تبدیل به یک صنعت سودآور در سرزمین شارجه و گرما / از اقامت در خانه های بوم گردی تا ساخت اسکله تفریحی-تجاری در استراتژیک ترین جزیره


ساعت: 13:45
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۱۱/۰۷
کد خبر: 1900550

وقتی خاک زیر پای توریست ها چشم مردم جنوب می شود.

هرمزگان به عنوان جنوبی ترین نقطه کشور عزیزمان با مناطق بکر و طبیعی، آثار تاریخی، موقعیت استراتژیک، 14 جزیره، دو دریای بزرگ خلیج فارس و عمان، بیش از 2 هزار کیلومتر نوار سجیلی و….. منطقه ای منحصر به فرد برای گردشگری خاص.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش هرمز؛ گردشگری در دنیای امروز مقوله ای بسیار سودآور و سودآور محسوب می شود، از این رو جوامع مختلف در تلاش برای توسعه و توسعه هر چه بیشتر این صنعت هستند.

به گفته محققان، جذب گردشگران به شهرها و روستاها راهی برای متحول کردن اقتصاد جوامع محلی است، زیرا مردم پول زیادی را صرف گشت و گذار و سرگرمی می کنند.

کشور عزیزمان در زمینه گردشگری دارای فرصت‌های بالقوه‌ای مانند دریا و ساحل، کویرهای پر ستاره، جنگل‌های سرسبز، آثار تاریخی و … است که در هر گوشه از کشور می‌توان به آن پرداخت که تنها یکی از آنها پویایی اقتصادی است. آورده شده


b3b4d2b4 207d 45f1 98ee aadd7b5acb40 خبر خاکستری


ساکنان ساحل هرمزگانی هر ساله میزبان خیل عظیمی از گردشگران داخلی و خارجی هستند

هرمزگان به عنوان جنوبی ترین نقطه کشور عزیزمان با مناطق بکر و طبیعی، آثار تاریخی، موقعیت استراتژیک، 14 جزیره، دو دریای بزرگ خلیج فارس و عمان، بیش از 2 هزار کیلومتر نوار سجیلی و….. منطقه ای منحصر به فرد برای گردشگری خاص.

هر ساله اهالی ساحل هرمزگانی میزبان خیل عظیمی از گردشگران داخلی و خارجی هستند که از جنوب کشور برای گذراندن اوقاتی پر از شادی به این منطقه سفر می کنند و با تجربه سفر به هرمزگانی، این استان در فهرست گردشگران قرار می گیرد. لیست سفر ثابت

در میان مناطق گردشگری هرمزگان، جزایر قشم و کیش با مجموعه ای از امکانات و بازارهای تجاری به دلیل داشتن منطقه آزاد مورد توجه گردشگران قرار دارند، اما تمامی جزایر هرمزگان پتانسیل شکوفایی دارند که این نوید داده شده است. در بخش گردشگری در دولت کریمه محقق شود.


56b53035 7e69 4387 a9ed ad25321bccfb خبر خاکستری


ایران در حال ساخت اسکله تفریحی-تجاری در بوموسی است

مهدی دوستی استاندار هرمزگان اظهار داشت: در حال حاضر 5 جزیره استان هرمزگان در حوزه دریا و بندر کم بهره برداری هستند. اسکله های تفریحی و تجاری برای سایر بنادر استان به ویژه جزیره استراتژیک بوموسی ساخته شود.

از این رو ساخت اسکله های تفریحی و گردشگری در جزایر استان راهی سودآور و سودآور تلقی می شود که می تواند علاوه بر رونق اقتصادی برای هرمزگان، اقتصاد گردشگری کشور را متحول کند.


1bf136b4 6160 41d3 897f 2ef1f6f16cf3 خبر خاکستری


کمبود امکانات گردشگری دریایی در بندرعباس

رضا یکی از گردشگرانی که به همراه خانواده از اصفهان به شهر ساحلی بندرعباس آمده است در گفتگو با خبرنگار هرمز گفت: خوشا به حال مردم جنوب که ظرفیت دریا را دارند و وقتی به دریا می رسند. خسته از کار و زندگی روزمره، می توانند به دریا بروند.” به ساحل بیایید و استراحت کنید.

این گردشگر گفت: ساحل سروی بندرعباس با خانه های قدیمی در کنار آن و قایق های کوچک ماهیگیری در مقابل خانه های ساحل نشینان جلوه زیبایی به این منطقه بخشیده است که هر بیننده ای از دیدن آن شگفت زده می شود.

وی با بیان اینکه همه ساله با آغاز فصل پاییز برای بازدید و خرید میگو به هرمزگان سفر می کنم، گفت: هوای پاییزی هرمزگان بسیار مطبوع است و بهترین زمان برای سفر به منطقه جنوب پاییز و زمستان است.

این گردشگر اصفهانی با اشاره به کمبود امکانات گردشگری دریایی خاطرنشان کرد: افزایش باشگاه های دریایی در شهرستان بندرعباس ضروری است و گردشگری دریایی باید رونق بیشتری داشته باشد زیرا دریا ظرفیت بالقوه ای برای هرمزگان است.


508c18f4 58dc 4da8 bbc5 8e3215b08903 خبر خاکستری


اقامتگاه های بوم گردی اقامتی آرام را برای مسافران فراهم می کند

راضیه داریانوس یکی دیگر از گردشگران گفت: هرمزگان استانی متمدن محسوب می شود و آثار تاریخی به جا مانده در آن نشان از جریان زندگی از دوران بسیار کهن دارد.

این گردشگر گفت: در مدت 5 روزی که در شهر بندرعباس اقامت داشتم از آثار تاریخی بسیاری از جمله معبد هندوها، حمام و مسجد گل دری بندرعباس، قلعه نارنج در جزیره هرمز و… دیدن کردم که هر کدام زیبایی خاصی دارند. و هیبت

داریانوس گفت: خانه های بوم گردی در هرمزگان بسیار زیبا و با اقلیم و سنت های این منطقه ساخته شده است که اقامتی آرام را برای مسافران فراهم می کند.

وی خاطرنشان کرد: شنا در دریا، پیاده روی در ساحل، خرید از پاساژهای شیک، آثار تاریخی و… همه و همه در کنار هم باعث شد تا برای سومین سال متوالی هرمزگان را به عنوان سفر خانوادگی انتخاب کنیم.


dfd98256 867a 4052 b1b0 327fc912fb98 خبر خاکستری


3 میلیون و 600 هزار گردشگر هرمزگان را به عنوان مقصد گردشگری خود انتخاب کردند

سهراب بناوند مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان هرمزگان با اشاره به اهمیت گردشگری و تاکید بر اینکه هرمزگان یکی از استان های گردشگرپذیر کشور است، گفت: استان هرمزگان بیش از 50 هتل با حدود 5400 تخت دارد. ، 17 منطقه آزمایشی گردشگری دارای 11 روستای هدف و 82 راهنمای گردشگری است.

وی افزود: سال گذشته 3 میلیون و 600 هزار گردشگر و مسافر هرمزگان را به عنوان مقصد گردشگری خود انتخاب کردند و خوشبختانه با همکاری دستگاه های مسئول توانستیم با حداقل مشکلات پذیرای مسافران عزیز باشیم.

بناوند بیان کرد: در هفته گردشگری امسال عملیات اجرایی 5 مجتمع جدید گردشگری در استان هرمزگان آغاز شد و جشنواره بزرگ گردشگری دریایی سواحل مکران به میزبانی شهرستان سیریک و جشنواره دیگری از گردشگری دریایی در ساحل تلنگ برگزار شد.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان هرمزگان با بیان اینکه تسهیلات خوبی برای حمایت از حوزه گردشگری استان در نظر گرفته شده است، تاکید کرد: با توجه به ظرفیت های گردشگری هرمزگان و چشم انداز خوبی که در حوزه گردشگری دریایی داریم، می توان گفت که با توجه به ظرفیت های موجود در استان هرمزگان از ظرفیت های گردشگری برخوردار است. ما از سرمایه گذاران دعوت می کنیم که بیایند و پروژه های بزرگی را در این زمینه اجرا کنند و قطعا با ابزارهای مختلف حمایت خواهیم کرد.


صادرات یک و نیم میلیون دلاری صنایع دستی در هرمزگان

وی صنایع استان هرمزگان را یکی از استان های پیشرو معرفی کرد و گفت: سالانه بیش از یک میلیون و نیم دلار از استان صادر می شود که توسط صنعتگران هرمزگانی در این حوزه انجام می شود و باید این ظرفیت را تقویت کنیم.

بناوند تاکید کرد: در 6 ماهه اول سال 1401 بیش از 6 هزار و 274 پروانه صنایع دستی صادر کرده ایم که وظیفه یک ساله وزارتخانه را در 6 ماهه اول به اتمام رسانده ایم.

مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان هرمزگان خاطرنشان کرد: در استان هرمزگان نزدیک به 32 مرکز صنایع دستی فعال داریم که در سایر استان ها حتی روی انگشتان یک دست نیست و در این زمینه پیشتاز هستیم. در کشور.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید