تاکید رئیسی بر ضرورت تامین معیشت پایدار برای مرزنشینان و ساماندهی تجارت مرزی


ساعت: 13:33
تاریخ انتشار: 1301/04/26
کد خبر: 1883823

در جلسه شورای عالی هماهنگی اقتصادی سران قوا مطرح شد؛

ساماندهی موضوع کولبری با قانونی شدن تجارت مرزی و ایجاد زیرساخت های لازم برای ایجاد اشتغال در مناطق مرزی در جلسه شورای عالی هماهنگی اقتصادی سران قوا مطرح و تصمیماتی در این زمینه اتخاذ شد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دولت، در جلسه شورای عالی هماهنگی اقتصادی سران قوا که عصر شنبه با حضور سران سه قوه و سایر اعضا به ریاست آیت الله دکتر سید ابراهیم رئیسی تشکیل شد، تصمیماتی در خصوص ساماندهی تجارت مرزی و مبارزه با قاچاق و سایر روش های جابجایی غیرقانونی کالا در مناطق مرزی مورد بحث قرار گرفت.

در این جلسه پیشنهاد ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز در سه محور «شفافیت و قانونی شدن تجارت مرزی»، «ایجاد زیرساخت های لازم برای توسعه تجارت مرزی قانونی» و «ایجاد اشتغال» مورد بررسی قرار گرفت. به منظور تأمین زندگی کامل ساکنان مناطق مرزی.» پیشنهاد و تصویب شد.

این پیشنهاد به منظور افزایش حاکمیت دولت و ساماندهی پدیده کولبری و رسیدگی به آثار زیانبار اجتماعی، انسانی و اقتصادی روش های غیرقانونی تردد کالا از مرزها به تصویب شورای عالی هماهنگی اقتصادی دولت رسید.
رئیس جمهور با تاکید بر ضرورت احیای تجارت مرزی و حمایت از فعالیت های مشروع و رسیدگی به آسیب ها و پیامدهای اجتماعی و اقتصادی شیوه های نامناسب جابجایی کالا، گفت: تامین معیشت و ایجاد اشتغال برای مرزنشینان که همواره از مدافعان غیور اسلام بوده اند. ایران اولویت همه نهادها از جمله دولت است، بنابراین هرگونه تصمیم در این زمینه باید پشتوانه معیشت پایدار و سالم مرزنشینان باشد و منجر به ساماندهی و انضباط تجارت مرزی شود.

در این جلسه موضوع رسیدگی به وضعیت مجتمع تولید نیشکر هفت تپه نیز در دستور کار قرار گرفت. اعضا با توجه به آثار مثبت و سازنده تصمیمات و اقدامات موقت دولت در سال گذشته برای ساماندهی و بهبود عملکرد این مجموعه، تصمیم گرفتند تدابیر لازم از جمله دائمی کردن مقررات، ادامه فعالیت های تولیدی، تامین امنیت را اتخاذ کنند. منافع کارگران و تعیین وضعیت مالکیت نیشکر هفت تپه

انتهای پیام/ک

دیدگاهتان را بنویسید