جنگ های ترکیبی جایگزین جنگ های کلاسیک و سنتی شده اند


ساعت: 16:35
تاریخ انتشار: 1301/06/12
کد خبر: 1894789

معاون وزیر دفاع تبدیل شدن جنگ های سنتی به جنگ های پیچیده و پیچیده را بیان کرد و تصریح کرد: امروزه با توجه به قدرت دولت ها شکل نبردها نیز پیچیده تر شده است و در واقع جنگ های ترکیبی (فیزیکی، تشعشعی، بیولوژیکی). , میکروبی, سایبرنتیک, شناختی ) جایگزین جنگ های کلاسیک شد و سنتی شد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ سردار سید مهدی فرهی معاون وزیر دفاع در همایش مدیران کل پدافند غیرعامل استان های سراسر کشور گفت: سرعت تحولات فناوری و پیشرفت فناوری در دنیا یکی از روندهای اصلی در محاسبات راهبردی است. و لازم است همه بخش‌های دفاعی خود را با این سرعت تطبیق داده و با وجود اولویت‌های دفاعی، مسیر حرکت و عمل را ترسیم کنند.

وی با تشریح برخی تهدیدات فناورانه در ابعاد مختلف و بررسی تأثیرات گوناگون آنها بر پدافند، نیاز به موفقیت را بینش تیزبینانه و هوشمندانه عنوان کرد و افزود: برای همگام سازی وزارت دفاع با توسعه جهان از روش های ابتکاری و خلاقانه خوبی استفاده می شود. و از سوی دیگر در سطح ملی با ادارات کشوری و کشوری و همچنین سازمان پدافند غیر عامل همکاری خوبی وجود دارد.

معاون وزیر دفاع در تشریح راهبردهای وزارت دفاع در خصوص پدافند غیرعامل تصریح کرد: در چارچوب ساختار وزارت دفاع، تمهیداتی برای انجام این ماموریت در موضوعات مختلف از جمله کمک به آسیب دیدگان سیل و زلزله و حوادث طبیعی مانند آتش سوزی جنگل ها در نظر گرفته شده است. و… این منشأ تأثیرات بسیاری است.

سردار فرهی افزود: وزارت دفاع برای انجام ماموریت هایی از قبیل شناسایی و رصد تهدیدات، ایمن سازی و هماهنگی زیرساخت های سخت افزاری و پشتیبانی شبانه روزی نرم افزاری با توجه به نوع تهدیدات و مخاطرات، «پایگاه پدافند غیرعامل» ایجاد کرده است. فقط تعجب نکنید، بلکه مناسب ترین اقدامات را در کوتاه ترین زمان برای شناسایی و دفع و پاسخ به تهدیدات انجام دهید.

وی در بخشی دیگر از سخنان خود، تغییر شکل جنگ های سنتی به جنگ های پیچیده و پیچیده را بیان کرد: امروزه با توجه به قدرت دولت ها، شکل نبردها نیز پیچیده تر و در واقع جنگ های ترکیبی (فیزیکی، تشعشعی) شده است. بیولوژیکی، میکروبی، سایبری، شناختی) جایگزین جنگ های کلاسیک و سنتی شده اند.

معاون وزیر دفاع افزود: وزارت دفاع جمهوری اسلامی ایران با ایجاد زیرساخت های مقابله با انواع تهدیدات بیولوژیکی، تشعشعی و شیمیایی قادر به شناسایی تهدیدات در این زمینه است.

سردار فرهی تصریح کرد: نیروهای مسلح جمهوری اسلامی با توسعه چهار مولفه فناورانه سخت افزاری، نرم افزاری، مغزی و نرم افزاری سازمانی باید با قدرت پیش بینی نبردهای آینده و کسب آموزش های لازم تصمیم گیرنده نبردهای احتمالی آینده باشند. .

وی با بیان اینکه در مجموع تلاش های وزارت دفاع در حوزه پدافند غیرعامل بر دو اصل غافلگیر نشدن و اطمینان از الزامات تحقق این اهمیت در سطح نیروهای مسلح و کشور است، تصریح کرد: تجهیزات لازم برای پدافند غیرعامل را تجهیز کرده و آمادگی دارد از هر نوع همکاری و هماهنگی با سازمان پدافند غیر عامل کشور برای تقویت کشور در ابعاد مختلف استفاده کند.

دیدگاهتان را بنویسید