تحقق قیمت ها موجب اشتغال، بهره وری تولید و جلوگیری از قاچاق می شود


ساعت: 11:27
تاریخ انتشار: 1401/10/14
کد خبر: 1842779

در گفتگوی این اقتصاددان با دانا آمده است;

این کارشناس اقتصادی گفت: اعطای یارانه به مصرف کننده به جای واردکننده با واقعی شدن قیمت کالا از واردات غیرقانونی و از بین رفتن منابع ارزی جلوگیری می کند و مفاسد ناشی از رانت های گذشته را جبران می کند.

به گزارش خبرنگار اقتصادی شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ چند ارزی سابقه ای طولانی در اقتصاد کشورمان دارد که منجر به افزایش تورم و انتظارات تورمی پس از هر دوره می شود. یارانه دادن به آخرین زنجیره تولید اثرات جایگزینی کالاها افزایش قیمت کالاها روی آوردن به حذف ترجیحی منجر به افزایش انتظارات تورمی و در نتیجه افزایش می شود. هزینه برای دولت

یاسر فلا کارشناس بازارهای پولی و مالی در گفت و گو با خبرنگار راه دانا; وی در خصوص مزایای حذف ارز ترجیحی و اعطای یارانه نقدی به مردم گفت: در بحث حذف ارز ترجیحی، سیاستمداران باید سیستم جبران خسارت اقشار کم درآمد و کم درآمد را مطمئن و پایدار کنند، مشکلات اجتماعی. “.

وی با بیان اینکه موضوع اعطای یارانه به مردم و روستاها باید در قالب بستری ویژه انجام شود، گفت: انتهای زنجیره کل زنجیره تولید و توزیع آزاد شود تا تولیدکننده بتواند به قیمت جهانی تولید کند و وارد بازار شود. نیز دست یابد.

وی ادامه داد: پرداخت یارانه در انتهای زنجیره اقدام درستی برای اقتصاد و تولید کشور است که باید در نظام جبران خسارت اقشار کم درآمد به خوبی مد نظر قرار گیرد تا با گرانی متضرر نشوند. قیمت. “

این کارشناس با بیان اینکه باید سامانه مناسبی برای یارانه مردم در نظر گرفته شود، گفت: یارانه دهک های پایین برای جبران افزایش قیمت کالاهای اساسی بسیار مهم است و این یارانه باید با افزایش قیمت ها به روز شود تا به ویژه میز خانواده گروه های کوچک کم درآمد را کوچکتر نکنید.

فلا با بیان اینکه واقعی شدن قیمت کالاهای اساسی از واردات ضایعات و اتلاف منابع ارزی جلوگیری می کند، افزود: تحقق قیمت کالاهای اساسی علاوه بر اعطای یارانه به مصرف کننده به جای واردکننده، جبران کننده است. برای رانت و فساد ناشی از رانت های گذشته.

وی با اشاره به افزایش بهره وری و رشد اشتغال گفت: واقعی شدن قیمت مواد اولیه، قاچاق کالاهای اساسی را به حداقل ممکن می رساند.

این کارشناس اقتصادی تاکید کرد: پس از اصلاح نظام یارانه ای، اصلاح قیمت ها می تواند از هدررفت منابع جلوگیری کند. بیایید سیاست پولی باشیم، زیرا در این صورت می توانیم از افزایش بی رویه قیمت ها در سال آینده جلوگیری کنیم.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید