تحلیل معاونت سیاسی سپاه از اجرای فتنه/جنگ ترکیبی اخیر با تاکید بر روایت های دروغین


ساعت: 19:43
تاریخ انتشار: 20/08/1401
کد خبر: 1910158

معاون سیاسی سپاه با بیان اینکه اتفاقات اخیر اغتشاشات معمولی نبود، گفت: دشمن بر روی ایجاد روایت های دروغین با محوریت جنگ ترکیبی و شناسایی متمرکز شده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ سردار یدالله جوانی ظهر امروز در جمع مردم اصفهان ضمن تبریک 25 آبان روز حماسه ها و فداکاری های مردم اصفهان، اظهار داشت: امام راحل فرمودند این روز روز مهمی برای پیشرفت است. اسلام و جبهه کفر امروز از این مسئله پیشرفت اسلام هراسان است و تمام تلاش خود را می کند تا جلوی این پیشرفت را بگیرد.

وی با بیان اینکه وظیفه ما این است که در عرصه جنگ نرم و جهاد تبیینی به گونه ای جهاد کنیم که اگر فرشتگان خواستند شهادت دهند بگویند ما حق جهاد را ادا کردیم، گفت: در بحث جهاد نظامی. ما واقعاً موفقیت های لازم را کسب کرده ایم و اکنون زمان اقدام در بحث جهاد است.

معاون سیاسی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بابیان اینکه مقام معظم رهبری فرمودند باید قبل از دشمن تولید محتوا کنیم، تصریح کرد: معنای جهاد یعنی جنگیدن در میدان دشمن و اکنون پس از شکست دشمن در عرصه نظامی، فرهنگی. ، اداری و سایر حوزه ها در تولید و تبیین محتوا باید اقدام کرد و لازمه موفقیت در این جبهه این است که صحنه را آنگونه که هست ببینیم تا بتوانیم درست عمل کنیم.

وی با بیان اینکه در اغتشاشات و اتفاقات اخیر که در این 50 روز در کشور رخ داده است، باید دو بخش را در تحلیل در نظر گرفت، گفت: اول بحث داخلی و مشکلات حاکمیتی کشور و دوم بحث بیرونی. و دشمنان برای ما شناخته شده اند و گاهی تاکتیک آنها نیز مشخص است.

جوانی با بیان اینکه انقلاب اسلامی با شعار نه شرقی نه غربی، اسلام را به عنوان محوری جدید در برابر دو قدرت شرق و غرب معرفی کرد، گفت: انقلاب اسلامی در سرزمینی به پیروزی رسید که جایگاه ویژه ای در جهان دارد. و به نوعی در منطقه غرب آسیا نیز موقعیت استراتژیک منحصر به فردی دارد.

وی با بیان اینکه به همین دلیل دو قدرت شرق و غرب برای مقابله با این انقلاب متحد شدند، گفت: درست است که ما در کشور خود مشکلاتی داریم و این مشکلات در همه جای دنیا وجود دارد، اما ما دنباله‌روی کرده‌ایم. مسیری که جهان را شگفت زده کرد.”

معاون سیاسی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با بیان اینکه انقلاب اسلامی در ۴۳ سال گذشته در برابر توطئه های مختلف دشمن موفق بوده است، گفت: اکنون در زمانی هستیم که انقلاب اسلامی در سوریه، عراق، دشمن را شکست داده است. لبنان، غزه، بحرین و یمن متحمل شکست های متوالی شدند و در این راستا، آمریکا، رژیم غاصب صهیونیستی به همراه کشورهای مرتجع منطقه، منافقین و گروهک ها برای مقابله با یکدیگر متحد شده اند. این سیستم

وی با اشاره به گزارش سنتکام درباره ارتش تروریستی آمریکا تصریح کرد: ارتش تروریستی آمریکا در این مرحله با توجه به اطلاعات بر این باور است که اگر نتوانند در دو یا سه سال آینده ایران را کنترل کنند، دور از دسترس خواهد بود و دیگر نخواهد بود. تا بتوانیم با آنها کنار بیاییم که ما را ندارند که البته دلیلی برای نادیده گرفتن مشکلات نیست.

جوانی ادامه داد: سپر امنیتی و سیستم دفاعی، پیشرفت کشور در علم و پزشکی و ایجاد یک دولت انقلابی که در حال ریل گذاری برای حل مشکلات است، بررسی دیدگاه ایران در سیاست های منطقه ای و روابط قابل توجه با چین و روسیه و شانگهای. پیمان ها و تشکیل جبهه ضد تحریم که آمریکا به شدت از آن عصبانی است.

وی ادامه داد: دشمن با یک برنامه ریزی منسجم بر اساس ضعف های ما در حوزه جوانان، زنان، دانشگاه ها و امثال آن به دنبال نابودی سریع ایران است. مقام معظم رهبری نیز در این زمینه فرمودند که دشمن برای اول مهر برنامه داشت و اگر مرگ مهسا امینی نبود موضوع دیگری را محقق می کرد.

معاون سیاسی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با بیان اینکه وقایع اخیر اغتشاشات عادی نبوده و بر اساس منویات تفصیلی مقام معظم رهبری جنگ ترکیبی است، گفت: جایگاه محوری جنگ هیبریدی جنگ شناختی و ادراک است. تمرکز بر روایات نادرست و ایجاد شبهه از طرق مختلف. با توجه به نظر مردم در مورد صداقت مسئولان با جمع بندی برخی کدها، این یکی از روش های حوادث اخیر بوده است.

وی با بیان اینکه دو روایت از فوت خانم امینی وجود دارد، گفت: در روایت اول این فرد بر اثر ضرب و شتم فوت کرده است و در روایت دوم براساس مدارک پزشکی این خانم است و باید از جنبه های مختلف به موضوع نگاه کرد. و پس از بررسی های کامل، اطلاع رسانی شد، اما اولین داستان در همان ساعات اولیه حادثه از جلوی رسانه های دشمن به ترند اول تبدیل شد، اولین داستان به گونه ای گسترده شد که تعجب برانگیز بود.

جوانی ادامه داد: درگذشت این بانو آغاز حرکتی پرشتاب و هیجانی بر اساس روایت های دروغین در شبکه های ماهواره ای و فضای مجازی بود و ابتدا خشونت های زیادی برای بی ثبات کردن و سوریه ای کردن جمهوری اسلامی به دنبال داشت که در نتیجه شاهد آن بودیم. آتش زدن نگهبانان و خشونت «اسلحه به دست گرفتیم» و اگر واقعه شاهچراغ نبود، هیچکس نمی دانست دشمن تا چه حد در تلاش برای نفوذ عملیاتی است.

وی با اشاره به آمارهای موجود خاطرنشان کرد: تعداد قابل توجهی از اغتشاشات دانشگاهی ناشی از ورود افراد غیردانشجو به فضای دانشگاه بوده و در حال حاضر به دلیل جلوگیری از ورود غیردانشجویان فضای اکثر دانشگاه ها به حالت عادی بازگشته است.

معاون سیاسی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی تصریح کرد: هدف از ایجاد بی ثباتی در کشور تأثیرگذاری بر مذاکرات بود زیرا دشمن به این نتیجه رسید که ایران در دولت انقلابی کنونی بدون تکیه بر برجام می تواند مشکلات معیشتی داخلی و اقتصادی خود را حل کند.

وی تصریح کرد: دشمن در مذاکرات هسته ای، موشکی و مواردی از این دست تلاش می کند به جمهوری اسلامی امتیاز بدهد، اما با فضل الهی، رهنمودهای مقام معظم رهبری، بصیرت مردم و هوشمندی نیروهای نظامی و نظامی و… نیروی انتظامی که شهید داد به دیگران نکشند، اینها اهداف دشمن است، نتیجه نداد.

جوانی در پایان گفت: توهم پایان نظام جمهوری اسلامی ترس را در دل دست اندرکاران فتنه ناپدید کرده است و عدم برخورد تقریبی به معنای خنثی کردن توطئه کشتار دشمن و پایان این امر است. شورش و بازگشت شرایط در کشور به حالت عادی.

دیدگاهتان را بنویسید