تحویل به موقع تجهیزات باعث افزایش سرعت اینترنت در روستاها شد/ 94 روستای استان زنجان اینترنت ندارند

ساعت: 15:42
تاریخ انتشار: 1300/09/22
کد خبر: 1791847

رئیس اداره نظارت بر ارتباطات و خدمات رادیویی اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان زنجان با بیان اینکه تحویل به موقع تجهیزات موجب تسریع راه اندازی و تامین اینترنت در روستاها می شود، گفت: امکان تامین اینترنت وجود دارد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ سعید بابایی در گفت و گو با خبرنگار موج رسا; وی گفت: از 712 روستای بالای 20 خانوار استان زنجان، 94 روستا اینترنت ندارند.

وی گفت: پیگیر تامین اینترنت در روستاهای دیگر هستیم.

بابایی با بیان اینکه همراه اول و ایرانسل به ویژه پس از شیوع ویروس کرونا در تلاش هستند تا روستاهای بالای 20 خانوار را به اینترنت متصل کنند، افزود: از آنجایی که اکثر پروژه های استان زنجان با همراه اول است، تمامی روستاها را تحت پوشش قرار می دهیم. با این شرکت اما اینترنت چند روستای تحت پوشش ایرانسل را با این شرکت حمل می کنیم.

رئیس اداره نظارت بر ارتباطات و خدمات رادیویی اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان زنجان درباره زمان بندی ارائه تجهیزات اینترنتی در روستاهای فاقد اینترنت گفت: کشور اولویت بندی کرده است که چه تعداد از استان ها کدام استان هستند. تجهیزات قرار خواهد گرفت.

وی افزود: در استان در حال نصب تجهیزات در برخی روستاها هستیم و به ترتیب در مناطق مختلف مستقر می شوند تا مشکل اینترنت روستاها برطرف شود.

بابایی در خصوص درصد پوشش اینترنت پرسرعت (G4) روستاهای شهرستان های استان گفت: در برخی شهرها تا 99 درصد پوشش داریم اما در برخی شهرها مانند منشان بد است.

وی خاطرنشان کرد: ضعیف بودن اینترنت در منشان هم به دلیل کوهستانی بودن منطقه و هم به دلیل نبود منفعت اقتصادی است، چرا که اکثر روستاهای منشان کوچک هستند و ایجاد سایت در این روستا برای اپراتور صرفه اقتصادی ندارد.

بابای با بیان اینکه پوشش اینترنت در روستاهای سایر شهرستان های استان بالای 90 درصد است، افزود: در روستاهایی که صرفه اقتصادی ندارند، اپراتورها مجبور به ارائه اینترنت از USO هستند که در این راستا اینترنت به 47 نفر ارائه شد. روستاها در سال گذشته و برخی در برنامه امسال هستند.

رئیس اداره نظارت بر ارتباطات و خدمات رادیویی اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان زنجان با بیان اینکه تحویل به موقع تجهیزات موجب تسریع راه اندازی و ارائه اینترنت در روستاها می شود، گفت: از 94 روستای اینترنتی باقی مانده، حدود 80 نفر اعلام شده اند چون تجهیزات وجود ندارد امکان ارائه اینترنت وجود ندارد.

وی گفت: تنها دلیل تاخیر در پروژه ها تحویل تجهیزات است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید