تاکید بر ایجاد بسترهای لازم برای گسترش روابط اقتصادی


ساعت: 12:11
تاریخ انتشار: 30.04.1401
کد خبر: 1884591

معاون اول رئیس جمهور با بیان اینکه امنیت، استقلال و یکپارچگی سوریه برای جمهوری اسلامی ایران از اهمیت ویژه ای برخوردار است، بر توسعه همه جانبه روابط دو کشور در زمینه های مختلف تاکید کرد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ محمد محبر در دیدار با فیصل المقداد وزیر امور خارجه سوریه تاکید کرد: رویکرد جمهوری اسلامی ایران در این سال ها احترام به تمامیت ارضی سوریه است و همواره معتقدیم که مبارزه با تروریسم نباید به سرزمینی آسیب برساند. تمامیت سوریه

مخبر افزایش سطح همکاری های اقتصادی و روابط تجاری تهران و دمشق را یکی از راهبردهای جدی جمهوری اسلامی ایران دانسته و بر ضرورت رفع موانع فعالیت بخش خصوصی و فعالان اقتصادی دو کشور و ایجاد ایجاد بسترهای لازم برای گسترش روابط اقتصادی دو کشور.

معاون اول رئیس جمهور تصریح کرد: دولت جمهوری اسلامی مصمم است روابط خود را با سوریه در همه ابعاد گسترش دهد و در صورت فراهم شدن بسترهای لازم از سوی دمشق شاهد تحول جدی در توسعه همه جانبه روابط دو کشور خواهیم بود. .

وی ادامه داد: متاسفانه با وجود روابط صمیمانه دو کشور و سطح مناسب روابط سیاسی فی مابین، روابط اقتصادی تهران و دمشق متناسب با روابط سیاسی بهبود نیافته است. بر این اساس، توسعه همکاری‌های بانکی و تسهیل مبادلات مالی موضوع مهم و ضروری برای تحقق سرمایه‌گذاری‌ها است.» منافع مشترک و همکاری‌های اقتصادی دو کشور.

در این دیدار فیصل مقداد وزیر امور خارجه سوریه با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران در همه ابعاد از سوریه در جنگ با تروریسم حمایت کرده است، گفت: اگر حمایت جمهوری اسلامی ایران از سوریه نبود. وضعیت امروز منطقه و سوریه کاملاً متفاوت خواهد بود.» این بود.

وی با اشاره به توطئه های آمریکا و رژیم سلطه در اعمال تحریم های اقتصادی علیه مردم ایران و سوریه، افزود: آنچه در ایران و سوریه رخ داد، تروریسم اقتصادی و کشوری است که چنین اقدامات ظالمانه و یکجانبه ای را علیه ملت ها انجام می دهد. او یک جنایتکار جنگی و یک انسان ستیز است.

وی با تاکید بر اینکه مطمئن هستیم با حمایت جمهوری اسلامی ایران بر اشغال سوریه توسط آمریکا غلبه خواهیم کرد، گفت: هیچ گاه کمک های ایران را فراموش نخواهیم کرد و تلاش خواهیم کرد تا بر چالش ها و موانع بر سر راه توسعه فائق آییم. روابط تهران و دمشق

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید