تجلیل از برگزیدگان اولین دوره عکس آیینی اربعین

زمان: 09:31
تاریخ انتشار: 1400/09/14
کد خبر: 1790496

برگزیدگان اولین دوره عکاسی آیینی اربعین 1400 معرفی و از هنرمندان پیشکسوت آیینی در فرهنگسرای بهمن تجلیل می شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ مراسم اختتامیه اولین سوگواره عکس آیینی اربعین 1400 با تجلیل از اساتید پیشکسوت عکاسی و تقدیر از برگزیدگان، پنجشنبه 18 آذرماه در فرهنگسرای باخمن برگزار می شود.

مهدی توکلیان دبیر اول مراسم عزاداری عکس های آیینی اربعین 1400 از مراسم اختتامیه اولین دوره این مسابقات با حضور و تجلیل از اساتید پیشکسوت عکاسی آیینی و مذهبی، کمال الدین شاهرو، عباس میرهاشمی، رسول علیازبا و 9 دسامبر 2010 ساعت 10:00 صبح در مرکز فرهنگی باخمن اعلام شد.

مهدی توکلیان با اشاره به برگزاری مراسم دو قسمتی تک عکس و مجموعه عکس گفت: امسال به دلیل محدودیت های ولیعهد، مراسم عزاداری اربعین محدودتر و نواحی غم ایران اسلامی این مسابقه در سطح ملی و هنرمندان مورد توجه قرار گرفت. از نقاط مختلف ایران می توانستند در این مسابقه شرکت کنند. و در ارائه آثار عکاسی خود باید مراسم و آیین های عزاداری اقوام ایرانی را نیز ارائه دهند.

وی هدف از برگزاری این مسابقه را آشنایی نسل جدید عکاسان، دانشجویان و علاقمندان به هنر عکاسی با فضای رسانه جدید دانست و بر اهمیت رسالت عکاسی در فضای رسانه ای امروز تاکید کرد. بهره گیری از پتانسیل رسانه های نوظهور و استفاده صحیح از عکاسی مبتنی بر سواد رسانه ای از نقاط قوت نسل جدید عکاسان است و استقبال جوانان علاقه مند به عکاسی یکی از دلایل رشد سواد رسانه ای در سال های اخیر بوده است. اولین دوره عکاسی اربعین 1400 با داوری اساتید عکاسی محمدصادق حیدری، ساطیار امامی، زهیر سیدانلو، ثریا بیات، سمیه گلمی و کیوان امجدیان از فعالان رسانه ای برگزار شد و برگزیدگان در این مراسم انتخاب و جوایزی به آنها اهدا خواهد شد. .

توکلیان با اشاره به قسمت نمایشگاهی این مسابقه افزود: 40 عکس برای قسمت نمایشگاهی از داوران راه یافته به بخش نمایشگاهی مسابقه انتخاب شدند.

دبیر این سوگواره گفت: حضور آثار هنرمندان و عکاسان شهرستان در این مراسم چشمگیر بود و آثار ثبت شده در دبیرخانه سوگواره از کردستان، اهواز، دسفول، آستارا، شیراز، سبزوار، اردبیل، اهر، گرگان. ، قزوین، سمنان تبریز و همکاران. دلایل توجه به موضوع عکاسی آیینی بود.

وی در خصوص تجلیل از پیشکسوتان عکاسی در این مراسم گفت: حضور اساتید پیشکسوت در این مراسم به منظور تجلیل از آنان و قدردانی از وجود پیشکسوتان و بهره مندی از تجربیات آنان از دیگر بخش های این مراسم خواهد بود. افتخار غلبه بر شکاف نسلی و آگاه سازی نسل آینده برای قدردانی از خدمات و زحمات اساتید و اساتیدی که در عرصه فرهنگ و هنر دینی تلاش کرده اند که قطعاً زمینه ساز رشد گام دوم جوانان دست اندرکار، انقلابی است. و هنرمندان عالم در جامعه اسلامی است و در این مراسم از یکی از عکاسان عتبات عالیات که با آثار ارزشمندی در این مراسم شرکت کرده تجلیل خواهد شد.

آثار برگزیده و منتخب نمایشگاه در محرم سال آینده در مجموعه مدیریت شهری برگزار و دفترچه سوگواره افتتاح می شود.

a5dabd81 81fb 4e05 ab43 d6448ccb68bb خبر خاکستری

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید