تامین حقوق کودکان در آموزه های اسلام مورد تاکید قرار گرفته است/ لزوم افزایش دستگاه های تضمین کننده حقوق کودکان


ساعت: 20:06
تاریخ انتشار: 1301/03/24
کد خبر: 1856069

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار زنجان با بیان اینکه افتخار می کنم نظام حکومتی ما تابع آموزه های دین مبین اسلام است، افزود: برای تامین حقوق برابر و لازم برای کودکان باید افزایش دهیم.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از موج بیانی; ابوالفضل رفیعی ظهر امروز در جلسه شورای هماهنگی سازمان حقوق کودک استان زنجان، اظهار کرد: کودکان آسیب پذیرترین گره های جوامع بشری در سراسر جهان هستند و در معرض عوارض گوناگون ناشی از آن قرار دارند. مناطق دیگر

وی گفت: ما مفتخریم که آموزه های اسلام بر رعایت حقوق کودکان تاکید زیادی دارد.

رفیع با بیان اینکه افتخار می کنیم که نظام حکومتی ما تابع آموزه های دین مبین اسلام است، افزود: برای تامین حقوق برابر و ضروری برای کودکان باید افزایش داشته باشیم.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار زنجان با بیان اینکه در تضمین حقوق کودکان باید به هر چیزی که در ثروت است توجه شود، گفت: اولویت ها با آمار و اطلاعات مشخص می شود اما آموزش، بهداشت و تغذیه در اولویت است.

وی با بیان اینکه گفتمان سازی لازم برای تضمین حقوق کودکان در دستور کار است که باید در تمامی برنامه ریزی ها مورد توجه قرار گیرد، تصریح کرد: در حوزه حمایتی تامین اعتبار و تخصیص اعتبارات در این حوزه باید در سال جاری انجام شود. به موقع


* هم افزایی دستگاه ها در زمینه تامین نشاط کودک

حسین نجفی مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری زنجان نیز در این نشست گفت: در تمام اقدامات انجام شده، بی توجهی ناخواسته به کودک در دستگاه اداری وجود دارد، اما فرهنگ غنی اسلامی همواره باعث شده است ما از این آگاه هستیم.”

وی با اشاره به اقدامات انجام شده در حوزه کودک در معاونت اجتماعی استانداری زنجان، گفت: تلاش می کنیم به هر آنچه که حقوق کودک در زمینه تربیت روحی، جسمی و تربیتی است احترام گذاشته و تعهدات دستگاه ها را یادآور شویم. “

نجفی با بیان اینکه فرزند همسرش یکی از عوامل ترک تحصیل بوده است، گفت: طرحی را در این زمینه با همکاری دستگاه های مختلف در یکی از شهرستان ها دنبال خواهیم کرد.

مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی منطقه زنجان با بیان اینکه با کمک دستگاه های ذیربط هم افزایی را در زمینه نشاط کودکان تقویت خواهیم کرد، گفت: به صدور مجوز برای احداث و احداث پارک توجه کنید.


* به دلیل ناآگاهی بسیار دچار سوءتغذیه هستند

مشهد تگیلو معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی زنجان نیز گفت: جمعیت زیر یک سال استان 14 هزار و 602 نفر و جمعیت زیر پنج سال 93 هزار و 504 نفر است.

وی با اشاره به 59 هزار و 647 مورد نظارت بر رشد و مراقبت از کودک سالم برای هزار و 400 کودک، گفت: غربالگری رشدی 18 هزار و 770 نفر در سال گذشته پایش شد.

تگیلو با اشاره به برخی اقدامات در این حوزه خاطرنشان کرد: سوء تغذیه به معنای کم خوردن نیست، بلکه به معنای بد غذا خوردن است و بسیاری از سوءتغذیه ها ناشی از اقتصاد نیست، بلکه ناشی از ناآگاهی است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی زنجان با بیان اینکه میانگین مرگ و میر کودکان استان زنجان از سال 1395 تا 1396 کمتر از میانگین کشوری است، گفت: این درصد در سال های 1399 و 1400 بیشتر است. از میانگین کشوری

سلمان حسینی، سرپرست اداره کل بهزیستی استان زنجان نیز گفت: بهزیستی از معدود دستگاه هایی است که خدمات متفاوتی دارد که یکی از آنها خدمات رسانی به کودکان است که در ادارات مختلف انجام می شود.

وی افزود: اخیراً برنامه ای از سوی سازمان حمایت اجتماعی از کودکان کار و بی سرپرست ابلاغ شده که برای سازمان های مختلف وظایفی دارد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید