اصفهانیان با عملکردش در داوری فوتبال ایران فاجعه به بار آورد/ صحبت های سوهندان برای جام جهانی را تایید نمی کنم.

ساعت: 10:16
تاریخ انتشار: 1400/08/29
کد خبر: 1785634

داور بین المللی فوتبال ایران گفت: متاسفانه اصفهانی ها با مطرح شدن در بحث داوری فاجعه به بار آوردند و همه حرف و حدیث ها برای دوره او بود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ علیرضا فگانی داور بین المللی فوتبال ایران با اشاره به قضاوت دیدار شب گذشته استقلال و نساج از سوی خود گفت: دیشب در لیگ برتر بودم اما بعد از آن یک سری صحبت ها در یک نشست خبری مطرح شد؛ در حالی که یک سری صحبت ها در این دیدار انجام شد. البته داور از قضاوت من و همکارانم راضی بود.

وی در خصوص صحبت های فرهاد مجیدی مبنی بر لزوم ورود VAR به فوتبال ایران گفت: کادرفنی ما از قبل برای معرفی این سیستم بسیار مصمم بودند اما دیروز که به ورزشگاه رفتم متوجه شدم داوران سیستم رادیویی ندارند. . سه داور نخبه افشاریان، سوهندان و کامرانی فر اکنون در فدراسیون هستند و امیدوارم این افراد کمک کنند تا این سیستم در ایران جا بیفتد.

داور بین المللی گفت: در مورد اعتراض سرمربی استقلال اگر فیلم این صحنه و نظرات کارشناسان را دیده باشد، صحنه هندی نیست. اینکه این دوست عزیز ما (مجیدی) در همایش این مدل صحبت کرده درست نیست. اگر داور هر هفته از یکی عذرخواهی کند اصلا خوب نیست. مجیدی سرمربی تیم فوتبال امید و سرمربی تیم مطرحی چون استقلال است. امیدوارم حداقل اطلاعات قوانین را به روز کند و به این شکل جلو نرود تا به داور فشار بیاورد. من از این مشکلات زیاد دیده ام و برایم مهم نیست مجیدی چه می گوید، اما این صحنه اصلاً هند نبود.

فغانی افزود: دست این بازیکن در کنار بدنش قرار دارد و این یعنی دست در وضعیت طبیعی قرار دارد. همین صحنه را با بازی ایران و سوریه مقایسه کنید که دست بازیکن خارج از بدن و در وضعیت غیرعادی قرار دارد. صحنه دیروز با بازی تیم ملی فرق داشت. در این دیدار دست این بازیکن باز شد و در نهایت VAR وارد عمل شد و یک پنالتی به سود تیم ملی کشورمان اعلام شد.

او اعتراف کرد که با کسی مشکلی ندارد. من یک قاب دارم و کارهایم را روی زمین انجام می دهم. اگر کسی قانون زمین را زیر پا بگذارد، جرایمی دارد که طبق قانون به آن رسیدگی می شود. اگر کسی در یک کنفرانس مطبوعاتی صحبت کند، مقامات دیگر تصمیم می گیرند که امیدوارم حرفه ای تر باشد.

داور بین المللی کشورمان با تاکید بر کاهش داوران در فصل جدید لیگ برتر خاطرنشان کرد: متاسفانه آقای اصفهانیان با عملکرد خود در بحث داوری فاجعه به بار آورد. همه حرف و حدیث ها برای دوره اوست. ظاهراً قبل از محکومیت آقای افشاریان، ایشان همچنان به دنبال ریاست هیئت منصفه بودند. جالب اینجاست که او در جمع خبرنگاران در جمع خبرنگاران گفت که موظف به پاسخگویی به شما نیستم. یعنی فردی که به رهبری خود گزارش نمی داد می خواست دوباره رئیس دولت شود.

فغانی ادامه داد: اکنون تیم مدیریتی جدید آمده و داوران محدود هستند. بگذارید این تعداد به اندازه ای برسد که در آینده همه بتوانند در لیگ دسته اول و لیگ های بزرگ شرکت کنند. در استرالیا 15-14 داور داریم، 5 داور به طور منظم هر هفته کار می کنند و قضاوت می کنند. اگر مسافرت کنیم یا خارج از کشور باشیم افراد بیشتری اضافه می شوند.

داور مسابقه با اشاره به رضا سوهندان که مدعی است کولینا داور سرشناس و سابق جهان حکم نهایی را به فغانی بدهکار است، گفت: من چنین چیزی نشنیده ام. اگر صحبتی بوده در یک انجمن خصوصی بوده و نباید در اینجا ذکر شود.

وی افزود: آقای سوهندان از دید خود به مسائل نگاه کرده و مسئولیت صحبت هایش با خود را بر عهده دارد. من فکر می کنم آقای پیتانا قاضی بزرگی است. ممکن است اشتباه کند، اما من اصلاً آقای سوهندان را تایید نمی کنم. برای فینال و رده بندی 6 داور حضور داشتند که 6 داور یک بازی پیتانا و یک بازی من دریافت کردند.

فغانی در نهایت گفت: من می توانستم یکی از این 4 داور باشم. برخی از داوران حتی شانس سوم یا چهارم را هم نداشتند، اما من قضاوت کردم. از اینکه می توانستیم فینال را قضاوت کنیم ناراحت بودم اما از طرفی می توانستم یکی از چهار داوری باشم که به حکم نرسیدند. خدا را شکر دوباره جام جهانی را با خاطرات خوب به پایان رساندیم.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید