تایید شرکت بلژیکی برای توسعه VAR در ایران/زدوبند را در داوری تایید نمی کنم


ساعت: 08:21
تاریخ انتشار: 1301/06/12
کد خبر: 1894599

عضو هیأت مدیره و رئیس کمیته داوران اتحادیه فوتبال انگلیس گفت: تصمیماتی که در داوری گرفته می شود را تایید نمی کنم مگر اینکه دلیل و مدرک باشد.

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری دانا؛ خداداد افشاریان، عضو هیأت مدیره و رئیس کمیته داوران فدراسیون فوتبال در خصوص توسعه VAR گفت: اقدامات جدی برای توسعه VAR انجام داده ایم و با وزارت ورزش و جوانان مکاتبه کرده ایم تا یک مصوبه را تصویب کند. شرکتی که در این مورد با ما قرارداد می بندد. بالاخره بعد از 2 ماه، وزارت یک شرکت بلژیکی را تایید کرد و امیدوارم با کمک هیات مدیره با این شرکت و با هماهنگی فیفا و آموزش داوران در اسرع وقت به همکاری ادامه دهیم. داشتن VAR باعث خوشحالی است.

او ادامه داد: “در ابتدا سخت است و آزمون و خطا داریم، اما در نهایت آنچه درست است اتفاق می افتد.” نام شرکت بلژیکی NVS است و توسط مقامات نظارتی ما تایید شده است. بدون شک دوره‌های آموزشی برای داوران زن برای دریافت گواهینامه کار با این فناوری داریم، اما آنچه فیفا می‌خواهد این است که زنان در بخش مردان ایران نیز داوری کنند. باید چاره ای اندیشید تا داوران در رده نوجوانان و جوانان نیز قضاوت کنند و این موضوع نیز نیاز به تایید دارد.

افشاریان درباره دستمزد داوران در فوتبال ایران خاطرنشان کرد: امیدوارم وارد این پرونده شویم و احکام سخت تری برای داوران زن خارج از ایران صادر کنیم. حقوق قضات نیز افزایش می یابد. اگر قرار بود بین هیات مدیره، هیات داوران و داوران یکی را انتخاب کنم، داوران را انتخاب می کردم. با در نظر گرفتن تورم، من نسبت به سال گذشته 25 درصد را پیشنهاد کرده ام و امیدوارم در سال جدید افزایش یابد، هرچند هنوز دستور جلسه را دریافت نکرده ایم.

رئیس کمیته داوران اتحادیه فوتبال انگلیس گفت: به طور کلی از دستمزد داوران راضی نیستم و سعی می کنیم عمیقاً به حقوق پایین داوران نگاه کنیم. به جامعه داوری کمک کند. من تصمیمات اتخاذ شده در داوری را تایید نمی کنم مگر اینکه مدرک باشد. امسال سعی کردیم داوران با پایه مادی خوب و با لباس و تجهیزات خوب وارد مسابقات شوند.


بیشتر بخوانید؛

دیدگاهتان را بنویسید