تجمعات پراکنده در تهران و برخی شهرهای کشور

تجمعات پراکنده در تهران و برخی شهرهای کشور

نشان می دهد در برخی نقاط تهران از جمله از چهارراه ولیعصر تا میدان آزادی، خیابان ها به آتش کشیده شده است. جمعیت نسبتاً زیادی از چهارراه ولیعصر، خیابان الخبال، تقاطع نواب و خیابان های منتهی به میدان آزادی حضور داشتند و در سکوت راهپیمایی کردند.

روز چهارشنبه 16 آذر که مصادف با روز دانشجو نیز بود، تجمعات پراکنده ای در تهران و برخی شهرهای کشور برگزار شد. همچنین در دانشگاه ها دانشجویان تجمع کردند و شعار سر دادند و در برخی از دانشگاه ها این تجمعات منجر به تنش و درگیری شد.

به گزارش آفتاب نیوز؛ در روزهای اخیر فراخوانی برای اعتصاب و اعتراض در روزهای 14، 15 و 26 آذرماه در فضای مجازی منتشر شده است. هر چند صدا و سیما، رسانه ها و خبرگزاری های رسمی در روزهای اخیر با انتشار گزارش های گسترده و اعلام اینکه خبری از اعتصاب نیست، وضعیت بازارهای کشور را عادی جلوه داده اند، اما به نظر می رسد گزارش این رسانه ها گویای این موضوع نیست. کل واقعیت عکس ها و فیلم های منتشر شده در فضای مجازی نشان از تعطیلی برخی بازارها در شهرهای کشور دارد. همچنین چندین عکس و فیلم از پلمب تعدادی مغازه توسط نیروی انتظامی منتشر شد. رستوران و جواهرفروشی علی دایی در حمایت از این اعتصابات تعطیل شد.

از سوی دیگر برخی از رسانه های فارسی زبان خارج از کشور در مورد اتفاقات دو سه روز اخیر اغراق کرده اند.

اما در آخرین روز این گفت و گو از گرم شدن جو برخی شهرهای کشور خبر می رسد.

خبرگزاری ایرنا در خصوص اغتشاشات و تجمعات ۲۵ آذر در تهران نوشت: گزارش خبرنگاران ایرنا از شهر تهران حاکی از عدم استقبال از برگزاری مجدد تجمع در میدان آزادی است. نزدیک به ده گروه پنج تا ده نفره در امتداد پیاده روهای منتهی به میدان آزادی حرکت کردند تا در آن منطقه تجمع کنند که با عدم استقبال عابران پیاده در محدوده میدان آزادی مواجه شد.

اما گزارش ها حاکی از آن بود که در برخی نقاط تهران از جمله از چهارراه ولیعصر تا میدان آزادی، خیابان ها به آتش کشیده شده است. جمعیت نسبتاً زیادی از چهارراه ولیعصر، خیابان الخبال، تقاطع نواب و خیابان های منتهی به میدان آزادی حضور داشتند و در سکوت راهپیمایی کردند.

همچنین نیروهای امنیتی و انتظامی به همراه تجهیزات ضدشورش به شدت در این خیابان ها حضور داشتند. نیروهای امنیتی در چهارراه ها و در برخی نقاط از محدوده چهارراه ولیعصر تا میدان آزادی با حضور خود مردم را به خطوط فرعی منحرف کردند تا از ازدحام در خیابان های اصلی جلوگیری شود. گاهی اوقات پلیس برخی از افراد را مورد بازرسی قرار می داد یا با استفاده از گاز اشک آور سعی در متفرق کردن آنها داشت.

برای ساعاتی تردد در برخی از خیابان های تهران از جمله خیابان الگینال، تقاطع نواب به آزادی و … ممنوع بود و به ویژه ماموران امنیتی و انتظامی از تردد خودرو و انسان به میدان آزادی جلوگیری کردند.

علاوه بر تهران، تجمعات و اعتصابات پراکنده ای در برخی شهرها از جمله اصفهان، مرکزی، یزد، گیلان و برخی شهرهای کردنشین گزارش شده است.

تاکنون گزارش رسمی مبنی بر دستگیری یا زخمی شدن یا کشته شدن شهروندان در این تجمعات منتشر نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید