تحریم ها مانعی برای اجرای برنامه های ایران و روسیه نیست


ساعت: 17:48
تاریخ انتشار: 1401/07/14
کد خبر: 1901603

معاون اول رئیس جمهور گفت: توسعه روابط ایران و روسیه این پیام را به دشمنان دارد که تحریم ها نمی تواند مانع اجرای برنامه های ما شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ محمد محبر در نشست مشترک هیات های عالی رتبه ایران و روسیه که در حاشیه دومین مجمع اقتصادی خزر برگزار شد، اظهار داشت: ایران و روسیه روابط خوب و رو به توسعه ای دارند و اراده دو طرف برای تقویت همه جانبه روابط است. جدی است.

معاون اول رئیس جمهور با اشاره به دیدار شب گذشته مدیران برخی از شرکت های بلندپایه روسی با هیئت ایرانی گفت: در این جلسه درباره سرمایه گذاری این شرکت ها در میادین نفتی و همچنین در حوزه نفت بحث و تصمیم گیری شد. بخش های کشاورزی، مالی، بانکی و ترانزیت-حمل و نقل توافق کردند و تصمیم گرفتند که طرفین برنامه زمانبندی اجرایی را ارائه کنند.

مخبر با اشاره به برخی رویدادهای بین المللی افزود: جمهوری اسلامی مخالف هر نوع جنگی است و دلیل اصلی آن را حضور ناتو در منطقه می داند.

معاون اول رئیس جمهور حمل و نقل، ترانزیت، انرژی و فعال سازی کریدور شمال – جنوب را از مهمترین محورهای همکاری ایران و روسیه برشمرد و گفت: ایجاد بانک مشترک، برقی سازی خط ریلی گرمسار – اینچه برون و تسریع در حوزه نفت و گاز قراردادهای گازی و ایجاد منطقه آزاد مشترک از دیگر زمینه های همکاری مطلوبی است که باید با جدیت دنبال شود.

وی با تاکید بر اینکه بر اساس دستور رئیس جمهوری اسلامی ایران روند توسعه روابط با روسیه باید به سرعت دنبال شود، خاطرنشان کرد: توسعه روابط ایران و روسیه این پیام را به دشمنان دارد که تحریم ها نمی تواند مانع از این موضوع شود. اجرای برنامه های ما

میخائیل میشوستین نخست وزیر روسیه نیز با اشاره به روابط دوستانه و حسن همجواری دو کشور گفت: مسکو علاقمند به گسترش و تعمیق همکاری ها با تهران در همه زمینه ها است.

وی توسعه و گسترش روابط دو کشور را بهترین پاسخ به تحریم‌های غیرقانونی ایران و روسیه دانست و افزود: از حضور و فعالیت شرکت‌های ایرانی در روسیه استقبال می‌کنیم و زمینه فعالیت و همکاری مشترک مهیا است. شرکای ما در روسیه

نخست وزیر روسیه افزود: با وجود تحریم ها، شرکت های دو کشور در حال همکاری هستند و شرکت های روسی اقدامات خوبی در زمینه سرمایه گذاری مشترک و همکاری در بخش انرژی و میادین جدید نفت و گاز انجام داده اند.

لازم به ذکر است دومین مجمع اقتصادی کشورهای حاشیه دریای خزر با حضور معاون اول رئیس جمهور ایران و نخست وزیران چهار کشور حاشیه دریای خزر در مسکو در حال برگزاری است.

دیدگاهتان را بنویسید