اردوی جهادی شهید ناصری در زیرکوه/از خانه سازی تا اشتغال زایی و تمرکز بر معیشت مرزنشینان


ساعت: 14:35
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۹/۱۳
کد خبر: 1915610

گزارش فعالیت جهادی در شهرستان زیرکوه;

مسئول قرارگاه جهادی شهید ناصری گفت: فعالیت های قرارگاه جهادی شهید ناصری شامل عمرانی، بهداشتی، آموزشی، فرهنگی، آسیب های اجتماعی، اشتغال، امداد دینی و سبد معیشتی است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش خاورستان، چند سالی است که فعالیت گروه های جهادی از فعالیت های غیرنظامی فراتر رفته و در عرصه های مختلف از پزشکی گرفته تا دامپزشکی، اقتصادی، فرهنگی، آموزشی، آسیب های اجتماعی، کمک های معیشتی و… گسترش یافته است. همزمان با توسعه عرصه های مختلف فعالیت جهادی، زمان فعالیت جهادی نیز گسترش یافته و در طول سال شاهد فعالیت جهادی هستیم.

اگر نگاهی به فعالیت های جهادگران در پنج سال اخیر بیاندازیم به یاد می آوریم که بیشتر در فصل تابستان و ایام نوروز شاهد فعالیت گروه های جهادی به ویژه بازدید از گروه های جهادی هستیم که بیشتر از دانشجویان این جهادی ها تشکیل شده است. گروه های استان در خراسان جنوبی بودیم اما اکنون در تمام فصول سال شاهد فعالیت جهادگران استانی در رشته ها و عرصه های مختلف هستیم.


هفته بسیج پارسال بود که سردار محمد زهرایی مسئول بسیج سازندگی کشور در همایش بسیجیان خراسان جنوبی به نقل از حجت الاسلام قرائتی گفت: در دیداری که با حجت الاسلام قرائتی داشتم، وی از واژه والله برای توصیف جهادگران استفاده کرد و گفت: با توجه به افزایش کمی و کیفی فعالیت گروه های جهادی و جهادگران، زمانی که جهادگران برای ارائه خدمات در نقاط مختلف کشور به نقطه ای از کشور می روند حجاب می گذارند» و این کلمه حجاب واقعاً عمق فعالیت های جهادی را نشان می دهد.

با استناد به مضمون این تعبیر، باید گفت چند سال گذشته است; به ویژه با شروع کرونا و پس از آن گروه های جهادی اردوهای جهادی را در خراسان جنوبی برپا کرده و هر روز از نظر کمی و کیفی بهتر از گذشته به مردم مناطق فقیر خدمات رسانی می کنند.

این بار با مسئول قرارگاه جهادی شهید ناصری خراسان جنوبی که شهرستان زیرکوه هدف این اردوی جهادی است به گفت وگو نشستیم و در جریان فعالیت های جهادی این اردو قرار گرفتیم.


جعفر علی آبادی مسئول قرارگاه جهادی شهید ناصری در گفت و گو با خبرنگار خاورستان، گفت: قرارگاه جهادی شهید ناصری به طور رسمی از اوایل سال 1398 فعالیت خود را آغاز کرد و دارای 25 عضو شورای جهاد و هسته مرکزی است.

وی با بیان اینکه این پایگاه جهادی در شهرستان زیرکوه مستقر و فعالیت می کند افزود: حدود 40 گروه جهادی با پایگاه جهادی شهید ناصری همکاری و از پایگاه این گروه های جهادی در شهرستان حمایت می کنند.

مسئول اردوی جهادی شهید ناصری گفت: فعالیت های این اردوی جهادی شامل آسیب های عمرانی، بهداشتی، آموزشی، فرهنگی، اجتماعی، اشتغال، کمک های مذهبی و سبد معیشتی است.

علی آبادی بیان کرد: فعالیت های عمرانی ما شامل تعمیر و ساخت سرویس بهداشتی نیازمندان روستایی و ساخت خانه های بی سرپرست است که تاکنون سه خانه ساخته شده است.


وی گفت: در حوزه سلامت بسته های بهداشتی و دارویی را در مناطق محرم توزیع کرده ایم و این در برنامه ماست.

مسئول اردوی جهادی شهید ناصری افزود: در حوزه آموزشی رنگ آمیزی حدود 15 مدرسه، توزیع وسایل کمک آموزشی و توزیع 2500 بسته لوازم التحریر بین دانش آموزان مناطق محروم شهرستان زیرکو انجام شد و این فعالیت ها تا پایان ادامه خواهد داشت. از سال.

علی آبادی گفت: در حوزه فرهنگی نیز برگزاری مسابقات حفظ قرآن با همکاری دفتر امام جمعه، سازمان تبلیغات، پایگاه های بسیج و مساجد از جمله اقدامات انجام شده است.


وی از مشارکت در طرح نهله حفظ قرآن کریم خبر داد و گفت: همچنین از برنامه های ترویجی در سطح مساجد شهرستان از جمله جشن عید غدیر، ماه شعبان و ملی مذهبی حمایت می کنیم. تعطیلات در سطح مدرسه این هدایا توسط اردوی جهادی شهید ناصری ارائه شد.

مسئول قرارگاه جهاد شهید ناصری گفت: در جشن غدیر بایرام 50 میلیون تومان هدایایی بین 50 مسجد شهرستان زیرکو توزیع کردیم.

علی آبادی به برگزاری کلاس های آموزشی در حوزه آسیب های اجتماعی اشاره و تصریح کرد: در حوزه اشتغال، راه اندازی کارگاه قالی بافی، اهدای دام مولد و اهدای جوجه رایگان در روستاها بین نیازمندان توزیع می شود. و زن سرپرست خانوار.

وی افزود: در حوزه توزیع سبد معیشت از ابتدای سال تاکنون دو هزار سبد به مناسبت های مختلف و در حوزه توزیع غذای گرم بیش از 75 هزار وعده غذایی توزیع شده است. توزیع شده است.


مسئول قرارگاه جهادی شهید ناصری گفت: از دیگر فعالیت های قرارگاه جهادی شهید ناصری می توان به مرمت و احیای کانال های آب اشاره کرد.

علی آبادی گفت: ذبح گوسفند در روز اول هر ماه قمری و چهارشنبه هر هفته از دیگر برنامه های اردوی جهادی شهید ناصری است. بین نیازمندان مناطق فقیرنشین توزیع شد.


وی بیان کرد: گازکشی منازل نیازمندان و توزیع وسایل گرمایشی نیز از دیگر فعالیت های در حال انجام است که در نظر داریم کمپین تامین وسایل گرمایشی به نیازمندان را راه اندازی کنیم.

مسئول اردوی جهادی شهید ناصری گفت: در این فعالیت ها خیرین گروه خیریه ورود بچه های بهشت، بنیاد علویان کشور و بسیج سازندگی همکاری بسیار خوبی با اعضای قرارگاه جهادی داشتند. “

علی آبادی گفت: در این اردوی جهادی همه اقشار از پزشک گرفته تا مهندس عمران، دامپزشک، استادکار، کارگر، روحانی و… حضور دارند.


انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید