تبلیغات عوام فریبانه علیه سلامت انسان/ سمی که صدا و سیما مردم را می خورد

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش کُردتودی، تلویزیون یکی از رسانه هایی است که از طریق تبلیغات بر عادت به خوردن و خوردن غذا تأثیر مستقیم می گذارد.

تبلیغات مواد غذایی بر دانش، نگرش و رفتار رژیم غذایی تأثیر بسزایی دارد و مطالعات مختلف نشان داده است که بسیاری از این تبلیغات تأثیر منفی بر تغذیه سالم دارند.

این روزها که یکی از شبکه های تلویزیونی روشن می شود، مشخص است که تبلیغات رادیویی و تلویزیونی در انحصار مواد غذایی است که سلامت شهروندان به ویژه کودکان را به شدت به خطر می اندازد.

برای اکثر مردم، این پدیده در کانال های رادیویی قابل توجه است. تبلیغات مواد غذایی در زمینه اجناس است که اکثر آنها کنسرو با ماندگاری بالا می باشد. مادر خانواده بدون دغدغه آنها را به مدت سه دقیقه برای فرزندانش آماده و پذیرایی می کند.

سفره های پر زرق و برق، یخچال های رنگارنگ با غذاهای چشم نواز، نوشابه های گازدار رنگارنگ، دکورهای پر زرق و برق، مصرف بیش از حد پلاستیک با بسته بندی مناسب، همه این ها محصولات سمی هستند که مردم در رادیو و تلویزیون می خورند. می دهد و ادامه می دهد.


78ca4ab7 2f0e 45e1 b5a2 150c84d51a35 خبر خاکستری


تبلیغات سلامت یا تبلیغات عوام فریبانه

زهرا محمدی یکی از شهروندان بیجاری در گفتگو با کُردتودی گفت: متاسفانه صدا و سیمای ما در انحصار تبلیغات مواد غذایی است که سلامت کودکان منطقه را به شدت به خطر می اندازد.

وی افزود: همانطور که مشاهده می کنید هر روز جریانی از انواع کیک، نوشابه، چیپس، ساندویچ های رنگارنگ و انواع کنسروها از تلویزیون پخش می شود که برای سلامتی شهروندان سمی است.

این شهروند بیجاری گفت: متخصصان تغذیه و سلامت بر مصرف روزانه یک لیوان شیر برای سلامتی کودکان تاکید دارند در حالی که تبلیغ شیر به عنوان یک ماده غذایی مفید در این امر نقشی ندارد و بیشتر تبلیغات برای سلامت کودکان و نوجوانان مضر است. . .

محمدی خاطرنشان کرد: چرا باید صدا و سیمای ما برای غذاهایی که به گفته وزارت بهداشت برای سلامت مضر است و عواقب خطرناکی دارد، تبلیغات داشته باشد.

وی افزود: پول برای صدا و سیما مهمتر از سلامت مردم است. ما باید نام آنها را تغییر دهیم و آنها را به یک شرکت تبلیغاتی بسپاریم که برای آنها چیزی جز کسب درآمد و همچنین خرج کردن از جیب مردم مهم نیست. مردم. “


f34f84c1 7fe1 4999 a5fa d0b05cbbc94c خبر خاکستری


تبلیغات غذاهای ناسالم را در رادیو و تلویزیون حذف کنید

در دو سال گذشته برخی از شهروندان با راه اندازی کمپین های مختلفی خواستار حذف تبلیغات مواد غذایی مضر برای سلامت عمومی شده اند.

صدا و سیما نقش مهمی در فرهنگ سازی در جامعه دارد و ترویج این مواد غذایی خطرناک به ویژه برای کودکان می تواند سلامت آنها را در سنین بالا به خطر بیندازد و مسئولان پخش این تبلیغات باید از غذاهایی مانند شیر و لبنیات استفاده کنند و غذاهای سالم را انتخاب کنند. برای تبلیغ


در صدا و سیما جایی برای تبلیغات فرهنگی نیست

زهرا احمدزاده، کارشناس فرهنگی در گفت و گو با کُردتودی گفت: آنچه امروز در صدا و سیما می بینیم این است که بیشتر آگهی های غذا و غذا تهیه و کنسرو می شود و قطعا بریدگی در تبلیغات فرهنگی محسوس است. “

وی با تاکید بر اینکه تبلیغات فرهنگی در صدا و سیمای ما در گرو معرفی فیلم است، افزود: کشور ما با فرهنگ هزار ساله خود زمینه های زیادی برای تبلیغات خوب دارد و فرهنگ سازی در مناطق مختلف که احساس پوچی می شود.

این کارشناس فرهنگی ادامه داد: متأسفانه زندگی امروزی را ظهور فضای مجازی بر اساس مد روز رقم می زند و همین تبلیغات در صدا و سیما و شبکه های اجتماعی به جای فرهنگ سپاس و قدردانی والدین و انفاق، جبهه، جنگ و شهادت. فرصت های بیشتری را برای تبلیغات آپارتمان ها فراهم می کند.«لباس های اختصاصی با برندهای مختلف، غذاهای ناسالم، گل های رنگارنگ و گران قیمت و مدرن ترین وسایل زندگی وجود دارد.

وی بیان کرد: بسیاری معتقدند تغییر نسل ها باعث تغییر ذائقه شده است و به همین دلیل تبلیغات باید رنگ و بوی خاصی داشته باشد اما باید در نظر داشت که از نظر جسمی، روحی و ذهنی باید ذهنیت مردم را در نظر داشت. جامعه به ویژه نسل جدید را تبلیغ کنند و برای سلامت جسم و روحشان مفید و مضر نباشد.

این کارشناس فرهنگی گفت: این روزها شاهد تبلیغ انواع سس ها، رشته ها و هزاران غذای مضر هستیم، علاوه بر نمایش خانه هایی که اکثر مردم از آن محروم هستند، در شبکه های مختلف تلویزیونی که نیاز به نظارت بیشتری دارند.


اخرین حرف؛

با توجه به نقش صدا و سیما در فرهنگ سازی در جامعه، باید به نحوه تبلیغ و تبلیغ کالاها و سنجش سلامت جسمی، روحی و روانی افراد و … توجه بیشتری شود. باید به فرهنگ مناطق مختلف توجه شود.

دیدگاهتان را بنویسید