تامین بیش از 40 هزار تن بذر گندم گواهی شده در کرمانشاه


ساعت: 10:59
تاریخ انتشار: 08/03/1401
کد خبر: 1905744

معاون بهبود محصولات جهاد کشاورزی استان کرمانشاه بیان کرد؛

فرهاد شریفی با بیان اینکه مواد اولیه لازم برای کشت پاییزه در استان کرمانشاه موجود است، گفت: 41 هزار تن بذر گواهی شده در استان برای کشت پاییزه گندم تهیه شده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ فرهاد شریفی در گفتگو با خبرنگار مرصاد نیوز با اشاره به پیش بینی های هواشناسی مبنی بر تاخیر در بارندگی های پاییزی در سال زراعی جاری اظهار داشت: امسال احتمال می رود در آذرماه بارش موثری داشته باشیم.

معاون بهبود زراعی سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه مواد اولیه لازم برای کشت پاییزه را در استان موجود دانست و افزود: 41 هزار تن بذر گواهی شده در استان برای کشت پاییزه گندم تهیه شده است، این در حالی است که در سال های اخیر نیاز استان به این میزان است. برای بذر برای کشت پاییزه حدود 35 هزار تن است.

وی با تاکید بر اینکه کشاورزان برای عملکرد بهینه مزارع خود از توصیه کارشناسان سازمان جهاد کشاورزی استفاده کنند، گفت: تاکنون 90 هزار هکتار گندم دیم و یک هزار و 500 هکتار گندم آبی در استان کشت شده است.

شریفی تصریح کرد: بذر و کود مورد نیاز کشاورزان در استان به میزان کافی تامین می شود و مصرف کنندگان این منطقه می توانند با مراجعه به مراکز جهاد کشاورزی شهرستان ها اقلام مذکور را تهیه کنند.

وی به کشاورزان توصیه کرد برای افزایش تولید در زمان کشت محصول از کودهای اساسی از جمله کودهای نیتروژن و پتاس و بذر گواهی شده استفاده کنند.

این مسئول با توصیه به کشاورزان روستایی برای بیمه اراضی خود گفت: کشاورزان فراموش نکنند که تنها ارگانی که می تواند در صورت بروز خسارت از آنها حمایت کند بیمه زمین های کشاورزی است بنابراین از بیمه زمین های خود کوتاهی نکنند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید