مسئولان باید کنترل قیمت ها و معیشت مردم را در اولویت قرار دهند/ امروز جهاد کبیر در کشور ما رونق تولید و اشتغال زایی است.

ساعت: 15:01
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۱۱/۰۱
کد خبر: 1802257

در خطبه های نماز جمعه شهرهای آذربایجان غربی آمده است;

آئین سیاسی نماز جمعه در شهرهای آذربایجان غربی برگزار و برخی موضوعات روز مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش اروم نیوز، آئین سیاسی نماز جمعه در شهرهای آذربایجان غربی برگزار شد و ائمه جمعه در موضوعات روز مطالبی را مطرح کردند:

متولیان امر باید قیمت ها و معیشت مردم را کنترل کنند

حجت الاسلام والمسلمین سید مهدی قریشی در خطبه های نماز جمعه امروز ارومیه با بیان اینکه در آستانه ایام پایانی سال مسئولان استانی باید نظارت کافی بر قیمت ها داشته باشند، گفت: مدیران استانی باید کنترل را در اولویت قرار دهند. قیمت و معیشت تا سال آینده شاهد پیشرفت و توسعه در استان خواهیم بود.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی و امام جمعه در ادامه با بیان اینکه متأسفانه همه بزرگان رسانه و علما در برگزاری دومین روز باخمان کوتاهی کرده و دومین روز باخمان را به رسمیت نشناخته اند، افزود: : به نسل های آینده منتقل می شود.

وی به سفر اخیر ریاست جمهوری به روسیه اشاره کرد و گفت: با توجه به تدابیر مقام معظم رهبری، روابط با سایر کشورها موجب رفع تحریم ها می شود و شاهد رشد اقتصادی و رفع مشکلات نظام و مردم خواهیم بود.

وی افزود: اگر ایران روابط مستحکم و مستحکمی با سایر کشورها برقرار کند، فشار اقتصادی بر مردم را کاهش می دهد و اوضاع سیاسی را افزایش می دهد و امنیت 100 درصدی را برقرار می کند.

قریشی با بیان اینکه آذربایجان غربی یکی از استان های مهم گمرکی و مرزی است، افزود: بر این اساس تسریع در امور گمرکی یکی از موضوعاتی است که مسئولان برای رصد رشد و توسعه اقتصادی استان باید به آن توجه کنند. “

وی با اشاره به مشکلات معیشتی مردم گفت: می دانیم که دولت و مسئولان به مشکلات واقف هستند و تمام تلاش خود را انجام می دهند، اما مدیران و کارکنان باید برای رفع مشکلات معیشتی مردم سرعت خود را افزایش دهند.

امروز جهاد کبیر در کشور ما رونق تولید و اشتغال زایی است

حجت الاسلام والمسلمین حمید حسن زاده در خطبه های نماز جمعه این هفته میاندوآب با اشاره به ویژگی های کشورهای توسعه یافته و توسعه یافته گفت: کشورهای توسعه یافته، توسعه یافته و تاثیرگذار دارای ویژگی هایی هستند که امت اسلامی و مسئولان باید در کنار هم برای آن تلاش کنند. ایران قوی مناطق مختلف را امتحان کنید.

امام جمعه میاندوآب با بیان اینکه امنیت یکی از مهمترین شاخصه های یک کشور توسعه یافته امنیت و آرامش است، گفت: این امنیت بی نظیر و مثال زدنی است.

وی در خصوص موضوع سلامت گفت: در سال های اخیر در حوزه سلامت رشد چشمگیری در حوزه سلامت داشته است و در بسیاری از زمینه ها در دنیا حرف برای گفتن داریم.

حسن زاده افزود: در مورد کرونا که چنین مشکلاتی را برای کشورهای اروپایی و آمریکایی ایجاد کرد اما در ایران حاکم شد، اینگونه است و این نشان دهنده رشد و شکوفایی کشور در این زمینه است.

امام جمعه میاندوآب با بیان اینکه امروز یکی از پیشرفته ترین کشورهای دنیا در زمینه علم و فناوری هستیم، گفت: امروز دانشمندان ایرانی اسلامی در حوزه نانو فناوری هسته ای خود را نشان می دهند در حالی که قبل از انقلاب اسلامی .

وی گفت: یکی از شاخص های کشورهای توسعه یافته پایین بودن نرخ بیکاری است.

حسن زاده ریشه همه مشکلات فرهنگی و اجتماعی را بیکاری دانست و گفت: دولت سیزدهم باید به جای صرف وقت برای مشکلات کوچک، برای کاهش بیکاری تلاش کند.

امام جمعه میاندوآب با تاکید بر حمایت از سرمایه گذاری در اشتغال زایی افزود: امروز جهاد کبیر در کشور ما رونق تولید و اشتغال زایی است و لازم است همه در این زمینه احساس مسئولیت کنند و در جهت ایجاد محل کار گام بردارند. . “

حسن زاده همچنین بر لزوم کنترل گرانی ها تاکید کرد و گفت: متاسفانه قیمت کالاها هر روز در حال افزایش است و دولت نیازمند ورود جهادی به این حوزه و نقش نظارتی در انبوه و بازار است.

ایران و روسیه در موضوعات مختلف دارای منافع استراتژیک هستند

حجت الاسلام والمسلمین وحید طالبی ظهر امروز در خطبه های نماز جمعه پلدش با اشاره به ولادت حضرت فاطمه زهرا(س) اظهار داشت: تنها راه نجات و پیشی گرفتن از انسان مکتب فاطمیه است.

وی تصریح کرد: بر اساس آموزه های دینی، حضرت فاطمه (س) فقط یک شخص نیست، بلکه یک جریان، یک اندیشه، یک نظام فکری، یک نظام تربیتی و در یک کلام «مکتب» است.

وی با اشاره به سفر رئیس جمهور به روسیه گفت: ایران و روسیه در زمینه دوجانبه (روابط اقتصادی، نظامی-امنیتی)، منطقه ای (نقش آنها در نظم نوین امنیتی خاورمیانه) و بین المللی (برجام و مخالفت های آمریکا) ) ). یکجانبه گرایی) منافع استراتژیک مشترک دارند.

امام جمعه پلدشت افزود: خنثی سازی تحریم ها دو بال دارد، یکی استفاده و اتکا به ظرفیت داخلی (دیدگاه درون زا) و دیگری استفاده مناسب از ظرفیت کشورهای مختلف (دیدگاه خارجی). برای خنثی کردن فشار تحریم ها باید با کشورهایی که علیرغم تحریم ها علاقه مند به همکاری با ما هستند، از جمله روسیه و چین روابط برقرار کنیم.

طالبی با اشاره به جنگ ادراکی ایران با دیپلماسی فعال اقتصادی گفت: جنگ دشمن با هدف عملیات رسانه ای هدفمند برای خنثی کردن استراتژی تحریم های داخلی و تعامل با همسایگان و سایر کشورها از یک سو است. تلاش کنید کشور را همچنان از غرب و ایالات متحده دور نگه دارید.

وی پنج دستور مهم را برای اصلاح نظام بانکی به نفع مردم برشمرد: تشدید محاسبات، تسهیل در بازپرداخت وام به مردم، واگذاری شرکت‌های تولیدی، مالکیت بانک‌ها، بازیابی سود مازاد از مردم و تولیدکنندگان، بازنگری در سیستم‌ها و مقررات بانکی. به نفع مردم عدالت پنج حکم آقای رئیسی در نظام بانکی است.

توافق ایران با روسیه و چین یک برد – برد است

حجت الاسلام عسگر جلالی در خطبه های نماز جمعه این هفته چهار برج با اشاره به عملیات هدفمند رسانه ای دشمنان، گفت: دشمن با یک عملیات رسانه ای هدفمند که از یک سو به درون کشورهای دیگر نگاه می کند، در صدد خنثی کردن تحریم ها است. تلاش کنید تا کشور را همچنان از غرب و ایالات متحده دور نگه دارید.

امام جمعه چهاربرج افزود: امپراتوری رسانه ای دشمنان و پیاده نظام داخلی آن در تلاش هستند تا دو پیشنهاد را در افکار عمومی ایران تثبیت کنند. اول این که روابط با چین و روسیه یک طرفه است و منافع ما را تامین نمی کند، به عبارت دیگر معامله ای است که برد و باخت دارد..

وی با بیان اینکه آمریکا، روابط بین‌الملل خود با ایران را بر پایه درگیری است، گفت: آمریکا، چین و روسیه نقش خود را در عرصه بین‌المللی در تعارض با ایران تعریف نکرده‌اند. بنابراین توافق ایران با روسیه و چین را می توان یک توافق برد-برد دانست، چیزی که برای توافق ایران و آمریکا امکان پذیر نیست.

جلالی با اشاره به ولادت با سعادت دخت نبی مکرم اسلام (ص) حضرت فاطمه زهرا (س) و بیان نقش اصلی مادر در خانه و خانواده، گفت: جایگاه مادر باید باشد. در جامعه حفظ شود تا نسلی مؤثر ایجاد شود. .

امام جمعه چهاربرج با بیان اینکه امروز دشمن در جنگ فرهنگی و نرم جایگاه مادر و خانواده را هدف قرار داده است، گفت: دشمن علاوه بر راهبرد تغییر الگوها و تربیت، به آرامش و آرامش مادری رسیده است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید