تحقیق و تفحص فولاد مبارکه از واقعیت تا فیلمبرداری ضد نظام


ساعت: 17:33
تاریخ انتشار: 06/09/1401
کد خبر: 1894220

تحقیق و تفحص از فولاد مبارکه اصفهان توسط شورای اسلامی شهر انجام شد و قوه قضائیه تنها دستگاهی است که بر اساس اصل 76 قانون اساسی به آن رسیدگی می کند اما در روزهای اخیر با تکیه بر خام و غیرکارشناس. اطلاعاتی که به نام گزارش تحقیق و تفحص از فولاد منتشر شده است، برخی با دشمنی شخصی اقدام به بدنامی مدیران و نظام کردند در حالی که هنوز گزارش نهایی منتشر نشده و متخلفان توسط مدیریت جدید برکنار شده اند. این شرکت در سال گذشته

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ با توجه به اینکه کلیه سازمانها و مراجع مشمول اصل نظارت مندرج در اصل 76 قانون اساسی هستند و اصل 148 در اجرای اصل 76 قانون اساسی تاکید دارد که در مواقعی که نمایندگان رسیدگی به برخی از امور کشور را لازم بدانند. آنها باید درخواست خود را به صورت کتبی از طریق کمیسیون رئیس مجلس ارائه کنند و کمیسیون مربوطه نیز این درخواست را در خصوص فولاد مبارکه در دولت قبل ارائه کند، بنابراین بازپرسان فولاد مبارکه گزارشی 260 صفحه ای ارائه نکرده اند که هنوز منتشر نشده است. به صورت رسمی و کامل و مجلس متن کامل این گزارش را نخوانده است. مشخص است که وی عملکرد و معاملات فولاد مبارکه و … را تهیه و بررسی کرده است، اما اخیراً اطلاعات کلی در مورد این مطالعه و بررسی منتشر شده است. و نظرات زیادی در این خصوص خصوصاً در رسانه ها مطرح شده است و عده ای که با مدیران خصومت شخصی دارند و… سعی در دامن زدن به این موضوع داشتند. سوم کشور، در حالی که قوه قضائیه اختیارات لازم را برای رسیدگی به این معضل دارد و مجلس نیز از جنبه نظارتی، بر اساس اصل 67 لایحه قانون اساسی جمهوری اسلامی گزارشی را تهیه کرده و اختیارات قوه قضائیه است. دروغ است و هنوز به طور رسمی توسط فولاد مبارکه عرشی اعلام نشده و آمار واقعی از سوی درگاه های رسمی منتشر نشده است، بنابراین برخی از این اعداد و ارقام اعلام شده صحیح نیست.

البته عده ای برای دیده شدن مطالب خود به حجم تعداد توجه می کردند تا نظر بیشتری را بدون توجه به شرایط «درگیری و درگیری با واقعیت» جلب کنند و برخی نیز بر اساس سوء تفاهم و نظر شخصی و تعیین مسئولیت در خصوص معاملات فولاد مبارکه آغاز شد و این در حالی است که برخی از این معاملات به هیچ وجه در شرایط تحریم و … صورت نگرفته و تنها مراحل اولیه را طی کرده است، به عنوان مثال در صورت پرداخت 3.800 میلیارد. تومان از فولاد مبارکه به شرکت تراست برای مبادلات بین المللی درج شد و دلایل عدم افشای آن مشخص شد، در حالی که اگر افشا می شد، عملا تمامی دارایی های فولاد مبارکه در خارج از کشور به دلیل مسائل تحریم مسدود می شد.

البته اگر قوه قضائیه این گزارش را بررسی کند، به احتمال زیاد بسیاری از آن زیر سوال رفته و «فساد 92 هزار میلیارد تومانی» بیش از آنکه فساد واقعی باشد، توهم توطئه باشد. زیرا فولاد مبارکه محصول خود را در بورس کالا عرضه می کند و در صورت وجود اختلاف در قیمت معامله طبق دستورالعمل وزارت صمت است و البته رئیس سازمان بورس تخلف در معاملات بورس کالا را تکذیب کرد. فولاد مبارکه در بورس کالا، بنابراین در این مرحله دستگاه قضایی باید بررسی کند که آیا محصولات کولاد مبارکه توسط شرکت‌های خریداری شده در تولید استفاده شده است یا اینکه از این رانت استفاده کرده و در بازار سیاه فروخته‌اند. حالا اگر کسی متهم و برخورد شود شرکت و کارمندان خادوم فولاد مبارکه برکت ندارند.چند هزار نفر در این شرکت برای تولید کشور زحمت می کشند و واقعا جای تاسف دارد که به حساب می آیند.

آنچه مشخص است اظهارنظر نهایی نسبت به کلیه ادعاهای مطرح شده در گزارش منوط به استماع و اتخاذ تصمیم نهایی توسط مرجع قضایی و عملکرد شرکت فولاد مبارکه طبق صورتهای مالی سالانه توسط حسابرس و بازرس قانونی شرکت و مطابق با آن می باشد. با قوانین و آئین نامه های جاری کشور تصمیمات مصوب سازمان بورس و اوراق بهادار در مجامع عمومی شرکت مورد بررسی و حسابرسی قرار گرفته و به تایید سهامداران رسیده است لذا نباید زیاد شایعه سازی کرد.

همچنین با توجه به سبز شدن سهام فولاد در روز چهارشنبه، این امر حاکی از آن است که آلایندگی های پیشنهادی تغییری در نتایج تولید و سودآوری شرکت نخواهد داشت. بدیهی است که سوابق تولید اخیر در فولاد مبارکه و روند توسعه سریع این شرکت به عنوان سنگر اقتصادی- صنعتی جمهوری اسلامی ایران ادامه خواهد داشت و باید تصور کرد که این شرکت از ابتدای سال جاری تاکنون دستخوش تغییرات مدیریتی شده است. دولت جدید و ماموریت های ابلاغی وزیر صمت در راستای اجرای جهاد اقتصادی و تسریع در توسعه و ثانیا ایجاد شفافیت و مدیریت پاک بود، بنابراین اولین اقدام مدیران جوان فعلی قرار شد برخی از مدیران را برکنار کنیم و تشریفات و مواردی که تخلفات آنها تایید شده است را به ما اصلاح کنیم.

تولید، توسعه، شفافیت و انطباق رویکرد اصلی مدیریت فعلی شرکت فولاد مبارکه است و وظیفه ماست تا اطلاعات شفاف و متناسب با مسئولیت های اجتماعی را ارائه دهیم تا مورد سوء استفاده قرار نگیرد. مهمتر از آن اینکه در کنار شایعات دیگری مانند حق مادام العمر نمایندگان مجلس، این عبارت خیالی ابزاری برای دامن زدن به دردسر سالیان متمادی بوده و هست.

دیدگاهتان را بنویسید