک ها و مناطق صنعتی تخصصی انرژی های تجدیدپذیر در مدت 4 سال از اهداف این تفاهم نامه است.

برنامه ریزی برای تامین 1000 مگاوات نیروگاه های تجدیدپذیر در قالب صنایع خودکفا با استفاده از ظرفیت شهرهای موجود و مناطق صنعتی و مناطق ویژه اقتصادی، توسعه شهرها و نواحی صنعتی موجود و ایجاد شهرهای تخصصی و نواحی صنعتی تجدیدپذیر. انرژی در عرض 2 سال می تواند دیگری باشد. ممکن است اهداف این تفاهم نامه بیان شود.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید