تاکید بر ایمنی آب شرب در شهر یاسوج


ساعت: 15:28
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۶/۲۹
کد خبر: 1898584

معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استانداری کهگیلویه و بویار احمد گفت: بر اساس آزمایشات مرکز بهداشت و آبفای شهر یاسوج آب شرب شهر یاسوج سالم است و جای نگرانی وجود ندارد. این رابطه

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش صبح زاگرس ، جلسه کارگروه سلامت فرهنگی، اجتماعی و خانواده به ریاست معاون سیاسی امنیتی استانداری کهگیلویه و بویراحمد با سه دستور کار آب آشامیدنی یاسوج، سگ های ولگرد و زباله رها شده در یاسوج برگزار شد. ورودی یک شهر یاسوج.

سید جواد هاشمی مهر گفت: هدف از تشکیل جلسه و بررسی این سه موضوع زیر سوال بردن خدمات دستگاه ها نیست بلکه تبادل نظر برای بهبود وضعیت است.

وی با اشاره به نگرانی مردم نسبت به سگ های ولگرد افزود: طبق اعلام دانشگاه علوم پزشکی در سال گذشته هزار و 497 مورد حیوان گزیدگی ثبت شد که این رقم بسیار بالاست و ناشی از بی توجهی به این معضل است و سگ ها یک مشکل جدی هستند. تهدیدی برای سلامت خانواده ها هستند.

معاون سیاسی و امنیتی استانداری کهگیلویه و بویراحمد گفت: کمیته امحای سگ های ولگرد تشکیل شده و باید روی موضوع سگ های ولگرد کار کنند تا هزینه های درمانی مردم افزایش پیدا نکند و بیت المال افزایش پیدا نکند. افزایش هدر رفته

وی با بیان اینکه سگ های ولگرد باعث نگرانی بزرگان دینی استان شده بود، اظهار داشت: آیت الله حسینی در خطبه های نماز جمعه خود به این موضوع اشاره و ابراز نگرانی کرد و گفت: نباید به جایی برسد که بزرگان دین را متهم کنیم. متولیان امر برابر دستورالعمل ها، تکلیف قانونی خود بوده و ظرف یک ماه آینده اقدامات میدانی و اساسی را در سطح شهرستان ها به ویژه یاسوج انجام می دهند.

وی بیان کرد: کار در این حوزه توسط شهرداری و فرمانداری انجام شده است اما همچنان نواقصی وجود دارد که استاندار باید با جدیت وارد شود و جلساتی را در این حوزه برگزار کند.

معاون سیاسی امنیتی کهگیلویه و بویراحمد در خصوص وضعیت آب شرب شهر یاسوج، اظهار کرد: طبق آزمایشات مرکز بهداشت و آبفای شهر یاسوج، آب شرب شهر یاسوج سالم است و جای نگرانی وجود ندارد. با این تفاوت که ساخت تصفیه خانه آب شرب شهر یاسوج که در حال حاضر 88 درصد پیشرفت فیزیکی دارد نگرانی ها را کاهش می دهد.

وی بیان کرد: در یک سال اخیر و با سفر رئیس جمهور تحول عظیمی در راستای احیا و بهسازی شبکه آب شرب یاسوج ایجاد شده و با تزریق اعتبارات دیگر به شبکه آب شرب یاسوج تکمیل خواهد شد. .

هاشمی مهر خواستار تشکیل کارگروهی در خصوص تخلیه زباله در ورودی شهر یاسوج شد و خاطرنشان کرد: سازمان امداد شهری باید با شایستگی به وظایف خود در زمینه جمع آوری زباله در ورودی یاسوج عمل کند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید