تاکید مسئولان بر کشف استعدادهای علمی و پرورش این توانایی ها با بهره گیری از آموزه های دینی

ساعت: 18:17
تاریخ انتشار: 14/15/1400
کد خبر: 1790090

مراجع عظام تقلید در دیدار با وزیر آموزش و پرورش بر کشف استعدادهای علمی و پرورش این توانایی ها با بهره گیری از آموزه های دینی تاکید کردند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، نوری وزیر آموزش و پرورش امروز در یک سفر یک روزه با مراجع عظام تقلید آیت الله سعیدی تولیت حرم و آیت الله حسینی بوشهری رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم دیدار خواهد کرد.

6bc33363 c4b9 4076 ae25 9824470cca9e خبر خاکستری

آیت الله نوری همدانی: توانمندی های علمی نوجوانان و جوانان نیاز به شناسایی و ارتقاء دارد.
آیت الله نوری همدانی در دیدار یوسف نوری وزیر آموزش و پرورش با اشاره به اینکه کار معلم بسیار ارزشمند و رسالت انبیا است، گفت: معلم در اسلام از جایگاه والایی برخوردار است و باید قدردان این توفیق الهی بود.
وی گفت: معلمانی که سرنوشت نوجوانان و خردسالان ما را رقم می زنند ابتدا باید خود را بسازند تا گفتار و رفتارشان بر روان دانش آموزان تاثیر بگذارد.
مرجع تقلید با تاکید بر اینکه کار معلم نباید کار دیده شود، گفت: معلم باید طلاب را امانت الهی در دستان خود ببیند و برای رشد علمی و اعتقادی آنان تلاش کند.
وی افزود: تمام علم به دست آمده مرهون تلاش علمای اسلام است. امروزه نام بسیاری از دانشمندان ما در کشورهای غربی مطرح است و این نشان می دهد که کشور ما دارای استعدادها و نخبگانی است که با آموزش صحیح می توانند این استعدادها را کشف و شکوفا کنند.
آیت الله نوری همدانی خاطرنشان کرد: امروزه جوانان و نوجوانان کشورمان از جایگاه علمی ممتازی در دنیا برخوردارند و باید این توانمندی ها شناسایی و در جهت ترویج و پرورش علمی آن ها تلاش شود.
وی افزود: اخلاق، صبر و بردباری از ویژگی های معلم به سبک نظام اسلامی است. خشونت و تنبیه بدنی از نظر اسلام حرام است و باید اخلاق و ادب و احترام در تربیت ما حاکم باشد تا آیندگان از این ویژگی برخوردار شوند.»

c24b252b 6c89 42d2 8b3f 29da52b23535 خبر خاکستری

آیت الله جوادی آملی: حرفه آموزی یکی از نیازهای نظام آموزشی کشور است

آیت الله جوادی آملی همچنین بر کشف استعدادهای علمی و پرورش این توانایی ها با بهره گیری از آموزه های دینی تاکید کرد و گفت: طلبه مانند ظرفی خالی است که هر چه در آن ریخته می شود به همین صورت شکل می گیرد.
وی ادامه داد: محتوایی که در این ظرف ریخته می شود باید متناسب با ظرفیت و توانایی دانش آموزان باشد و از مضامین دینی استفاده شود.
این نهاد الگوبرداری از حرفه آموزی را یکی از نیازهای نظام آموزشی کشور می داند و یادآور می شود: دوره های آموزشی باید به گونه ای باشد که دانش آموزان پس از فارغ التحصیلی بتوانند به تنهایی مدیریت کنند و در شغلی که متناسب با آن است استخدام شوند. آموخته اند.
وی افزود: تولید آموزشی باید موثر باشد و نیروی کار کشور را با هماهنگی دولت تربیت کند.
آیت الله جوادی آملی بی اخلاقی خشونت را زیبنده نظام تعلیم و تربیت کشور ندانست و گفت: ادب و احترام باید در تعامل دانش آموز و معلم نهادینه شود تا نسل آینده کشور نیز از این صفات اسلامی برخوردار شوند.

a9890dd9 f790 4150 8ced 8bd2bff37221 خبر خاکستری

آیت الله علوی گرگانی: سند تحول بنیادین باید به طور کامل اجرا شود
آیت الله علوی گرگانی در دیدار وزیر آموزش و پرورش با اشاره به اینکه این نهاد مقدس باید دانش آموزان را در مسیر دین و معارف اسلامی هدایت کند، گفت: در این شرایط باید دشمنان در داخل و خارج از کشور منحرف شوند. «فرزندان ما کار می کنند و آموزش چیزی است که باید وظیفه مهم و دشوار هدایت فرزندان این زمین را به درستی انجام دهد.
این مرجع تقلید با انتقاد از حاکمیت سند انحرافی 2030 در آموزش و پرورش گفت: امیدوارم وزیر جدید سند تحول بنیادین را که مورد تایید مقام معظم رهبری است و موجب رشد دانش آموزان با مضامین دینی و اسلامی می شود، به طور کامل اجرا کند. “
وی افزود: آینده کشور ما نیازمند جوانانی است که در کنار دانش علمی با دین و معارف اهل بیت علیهم السلام آشنا باشند چرا که در این صورت آینده کشور امیدوارکننده و روشن خواهد بود.
آیت الله علوی گرگانی با انتقاد از برخی مدیران سابق آموزش و پرورش که قول همکاری در زمینه تربیت دینی دانش آموزان را داده بودند، متأسفانه با سخنان آنها مخالفت کردند و گفتند: امیدوارم وزیر جدید به وعده های خود عمل کند در مسیری که دانش آموزان ما با آن بیگانه نیستند. موضوعات مذهبی
استاد برجسته حوزه با اشاره به مطالبات اساتید از وزارت آموزش و پرورش خواست از تمام توان و امکانات خود برای رفع نیازهای معلمان استفاده کند.

آیت الله سعیدی: تقویت دینداری طلاب باید در اولویت باشد
آیت الله سعیدی همچنین در دیدار با وزیر آموزش و پرورش گفت: آموزش و پرورش باید در دوره جدید تقویت دینداری طلاب را در اولویت قرار دهد.
وی افزود: برای این مهم باید مدیرانی که معتقد به مسائل دینی هستند جای خود را به مدیران ضعیف و کم ایمان بدهند.
تولیت آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه (س) شرط موفقیت وزیر جدید در این دوره حکومتی را داشتن همکاران منطبق بر باورهای انقلابی و دینی دانست و یادآور شد: آموزش و پرورش در دوره جدید باید بتواند با ضعف ها و کاستی های دینی باورها را ترویج دهد.
وی با اشاره به مطالبات فرهنگیان گفت: این اعتراضات نشان دهنده عزت و اقتدار نظام اسلامی و حکومت انقلابی است که مردم با آرامش و امنیت مطالبات خود را پیگیری می کنند.
آیت الله سعیدی گفت: این نشان می دهد که مردم به نظام و حکومت اسلامی اعتماد دارند و در سایه چنین تجمعاتی سعی در پیگیری و رسیدن به خواسته های برحق خود دارند.
وی تاکید کرد: این تجمعات باید به گونه ای مدیریت شود که دشمنان از این فرصت برای رسیدن به اهداف شوم استفاده نکنند.

آیت الله حسینی بوشهری: درس حفظ و نگهداری ربطی به مهارت و کار آینده فرزندان ما ندارد.
آیت الله حسینی بوشهری نیز در دیدار با وزیر آموزش و پرورش گفت: آموزش و پرورش باید در کنار مباحث علمی دانش آموزانی تربیت کند که دارای روحیه و مهارت جهادی و انقلابی باشند.
وی ادامه داد: مشکل امروز آموزش و پرورش این است که دوره های ما حافظه محور است که ربطی به یادگیری و شغل آینده فرزندان ما ندارد در حالی که خروجی آموزش باید مهارت محور باشد.
رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه کوم گفت: آموزش و پرورش پیشتاز رسیدن به تمدن اسلامی است زیرا سرمایه های انسانی در این نظام مهم تربیت شده است.
وی سند تحول بنیادین را چراغ راه روشن نظام آموزشی کشور ارزیابی کرد و یادآور شد: آموزش و پرورش باید در دوره جدید این سند را احیا و اجرا کند.
آیت‌الله حسینی بوشهری با اشاره به نقش معلمان در شکل‌گیری شخصیت و هویت دانش‌آموزان، گفت: با توجه به اینکه دانش‌آموزان در مدارس بیش از اولیای خود مطیع معلم هستند، معلمان آموزش و پرورش باید از این فرصت برای شناسایی و معرفت دینی استفاده کنند. دانش آموزان مدیران آینده کشور را از سلامت روان بیشتری برخوردار کنند.
وی در ادامه رفع مشکلات معیشتی معلمان را ضروری دانست و یادآور شد: معلمی که متولی امرار معاش باشد هرگز نمی تواند معلم خوبی برای نظام آموزشی کشور باشد و باید با جدیت بیشتری این موضوع را دنبال کنید.
رئیس انجمن معلمان حوزه علمیه کوم؛ تشویق دانش آموزان نخبه و پرتلاش، کنترل فعالیت دانش آموزان در فضای مجازی از طریق ارتقاء سواد رسانه ای آنان، اهمیت دادن به محتوای دینی و آموزشی، سپردن امور تربیتی افراد متعهد، ایجاد ارتباط مدرسه با مسجد و اولیا از دیگر خواسته های آنان است. وزیر جدید آموزش و پرورش در حال رشد اعلام کرد.

1582a738 a28e 41bf 8d58 5067b9ab8857 خبر خاکستری

وزیر معارف در کوم: فعال سازی همکاری بین بخش و معارف در دستور کار قرار دارد
یوسف نوری نیز امروز در حاشیه دیدار با مراجع تقلید در گفت و گو با خبرنگاران گفت: در دیدارهای امروز با مراجع و دانشمندان به دنبال فعال سازی همکاری های حوزه و آموزش و پرورش هستیم.

وی افزود: در تلاش هستیم تا حضور دانش آموزان جوان مستعد و آموزش دیده در مدارس را تضمین کنیم و فصل جدیدی را در تقویت باورهای دینی و اسلامی دانش آموزان آغاز کنیم.

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به تامین نیروی کار مورد نیاز برای آموزش از سوی فارغ التحصیلان دانشگاه فرهنگیان و دانشگاه ها گفت: برای تقویت مناطق فقیرنشین بر اساس شاخص های پیشرفت و رضایت، تربیت نیروی کار لازم و تقویت امکانات در دستور کار روزانه این وزارتخانه است. .

نوری ادامه داد: توجه به مناطق فقیرنشین یکی از اولویت های وزارت آموزش و پرورش در دوره جدید است. با توسعه عدالت آموزشی در مناطق کم برخوردار و تامین نیروی کار و تجهیزات لازم مدارس در مناطق فقیر، آموزش در مناطق کم برخوردار را بهبود خواهیم بخشید. این مناطق.”

وی افزود: در زمینه تربیت دینی و آگاهی بخشی به اعتقادات دانش آموزی کم کار شده است، نهاد دینی و حوزوی برای حمایت از رشد معنوی طلاب نیاز است.

وزیر آموزش و پرورش خاطرنشان کرد: آموزش و پرورش این آمادگی را دارد که با روش های جذاب، جدید و موثر این فرصت را برای رشد معنوی دانش آموزان فراهم کند.


انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید