تجمع گسترده دانش آموزان در اعتراض به مقابل سازمان سنجش

تجمع گسترده دانش آموزان در اعتراض به مقابل سازمان سنجش

سرویس اجتماعی، انصاف نیوز: جمعی از دانش آموزان معترض به نتایج آزمون 1401 و خانواده هایشان دیروز – سه شنبه – مقابل سازمان سنسه تجمع کردند و خواستار تعیین تکلیف شدند.

در این گردهمایی دانش آموزانی از شهرهای مختلف از جمله تهران، قم، یاسوج و شیراز حضور داشتند. بر اساس پیام یکی از دانشجویان، تعدادی از این معترضان نیز به شورای اسلامی شهر رفتند تا صدای خود را به گوش نمایندگان ملت برسانند.

خانم خطیبی مادر یکی از این دانش آموزان در گفتگو با خبرنگار انصاف نیوز گفت: کنکور 1401 تیرماه برگزار شد و تمامی شرایط امنیتی از جمله معاینه فیزیکی دانش آموزان برقرار بود، پینینتر و آشکارساز سیگنال و سه دفترچه و دفترچه همراه آوردند. سه پاسخنامه توزیع شد و کاندیداها حتی نتوانستند پاسخ‌های قبلی خود را طی کنند و برگردند. در جلسه آزمون 850 نفر از افراد متخلف به عنوان کلاهبردار شناسایی و به مراجع قضایی معرفی شدند. اما زمانی که رتبه بندی اعلام شد، برای برخی کلاس اعلام نشد و برای برخی دیگر که استریم را انتخاب کرده بودند، دو روز قبل از اعلام نتایج، پیامکی ارسال شد که باید برای امتحان مجدد حاضر شوند.

این مادر معترض ادامه داد: تقریباً از هر شهر کشور یک هزار و 44 نفر این وضعیت را داشتند. زمان آزمون مجدد را هم اعلام نکردند. بعد از سه ماه غیبت از مدرسه اعلام شد که باید ظرف یک هفته امتحان مجدد بدهند.

و ادامه داد: سوالات آزمون 30 مهر استاندارد نبود و بسیار سخت و در سطح المپیاد بود. خیلی از بچه ها به خاطر این اتفاقات روحیه بدی داشتند. روز امتحان به بسیاری از آنها گفته شد که شما متقلب هستید و به شدت تحت کنترل خواهید بود. حتی در برخی از محل های امتحانی مانند دانشگاه صنعتی و فنی شیراز و دانشگاه ارومیه، دانشجویان دختر و پسر برای انجام معاینه بدنی مجبور به برهنه شدن شدند. در دانشگاه علامه طباطبایی تهران نیز دختران مجبور به برداشتن حجاب شدند و سپس یک پرستار مرد به جلسه آمد.

خانم خطیبی مادر یکی از دانشجویان کنکور معترض به نتایج کنکور گفت: با این شرایط بچه ها در آزمون 21 مهر قبول نشدند تا اینکه امتحان دیگری در 4 آذر برگزار شد. از هزار نفری که در این آزمون شرکت کردند، تنها 14 نفر قبول شدند. به طور خلاصه، ما بیش از 6 ماه است که با این موضوع درگیر بوده ایم و تصمیمی نگرفته ایم. هر جا تونستیم گشتیم ولی جوابی نگرفتیم. این اتفاق فقط برای داوطلبان رشته تجربی افتاد و اکثر آنها مثل بچه من رتبه های زیر 1000 را کسب کردند.

وی در پاسخ به این سوال که کارکنان این سازمان برای ارزیابی علل این اتفاقات چه گفتند: می گویند این بچه ها تقلب کردند. دلیل این امر عدم تطابق مراجع با نتایج آزمون و شباهت در پاسخنامه می باشد. این دلایل اصلا منطقی نیست. الان بین این بچه ها ما رتبه 12، رتبه 50، بچه های سمپادی داریم. دارند حقوق این بچه ها را از بین می برند.

یکی از دختران دانش آموز حاضر در این تجمع با تایید صحبت های خانم خطیبی به خبرنگار انصاف نیوز گفت: در آزمون مجدد که 21 مهر برگزار شد همه باید در مرکز استان امتحان می دادند. من خودم در کنکور دانشکده روانشناسی شیراز شرکت کردم، اما قبل از ورود به جلسه، تحت جست و جوی بسیار سنگینی قرار گرفتیم و عده ای را برهنه کردند.

این دانش آموز با نمره زیر 200 ادامه داد: با این حالت روحی و استرس شدید وارد جلسه شدیم. این تجربه جالبی نیست که مجبور شوید برای شرکت در آزمون لباس خود را در بیاورید و به نظر من قانونی هم نیست.

پدر یکی از دانشجویان کاندید نیز گفت: 6 ماه است که فرزندان و خانواده های ما تحت فشار شدید روحی و عصبی هستند. علاوه بر ضایع شدن حقوق این کودکان که بیشتر آنها نخبه و ممتاز هستند، بلاتکلیفی ما را نگران می کند. کسی نیست که جواب درست و قانع کننده ای به ما بدهد و تکلیف ما را روشن کند. بنابراین مجبوریم جلوی سازمان سنجش تجمع کنیم تا یکی از کارمندان این سازمان به ما پاسخ ملموس بدهد.

دیدگاهتان را بنویسید