تاکید بر اهمیت همکاری ایران و قرقیزستان در زمینه ترانزیت

ساعت: 20:46
تاریخ انتشار: 1400/09/14
کد خبر: 1789806

این موضوع در دیدار «طلعت بیک مسادیکوف» با امیرعبدالیان مطرح شد

وزیر امور خارجه کشورمان همکاری ایران و قرقیزستان در زمینه حمل و نقل و ترانزیت را برای دو کشور مهم می داند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ معاون رئیس جمهور قرقیزستان، طالبیک مسادیکوف که برای دیدار با مقامات ایرانی به تهران سفر کرده است، با حسین امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه کشورمان دیدار و درباره موضوعات مورد علاقه طرفین گفتگو کرد.

امیر عبداللهیان در تشریح سیاست های دولت جدید جمهوری اسلامی ایران در حوزه همسایگان، تبادل هیئت های اخیر بین دو کشور را نشان دهنده اراده کشورها برای ارتقای همکاری ها و توسعه روابط دانست و بر ضرورت طولانی مدت تاکید کرد. همکاری مدت

وزیر امور خارجه با تبریک برگزاری موفقیت آمیز انتخابات پارلمانی اخیر در قرقیزستان، بر لزوم زمینه سازی برای همکاری ها از طریق برقراری پروازهای مستقیم بین پایتخت های دو کشور برای تسهیل تردد تجار، هیئت های سیاسی و گردشگران تاکید کرد.

امیر عبداللهیان همچنین بر اهمیت همکاری دو کشور در زمینه حمل و نقل، ترانزیت و اجرای آزمایشی کریدور ریلی قرقیزستان – بندرعباس برای اتصال قرقیزستان به منطقه غرب آسیا برای هر دو کشور تاکید کرد.

طالات بک مسادیکوف معاون رئیس جمهور قرقیزستان نیز با تبریک انتصاب وزیر امور خارجه کشورمان، انتصاب وزیر امور خارجه کشورمان را ستود و خواستار گفتگو و تبادل نظر وزرای خارجه دو کشور در حاشیه مجمع عمومی سازمان ملل شد. قرقیزستان در دوره انتخابات دور جدیدی از همکاری بین دو کشور را در زمینه های مختلف از جمله همکاری اقتصادی بر اساس ظرفیت موجود تشکیل خواهد داد.

وی همچنین بر همکاری دو کشور در مبارزه با قاچاق مواد مخدر و تبادل تجربیات در زمینه حفاظت از مرزها تاکید کرد.

افغانستان و توسعه کنونی این کشور از دیگر موضوعات مطرح شده میان امیر عبداللهیان و معاون قرقیزستان شورای امنیت ملی بود که هدف قبایل افغانستان برقراری ثبات و صلح در این کشور بود.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید