التهاب حمل و نقل در کریدور جنوب شرق کشور / سراب جاده های سیریک


ساعت: 10:12
تاریخ انتشار: 14/04/04
کد خبر: 1878898

محورهای مواصلاتی جنوب شرق استان هرمزگان که اتصال جنوب غرب به جنوب شرق کشور محسوب می شود در وضعیت نامناسبی قرار دارند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از هرمز; شهرستان سیریک یکی از شهرهای آینده دار استان هرمزگان و در عین حال کمتر مورد توجه استان هرمزگان است، در این شهرستان مشکلات فراوانی وجود دارد که البته در اکثر نقاط استان رخ می دهد و تقریباً وجود دارد. رایج است و وقتی به سمت شرق مرکز استان قدم می زنیم و در منطقه سیریک و بشاگرد به اوج خود می رسیم، محرومیت ها بیشتر می شود، با این تفاوت که شهرستان سیریک مانند بشاگرد کور نیست و این شهر ساحلی است. این استان به جاسک و چابهار منتهی می شود و وضعیت کمی بهتر از بشاگرد، نیازمندترین نقطه استان و کشور است.

داستان غم انگیز مردم سیرک

حکایت غم انگیز مردم سیریک همان داستان تکراری است که از مردم بشاگرد، کوهشاه، جاسک و … در هرمزگان نوشتیم و گوشی مدیون این داستان های تکراری نیست.

شهرستان سیریک در سال 1386 از شهرستان میناب جدا شد و به عنوان شهری جدید به تقسیمات کشوری اضافه شد و مساحت این شهرستان 3351 کیلومتر مربع است که از شمال به شهرستان میناب می‌رسد جاسک از جنوب، بشاگرد از شرق و از غرب به دریای عمان محدود می شود.

محورهای حمل و نقل سیریک جنبه ملی دارد


f1f2a50c 40e2 435c 987d 822b2eb664b4 خبر خاکستری



محورهای حمل و نقل سیریک هرمزگان در وهله اول از دو جهت حائز اهمیت است. جنبه اول ملی و استانی است و به دلیل قرار گرفتن کریدور جنوب غرب به جنوب شرق است که می تواند بنادر خلیج فارس خوزستان، بوشهر و هرمزگان را به چابهار، بندر باون و یک مسیر ترانزیتی امن و در عین حال یک مسیر گردشگری جذاب برای ساحلی و گردشگران، معنای دوم محورهای مواصلاتی شهرستان سیریک در محور سیریک به میناب برای خود مردم است، زیرا تقریباً در همه مناطق پیشرفته ترین و توسعه یافته ترین شهر شرق هرمزگان است. توسعه آن نیز در دل شهر میناب نیست و سیریکی ها به دلیل نبود امکانات بهداشتی مجبورند در این محور از میناب به بندرعباس راهی میناب به بندرعباس شوند. خیر و گاهی حوادث خونین و مضر در آن رخ می دهد.

چالش بعدی حضور شترهای ولگرد در این جاده هاست، شترهایی که خسارت جانی و مالی آنها برای مردم هرمزگان معلوم است و بسیاری از مردم استان ما به خاطر این شترها جان خود را از دست داده اند.

جاسک همچنین انتظار دارد مسیرهای حمل و نقل بهبود یابد


443d862b af65 44c7 a6e7 d92524fa1203 خبر خاکستری



البته این مشکل تنها مربوط به شهرستان سیریک نیست بلکه شهر یاسک نیز از این مشکل رنج می برد که در اثر کار با این حیوان حوادثی رخ داده است اما هنوز بسیاری از صاحبان گله شتر گله های خود را در منطقه رها می کنند. بیابان‌های بدون اجاره چوپان و حوادث شتر در مناطقی قربانی می‌شود که این موضوع در نشست خبری رئیس قاضی استان هرمزگان مطرح شد.

شهر شهید سلیمانی راه دسترسی مناسبی ندارد

یکی دیگر از مشکلات شهرستان سیریک در حوزه راه های روستایی به ویژه روستای جدید این شهر یا شهرک شهید سلیمانی شهرستان سیریک است، اما وضعیت راه های مواصلاتی قابل قبول نیست و به دلیل خطرناک بودن آن نیز وجود دارد. جمعیت قابل توجه مسکن در این حوزه لازم است مسئولان در زمینه راه های این منطقه کوشا بوده و این امر را تسهیل کنند.

خطیب نماز جمعه شهرستان از وضعیت جاده انتقاد کرد


ba794142 5ca3 4eb6 99a0 989ea34dd9ee خبر خاکستری



حجت الاسلام والمسلمین محسن سالاری امام جمعه شهرستان سیریک در دیدار با مدیرکل و معاونین اداره کل راه و شهرسازی استان هرمزگان با اشاره به وضعیت راه های این شهرستان. ، گفت: این محورها را شایسته مردم و مسافران عزیز نمی دانیم.

وی افزود: بی شک یکی از عواملی که سرعت توسعه را در هر منطقه کاهش می دهد و یکی از عوامل اصلی با وجود ظرفیت های گردشگری در شهرستان سیریک، عدم علاقه مردم در سایر نقاط و گردشگران به شهر سیریک است. یا کمتر در آنها می خواهند در وضعیت بدی قرار بگیرند که بر جاده های این منطقه مسلط است و این مشکل به هر نحوی به شهر ما آسیب می زند.

بسیاری از جوانان سیریک جان خود را از دست داده اند

سالاری بیان کرد: رسیدگی به وضعیت مسیرهای مواصلاتی میناب – سیریک و سیریک – یاسک که متاسفانه بسیاری از جوانان ما جان شیرین خود را از دست داده اند و خانواده های زیادی غمگین شده اند و متاسفانه برخی از ما نخبگان خود را در این مسیر از دست داده ایم. داده‌های ما یکی از خواسته‌های اصلی ما از مجموعه راه و شهرسازی در روستا و کشور است، پس این را در دستور کار خود قرار دهید و اجازه ندهید خانواده‌ها بیشتر از الان غصه بخورند.»

وی افزود: متاسفانه با وجود تاکید زیاد و تلاش زیاد مشکل شترهای ولگرد و ورود بی رویه آنها به جاده ها و وارد شدن خسارت به مردم و رفع نشدن معابر برطرف نشده است لذا از مجموعه راه و شهرسازی انتظار داریم. برای جلوگیری از ورود شتر و احشام حداقل در برخی از نقاط اضطراری جاده های شهری، زیرا امروزه این امر بسیار ضروری است، زیرا متاسفانه اکثر تصادفات جاده ای در این منطقه تصادف با شتر است که متاسفانه منجر به تلفات جانی می شود. جوانان مردم می شوند.

امام جمعه شهرستان سیریک گفت: در حوزه راه های روستایی وضعیت شهرستان به هیچ وجه میسر نیست و برخورد با وضعیت راه های روستایی که متاسفانه مشکلات زیادی را ایجاد کرد یکی از انتظاراتی است که باید یک اولویت در مجموعه راه و شهرسازی به ویژه جاده شهرک شهید سلیمانی در زاچو داربستی است که بسیار خطرناک و خطرناک است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید