تحقق قیمت آب / فروش ملک به آبفای استانی برای پرداخت حقوق به صاحبان آب

ساعت: 10:49
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۰۸/۱۳
کد خبر: 1781515

گلام حسین ساگی با بیان اینکه قیمت تمام شده تولید آب 15.5 برابر قیمت فروش آن است، گفت: قیمت آب باید واقعی باشد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ غلامحسین ساقی مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خراسان شمالی در گفت و گو با عصرترک گفت: تفاوت هزینه تولید آب با هزینه فروش آب به مشترکان بسیار زیاد است.

ساقی گفت: در حالی که قیمت تمام شده تولید هر مترمکعب آب 10 هزار تن است، اما هر مترمکعب آب به قیمت 600 تن (هر لیتر آب شش ریال) به مشترکان فروخته می شود.

وی خاطرنشان کرد: این در حالی است که در واحدهای تصفیه آب که به ازای هر لیتر آب تصفیه شده 250 تن به مردم می فروشند که قیمت فروش آن 417 برابر قیمت فروش وزارت نیرو است.

این مقام مسئول افزود: موضوعی که باید در نظر داشت این است که این واحدهای تصفیه آب، آب تولیدی در سیستم های آبرسانی شهر را تصفیه و به فروش می رسانند و همچنین علیه شرکت آب و فاضلاب تبلیغ می کنند.

وی همچنین با تصریح بر اینکه وظیفه وزارت نیرو و شرکت های آب استانی تولید آب مصرفی است، تصریح کرد: شرکت های آب حتی اگر مجبور باشند باید برای تولید آب بودجه تامین کنند. ملک خود را بفروشید.

مدیرعامل آب و فاضلاب خراسان شمالی گفت: در حال حاضر مجبور هستیم برای پرداخت حقوق کشاورزان استان، املاک آب و فاضلاب را به استان بفروشیم.

ساکی تاکید کرد: تا زمانی که به اقتصاد آب توجه نشود مشکلات آب در کشور وجود خواهد داشت.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید