VAR حلقه مفقوده داوری ایران است/ نمی توانم تاریخ اجرای بررسی ویدیویی را اعلام کنم


ساعت: 23:56
تاریخ انتشار: 06/04/1401
کد خبر: 1892798

رئیس کمیسیون داوران فدراسیون فوتبال گفت: بازرسی تصویری برای یک سری زیرساخت ها لازم است که با ارائه آن می توانیم حلقه مفقوده داوری فوتبال ایران را به سرمنزل مقصود برسانیم.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ خداداد افشاریان پس از بازی هواداران نفت آبادان و صنعت نفت آبادان در خصوص وضعیت VAR در فوتبال ایران گفت: خدا را شکر نامه وزارت امور خارجه به دست ما رسید و آنها نیز شرکت مورد نظر ما را تایید کردند و در آینده نزدیک با مکاتبات انجام شد. با فیفا قراردادی با این شرکت امضا خواهیم کرد. با توجه به اینکه سیستم های شرکت مورد نظر در ایران وجود دارد در هفته هایی که لیگ تعطیل است آموزش داوری را آغاز خواهیم کرد. ما در ایران مربی VAR داریم و باید یک مربی از فیفا بیاوریم تا در روز فیفا آموزش داوری را آغاز کند و در ابتدا یا پایان نیم فصل به تدریج این فناوری را در ورزشگاه ها معرفی کنیم. بازرسی تصویری لازمه یک سری زیرساخت هاست که با فراهم آوردن ملزومات می توانیم حلقه مفقوده داوری فوتبال ایران را به سر منزل مقصود برسانیم.

رئیس کمیته داوران فدراسیون فوتبال در خصوص زمان اجرای VAR گفت: نمی توانم زمان و تاریخ درخواست بررسی ویدیویی را اعلام کنم اما نکته مهم آغاز این مهم در فوتبال ایران است که امیدواریم این مهم آغاز شود. در آینده خوب پیش برود می توانیم از آن به خوبی استفاده کنیم.

وی همچنین درباره شرکت ارائه دهنده VAR به ایران افزود: از آنجایی که با شرکت دیگر قراردادی امضا نکرده ایم، لطفا اجازه دهید که چیزی اعلام نکنم زیرا تصمیمی قطعی نشده است، اما می گویم شرکت هایی که مجوز ایرانی دارند. نه، شاید نماینده ایرانی داشته باشند، اما این شرکت هایی که طرف قرارداد با فیفا هستند، ایرانی نیستند.

افشاریان در پاسخ به این سوال که هزینه VAR چقدر است، گفت: هزینه بررسی ویدیویی با فدراسیون نیست و باشگاه ها طرف قرارداد هستند بنابراین هنوز جزئیات هزینه این سیستم مشخص نیست. تا الان نظارت تصویری نه به خاطر پولی که به ایران نیامده بلکه به خاطر زیرساخت هایی است که در دسترس نبوده است. ما فقط منتظر قرارداد هستیم و هیچکس به دلیل بازرسی تصویری ضرر مالی نخواهد کرد. شک نکنید با تلاش باشگاه ها و فدراسیون این اتفاق در فوتبال ایران موفق خواهد بود.

وی با اشاره به غیبت برخی داوران در لیگ و نظرش نسبت به داوران در 3 هفته ابتدایی لیگ برتر گفت: امسال تست داوری را خیلی معمولی دادیم و زیاد پیچیده نکردیم اما ما هم هستیم. متاسفم که نمی توانیم داور داشته باشیم. ما با داورانی که داریم ادامه خواهیم داد و در صورت لزوم توسط داورانی که به دور از ظلم هستند به ما کمک خواهند کرد. چیزی که باید بگویم این است که از کمک داوران اصلا راضی نیستم و انتظار داشتم بهتر از این کار کنند. در 3 هفته اول لیگ اتفاقاتی افتاد که کمک داوران نقش بسیار مهمی داشتند. باز هم تمام این ایرادات به عهده من است و امیدوارم در آینده بتوانیم این مشکل را برطرف کنیم.

رئیس کمیته داوران درباره انتخابات اتحادیه فوتبال انگلیس گفت: امیدوارم فرد مناسبی را انتخاب کنند، اعصاب اتحادیه هم هوشمند است و مطمئنم انتخاب خوبی خواهند داشت.

دیدگاهتان را بنویسید