اشتغال زایی و رونق اقتصادی در مناطق مرزی نیازمند امنیت پایدار است/ فعالیت های سپاه در مرز سراوان مردم را امیدوار می کند

ساعت: 08:52
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۱۰/۲۵
کد خبر: 1800479

ملک فاضلی با بیان اینکه ایجاد اشتغال و رونق اقتصادی در مناطق مرزی لازمه امنیت پایدار است، گفت: اقدامات سپاه در مرز سراوان باعث امیدواری مردم شده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ ملک فاضلی نماینده مردم سراوان در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار عصر هامون اظهار داشت: مناطقی مانند سیستان و بلوچستان به ویژه نقاط صفر مرزی از جمله حوضه سراوان بزرگ که 400 کیلومتر مرز مشترک با پاکستان دارد بیشترین نقاط را دارد. -نقطه شرقی کشور، از اهمیت خاصی برخوردار است و به نوعی چشم ایرانی در قلب پاکستان است.

وی با بیان اینکه برادران ما در سپاه به این ویژگی پرداخته اند، ادامه داد: اساس امنیت پایدار محرومیت زدایی است. مردم سراوان در این زمینه امیدوار شده اند.

فاضلی تاکید کرد: اقدامات سپاه در رابطه با گذرگاه های مرزی نوعی کارآفرینی و با هدف توسعه اشتغال است. در حالی که می‌توانیم در قالب کارخانه‌ها و معادن که نیاز به زیرساخت‌ها دارد و نوعی اشتغال بلندمدت محسوب می‌شود، کار تولیدی ایجاد کنیم، اکنون بهترین راه برای ایجاد اشتغال، ساماندهی مرزها است تا بتوانیم از آن ظرفیت به بهترین شکل استفاده کنیم. ایجاد گذرگاه ها و بازارچه های مرزی.

وی گفت: خوشبختانه 15 بازارچه مرزی در مرز ایران و پاکستان تصویب شده است که 5 بازارچه در محدوده سراوان بزرگ است. انتظار می رود هر چه زودتر این بازارچه ها را راه اندازی کنیم و اشتغال قانونی ایجاد کنیم تا مردم شغل داشته باشند.» ثبات در مرزها برقرار می شود.

نماینده مردم سیستان و بلوچستان در مجمع نمایندگان سیستان و بلوچستان گفت: وقتی منافع مشترک اقتصادی با کشور همسایه وجود داشته باشد طبیعی است که رقبا در کشور همسایه جایی نداشته باشند و امنیت پایدار ایجاد شود. برادران سپاه در این زمینه وارد عمل شدند و از مرز بازدید و راه های ارتباطی در منطقه ایجاد کردند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید