تخریب انبارهای برنج به دلیل عدم رعایت ممنوعیت کشت از سوی برخی کشاورزان/ تاکنون 15 انبار تخریب شده است.


ساعت: 08:55
تاریخ انتشار: 30.04.1401
کد خبر: 1884503

مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه:

محمدسعید هوشیار گفت: ممنوعیت کشت برنج در استان کرمانشاه در ابتدای فصل کشت اعلام شد و به همه کشاورزان ابلاغ شد و به دلیل بی توجهی برخی کشاورزان، عملیات امحای برنج تا انهدام کامل انبارهای برنج ادامه خواهد داشت.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ محمدسعید هوشیار در گفتگو با مرصاد نیوز گفت: بر اساس مصوبه هیات وزیران، کشت برنج خارج از مناطق شمالی کشور در سایر استان ها از جمله کرمانشاه ممنوع است.

مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه افزود: در این زمینه اطلاع رسانی گسترده ای از طریق استان ها، شبکه آب و سازمان جهاد کشاورزی انجام شد.

وی با تاکید بر اینکه در صورت رعایت کشت برنج با متخلفان برخورد قانونی خواهد شد، خاطرنشان کرد: در خرداد ماه امسال بیش از 15 باکس کشت برنج در شهرستان های هرسین و صحنه – مطابق با اجرای مصوبه یک شهرستان. هیئت تامین – بر اساس اخطار ممنوعیت کشت برنج و بی توجهی برخی کشاورزان و شالیکاران از بین رفت.

هوشیار تصریح کرد: پیشنهاد شده است کشاورزانی که کشت محصولات جایگزین بهاره از جمله سیب زمینی، چغندرقند، گوجه فرنگی و ذرت را انجام می دهند، به شرط داشتن مجوزهای لازم از اداره امور آب مبنی بر میزان آبدهی، می توانند یکی از محصولات فوق را کشت کنند. کافی

وی یادآور شد: ممنوعیت کشت برنج در استان کرمانشاه همزمان با آغاز فصل کشت اعلام و به همه کشاورزان اطلاع رسانی شده است و به دلیل بی توجهی برخی کشاورزان عملیات امحای برنج تا انهدام کامل انبارهای برنج ادامه خواهد داشت. .

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید