تبانی هاو یک راز شوم را فاش کرد

11 عضو یک حلقه دزدی خانوادگی میلیاردها دلار از خانه های اشرافی در اردن دزدیدند. در این باند 3 زن سرکرده اصلی بودند که پس از دستگیری و افشای اسرارشان در دادگاه کیفری استان تهران محاکمه شدند که شاکیان خواستار اشد مجازات شدند. رهبر این شبکه می گوید نقشه ها را با رضایت همسر اول و دوم خود و برادر و همسر برادرش انجام داده است.

رسیدگی به این پرونده در نوامبر سال گذشته پس از سرقت میلیاردی از خانه اشرافی در اردن آغاز شد. صاحب خانه که به پلیس مراجعه کرده بود گفت: وقتی از سر کار به خانه برگشتم متوجه شدم خانه ام را زیر پا گذاشته و اشیای قیمتی خانه را به ارزش تقریبی 26 میلیارد تومان به سرقت برده اند.

پلیس هنگام تلاش برای ردیابی سارقان خانه اعیانی خبر رسید که منزل اعیانی دیگری در منطقه جردن نیز به همین ترتیب شکسته شده است که از آن 3 فرش ابریشمی نفیس، 8 هزار یورو، 15 هزار دلار و 3 گردن بند برداشته شده است. از آنجا دزدیده شد.

سرقت شبانه توسط مردان مسلح

چند روز پس از سرقت های میلیاردی، صاحب خانه ای در جردن خراسان با پلیس تماس گرفت و از نفوذ شبانه چند مرد نقابدار به خانه اش خبر داد.

گفت: شب چند مرد که صورت خود را پوشانده بودند و اسلحه داشتند به خانه من حمله کردند. آنها من و همسرم را تهدید به مرگ کردند و 7 فرش نفیس، یک ساعت طلا و پنج شمش طلا از خانه ام دزدیدند. آن ها فرار کردند

دو نفر دیگر از مدعیان نیز شکایت های مشابهی داشتند مبنی بر اینکه شبانه مورد حمله سارقان نقابدار قرار گرفته اند و سارقان شبانه اشیای قیمتی را از منزلشان به سرقت برده اند.

تحقیقات بر روی شناسایی سارقان منازل اعیانی در منطقه جردن متمرکز بود، اما از آنجایی که سابقه سرقت های زنجیره ای در شب های ناآرام آبان ماه سال گذشته رخ داد، ماموران با مشکل شناسایی سارقان مواجه شدند، در حالی که در طول شب. عجله، افسران ایستگاه پلیس گاندی مردی مظنون به فرار در خیابان بود و شیئی شبیه به تفنگ را زیر پیراهنش پنهان کرده بود.

پلیس به گمان اینکه وی یکی از اغتشاشگران است، وی را دستگیر و در بازرسی اسلحه ای پیدا کرد.

در تحقیقات بعدی مشخص شد که وی یکی از سارقان خانه های اعیانی در اردن بوده است.

با اطلاعات دریافتی ماموران از این مرد، سه همدست دیگر متهم نیز ردیابی و دستگیر شدند و سرکرده این شبکه مردی 30 ساله به نام میثم شناسایی شد.

به دزد فراری شلیک کنید

ماموران ردیابی میثم را گرفتند و او را دستگیر کردند. اما او در مسیر خود به سمت کلانتری گریخت و در جریان تعقیب و گریز پلیس به ضرب گلوله کشته شد.

میثم که از ناحیه پا مورد اصابت گلوله قرار گرفته بود به بیمارستان منتقل شد و تحت عمل جراحی قرار گرفت.

میشم پس از بهبودی به راه اندازی باند سرقت با کمک اعضای خانواده اش اعتراف کرد.

وی در بازجویی ها گفت: مدتی نگهبان یکی از خانه های اعیانی در اردن بودم. من و همسر اولم در خانه نگهبانی زندگی می‌کردیم، می‌دانستیم ساکنان ساختمان افراد ثروتمندی هستند و اشیای قیمتی در خانه دارند، بنابراین تصمیم به سرقت گرفتیم. من و همسرم بعد از مدتی باربر را ترک کردیم. ما با هم خانه های اشرافی را در اردن شناسایی کردیم. سپس من به همراه همسر دومم که اخیراً با او ازدواج کردم، برادرم و همسر برادرش و چند نفر از دوستانم شب ها دست به سرقت می زدیم.

با اعترافات رهبر این شبکه 7 نفر دیگر از اعضای این شبکه ردیابی و دستگیر شدند که به 8 فقره سرقت از منازل اعیان اعتراف کردند و پلیس از مخفیگاه آنها 3 عدد کلت کمری، وینچستر، 5 عدد خشاب و 50 عدد مهمات کشف کرد.

میشم در بازجویی ها گفت: قبلا خانه ها را شناسایی کرده ایم. سپس در حالی که صورتمان را با نقاب پوشانده بودیم، شب به آنجا می رفتیم و اگر صاحب خانه نبود، با خیال راحت سرقت می کردیم.

10 نفر دیگر از اعضای این شبکه نیز به دست داشتن در سرقت میلیاردی اعتراف کردند و کیفرخواست صادر کردند.

پرونده اعضای این شبکه خانوادگی با صدور قرار کیفری به شعبه چهارم دادگاه کیفری استان تهران ارسال شد تا به زودی به جرم آنها رسیدگی شود.

دیدگاهتان را بنویسید