تجار و متخلفان جریمه می شوند


ساعت: 11:44
تاریخ انتشار: 1301/09/12
کد خبر: 1915255

نکویی در راستای رعایت حقوق شهروندی و حفظ حریم پیاده روهای این شهر متخلفان و دستفروشان را به جریمه و برخورد قانونی تهدید کرد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از صبح زاگرس ؛ با رونق شهرنشینی مشکل سدهای جاده ای در شهرها به یکی از دغدغه های اصلی شهروندان تبدیل شده است اما این مورد در شهر دهدشت تا به امروز به معضلی تبدیل شده است. عدم برخورد جدی با عاملان سدهای جاده ای که به معضلی حل نشدنی تبدیل شده است که روز به روز در حال افزایش است.

شاید در گذشته برخی از شهرداران دهدشت به صورت موردی با این پدیده برخورد می کردند اما این اقدام جدی نبود و شاهد انسداد در تمامی معابر شهر بودیم.

پیاده روها محل عبور و مرور شهروندان است اما در عمل شاهد هستیم که برای جلب توجه مشتریان، پیاده روها توسط اجناس فروشگاهی اشغال می شود و مردم باید از خیابان ها استفاده کنند نه از پیاده روها برای رفت و آمد.

«بر اساس تبصره 1 ماده 55، مربوط به تعهدات شهرداری ها، انسداد معابر عمومی و تصرف پیاده روها و استفاده غیرمجاز آنها از میادین، پارک ها و بوستان های عمومی برای فعالیت اقتصادی ممنوع بوده و شهرداری موظف است از آن جلوگیری و نسبت به رفع موارد موجود اقدام نماید. موانع و راه ها و مکان ها را پاکسازی کند. فوق الذکر باید از طریق عوامل خود اقدام کند.

زمانی که اعضای شورای شهر دهدشت را انتخاب می کنند همیشه از ایجاد عدالت و حفظ حقوق شهروندی صحبت می کنند، اما متاسفانه در عمل نتوانستند به این سادگی مسئله ای را حل کنند و برای شهروندان خود راهی امن، آسان و دردسر ساز کنند. خرید رایگان

شهردار دهدشت در این خصوص در حاشیه ساماندهی پیاده روهای این شهر گفت: با توجه به اینکه کسبه و دستفروشان از نبش خیابان امام خمینی (ره) جنوب تا روبروی فرمانداری و همچنین بازار روز به اطلاعیه های شهرداری برای حفظ حریم عابران پیاده و ارباب رجوع توجه کنید که در این راستا شهرداری کلیه نمایندگان حراست و دستگاه های اجرایی شهر اعم از فرماندار، نیروی انتظامی، اتاق اصناف، ادارات دولتی، شبکه بهداشت و درمان و بازرسی جهاد کشاورزی به پیاده روها و بازار روز این شهرستان.

نکویی با اشاره به اینکه واحد اجرایی شهرداری با حضور تمامی نمایندگان دستگاه های اجرایی دهداش خواستار عقب نشینی تمامی بازاریان برای حفظ حریم عابران پیاده شد، افزود: به كاسبه و بازاریان اعلام شد در صورت عدم انصراف. عقب نشینی، هشدارها و تذکرات دیگر کافی نخواهد بود و بدون هیچ گونه اطمینانی، عناصر سد عبوری را جمع آوری می کند.

وی تصریح کرد: قطعا با اخذ حکم قضایی و اعمال جریمه های سنگین برای آن دسته از سوداگرانی که تمایلی به تکان خوردن و همکاری نداشته باشند، برخورد قانونی لازم را انجام خواهیم داد.

حال باید دید آیا این اولتیماتوم شهردار دهدشت جواب می دهد و مشکل پیاده روهای این شهر یک بار برای همیشه حل می شود! یا این اقدام مانند گذشته با وجود افراد تأثیرگذار در شورای شهر، شهرداری و سایر نهادها تنها در گفتار و عمل باقی خواهد ماند!

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید