تاییدیه های جدید استخراج قطعا از سال 1402 معرفی خواهند شد

تاییدیه های جدید استخراج قطعا از سال 1402 معرفی خواهند شد

روز جدید : دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی اعلام کرد: مصوبه ماده واحده «سیاست‌ها و ضوابط ساماندهی ارزیابی و پذیرش داوطلبان آموزش عالی» به طور قطع از سال 1402 اجرا می‌شود و وزارت آموزش و پرورش و ارزشیابی کشور با جدیت زیرساخت های لازم را برای اجرای این مصوبه فراهم می کند.

دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی در خصوص انتقال فرزندان معلمان دانشگاه ها و مراکز آموزشی و پژوهشی پذیرفته شده در کنکور سراسری به دانشگاه ها و مراکز آموزشی و پژوهشی اطلاعیه ای صادر کرد.

متن کامل بیانیه به شرح زیر است:

شورای عالی انقلاب فرهنگی در 37 سال گذشته در نقش خود چرخه های اقتضایی و تحولی را طی کرده و بدین ترتیب پس از ورود به جزئیات نظام مسائل فرهنگی و علمی دانشگاه ها و نهادهای فرهنگی، وارد مرحله ای شده است. نهادینه سازی و پس از بلوغ سازمانی و مدیریتی آنها رویکرد تفویضی را در تفویض تصمیمات خرد و اجرایی در پیش گرفت.

بر این اساس، در جلسه هفتصد و سی و پنجمین جلسه شورای عالی انقلاب فرهنگی مورخ 25 تیرماه 92، به پیشنهاد مراجع مسئول و موافقت اعضاء محترم، تصویب و به وزرای علوم، تحقیقات و تحقیقات تفویض شد. فناوري و بهداشت، پزشكي و آموزش پزشكي و رئيس دانشگاه آزاد اسلامي.

بدیهی است این تفویض اختیارات به این نهادها برای حمایت از اساتید دانشگاه به عنوان نخبگان کشور است و در امتیازات دیگران دخالت نمی کند و جای شخص دیگری را نمی گیرد. در عین حال انتقال سایر دانشجویان به نظام آموزش عالی کشور بر اساس ضوابط و مقررات مشخص، رویه و ظرفیت رایج دانشجویان و دانشگاه است.

در روزهای اخیر عده ای با وجدان و نگرانی از مکاتبات دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی با رئیس دیوان عدالت اداری (سال گذشته و اتفاق جدیدی نبوده) به این نتیجه رسیده اند که دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی شورای انقلاب فرهنگی برای احیای مصوبه 735 در حالی استناد می کند که دبیر شورای عالی به ماده واحده «صدور تصمیمات کمیته ها و کمیته های تخصصی وزارتخانه های علوم، تحقیقات و فناوری و بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و سایر موارد آموزشی» اشاره می کند. و مراکز تحقیقاتی» و بر جنبه های علمی، آموزشی و پژوهشی صلاحیت عدالت اداری و سایر مراجع قضایی تاکید دارد.

در واقع هیچ نهادی جز شورای عالی انقلاب فرهنگی و رهبر معظم انقلاب نمی تواند تصمیمات این شورا را لغو کند. از نویسندگان، رسانه‌ها و فرهیختگان کشور انتظار می‌رود که در این مورد و موارد مشابه با رعایت قوانین موجود کشور با دقت و کامل اظهار نظر کنند و اخلاق را رعایت کنند.

«سیاست ها و ضوابط ساماندهی ارزیابی و پذیرش داوطلبان آموزش عالی» قطعاً از سال 1402 اعمال می شود.

وی فرصت را مغتنم شمرده اعلام کرد که لازم الاجرا شدن ماده واحده «سیاست ها و ضوابط ساماندهی ارزیابی و پذیرش داوطلبان آموزش عالی» از سال 1402 به طور قطعی اعمال می شود و وزارت آموزش و پرورش و سازمان سنجش در کشور زیرساخت های لازم برای اجرا این مصوبات هستند. بنابراین اظهار نظر افراد غیرمتخصص و غیرمسئول در این زمینه نباید باعث شرمندگی دانشجویان گران قیمت شود. هم افزایی و کمک های متقابل راه موثرتری برای ایجاد جامعه اسلامی خواهد بود.

دیدگاهتان را بنویسید