آمادگی ایران با ارمنستان در زمینه حمل و نقل و ترانزیت به ویژه در کریدور شمال – جنوب


ساعت: 13:05
تاریخ انتشار: 1301/07/30
کد خبر: 1905010

امیر عبدالاخیان در دیدار با رئیس مجلس ملی ارمنستان گفت:

وزیر امور خارجه ایران افتتاح سرکنسولگری جمهوری اسلامی ایران در کاپان ارمنستان را در چارچوب چشم انداز کشورمان برای توسعه همکاری ها با ارمنستان و تاکید بر همکاری های بیشتر بویژه در زمینه حمل و نقل و ترانزیت به ویژه در کریدور شمال-جنوب و آمادگی متقابل کشورمان برای گشایش بر سرکنسولگری جمهوری ارمنستان در تبریز تاکید کرد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ حسین امیرعبدلاخیان وزیر امور خارجه ایران در این دیدار با تاکید بر اولویت همکاری با همسایگان در رویکرد سیاست خارجی دولت جمهوری اسلامی ایران، بر اهمیت احترام به حاکمیت و تمامیت ارضی ارمنستان مانند سایر کشورها تاکید کرد. همسایگان کشورمان

وی همچنین افتتاح سرکنسولگری جمهوری اسلامی ایران در کاپان ارمنستان را در چارچوب چشم انداز کشورمان برای توسعه همکاری ها با ارمنستان و تاکید بر همکاری های بیشتر به ویژه در زمینه حمل و نقل و ترانزیت به ویژه مورد بررسی قرار داد. وی در کریدور شمال-جنوب و آمادگی متقابل کشورمان برای افتتاح سرکنسولگری جمهوری ارمنستان در تبریز تاکید کرد.



وزیر امور خارجه در خصوص حجم مبادلات تجاری و اقتصادی دو کشور بر لزوم افزایش آن متناسب با ظرفیت های دو کشور و آمادگی جمهوری اسلامی ایران در زمینه توانمندی های خود در زمینه های مختلف تاکید کرد. خدمات انرژی، حمل و نقل و فنی مهندسی نقش موثری در این زمینه ایفا می کند.

میرعبداللهیان همچنین ضمن ابلاغ سلام محمد باکر کالیباف رئیس شورای اسلامی به همتای ارمنی خود با اشاره به نتایج همکاری های دو کشور در زمینه روابط و دیپلماسی پارلمانی و اهمیت آن برای توسعه همکاری های دو کشور با توجه به اهمیت تعمیق همکاری های پارلمانی علاوه بر سطح دیپلماسی روسای مجالس، دو کشور و گروه های دوستی پارلمانی بر سطح کمیسیون های تخصصی در زمینه روابط بین پارلمانی برای شناسایی راه های توسعه همکاری ها تاکید کردند. بین دو کشور در همه زمینه ها و همچنین رفع موانع پیش روی ارتقای همکاری ها.

در این دیدار آلن سیمونیان رئیس مجلس ملی ارمنستان نیز افتتاح سرکنسولگری جمهوری اسلامی ایران در کاپان را تبریک گفت و از تلاش و حمایت مجلس ملی ارمنستان برای مقابله با افتتاح کنسولگری خبر داد. سرلشکر جمهوری ارمنستان در تبریز و از مواضع اصولی کشورمان در زمینه تمامیت ارضی و حاکمیت ارمنستان قدردانی کرد.

در این نشست روبرت بیگلریان و آرا شاوردیان نمایندگان ارمنی کشورمان در شورای اسلامی نیز حضور داشتند.

دیدگاهتان را بنویسید