لزوم تسریع تکمیل کریدور شمال به جنوب

فرماندار آستاراخان روسیه تاکید کرد؛

فرماندار آستاراخان با تاکید بر اهمیت تکمیل کریدور شمال-جنوب در ارتباط ایران و روسیه تصریح کرد: آستاراخان و گیلان سال هاست در عرصه های تجاری، صنعتی، کشاورزی و لجستیکی فعال بوده اند، اما مهم ترین هدف افزایش این پیوند است. در چند سال اخیر آخرین تلاش تکمیل کریدور شمال-جنوب است.

به گزارش خبرگزاری موج گیلان

، ایگور بابوشکینفرماندار آستاراخان، روسیه وی امروز در همایش تجاری گیلان و آستاراخان از روسیه که با حضور تجار و مدیران کل اقتصادی 2 استان گیلان و آستاراخان در آستاراخان برگزار شد، گفت: برگزاری این همایش با بازدید نمایندگانی از جمهوری اسلامی ایران به ریاست جمهوری استاندار گیلان بسیار موثر خواهد بود.
وی با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران شریک اقتصادی مهمی برای روسیه است، گفت: بخش های مختلف روسیه در حال گسترش روابط خود با جمهوری اسلامی ایران هستند که این امر نشان دهنده ارتباط گسترده و عمیق روسای جمهور ایران و روسیه است.

فرماندار آستاراخان توجه را به تکمیل جلب کرد کریدور شمال – جنوب وی درباره روابط ایران و روسیه گفت: آستاراخان و گیلان سال‌هاست در حوزه‌های تجاری، صنعتی، کشاورزی و لجستیکی فعال بوده‌اند، اما مهم‌ترین هدف برای افزایش این روابط اخیرا تلاش برای تکمیل کریدور شمال جنوب است.

بابوشکین افزایش 50 درصدی ترانزیت کالا در بنادر آستاراخان را نشانگر گسترش روابط این استان با گیلان دانست و اظهار داشت: در 10 ماه گذشته سه و نیم میلیون تن کالا در این استان مبادله شده است. بنادر آستاراخان که نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش داشته است در این زمینه 50 درصد جلوتر هستیم، بنابراین آمادگی برای افزایش 100 درصدی این ترانزیت کالا وجود دارد.

وی با اشاره به فعالیت 100 شرکت ایرانی در بنادر آستاراخان روسیه افزود: این 100 شرکت در زمینه بازرگانی، صنعت و کشاورزی فعالیت دارند که امیدوارم شرکت های گیلانی نیز به این مجموعه اضافه شوند.

نماینده ارشد دولت در گیلان پیش از این همایش نیز؛ وی با همتای روس خود در آستاراخان دیدار ویژه داشت.



آیا این خبر مفید بود؟