تاکنون بیش از 4000 نفر در اوکراین کشته شده اند

سخنگوی دفتر هماهنگی امور بشردوستانه سازمان ملل متحد (OCHA) گفت: تاکنون 4253 مرد، زن و کودک در اوکراین کشته و بیش از 5000 زخمی شده اند.

دوجاریک افزود: بیش از نیمی از این قربانیان در استان های دونتسک و لوهانسک ثبت شده اند و در این دو استان شدیدترین درگیری ها وجود دارد.

سخنگوی سازمان ملل ادامه داد: سازمان ملل به همراه شرکای خود در اوکراین به ارائه کمک های بشردوستانه به افراد بیشتری ادامه می دهد و تا به امروز به 7.8 میلیون نفر در اوکراین کمک کرده است.

وی همچنین گفت که از 2.25 میلیارد دلار بودجه درخواست شده برای کمک به اوکراین، 1.62 میلیارد دلار یا 72 درصد از کمک های مالی بین المللی تامین شده است.

در 21 فوریه 2022 (2 مارس 1400)، ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه، غرب را به دلیل نادیده گرفتن نگرانی های امنیتی مسکو، به رسمیت شناختن استقلال جمهوری های خلق دونتسک و لوهانسک در منطقه دونباس و سه روز بعد انتقاد کرد. 1400. او همچنین به اصطلاح “عملیات ویژه” را علیه اوکراین راه اندازی کرد و روابط متشنج بین مسکو و کیف را به یک رویارویی نظامی تبدیل کرد.

جنگ در اوکراین وارد چهارمین ماه خود شد و واکنش ها به تهاجم روسیه، ارسال تسلیحات به اوکراین و پیامدهای جدید سیاسی، نظامی، اقتصادی و اجتماعی همچنان ادامه دارد.

ینس استولتنبرگ، دبیرکل سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) هشدار داد که جنگ در اوکراین ممکن است به یک جنگ فرسایشی تبدیل شود.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید