کشت توافقی برنج در 25000 هکتار از اراضی برنج مازندران


ساعت: 16:35
تاریخ انتشار: 1401/01/08
کد خبر: 1818238

حسن عنایتی گفت: 25 هزار هکتار برای کشت برنج متعارف به استان مازندران ابلاغ شده که در 15 شهرستان اجرا می شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ حسن عنایتی در گفت و گو با خبرنگار بلاغ از اجرای کشت متعارف برنج در مازندران خبر داد و گفت: 25 هزار هکتار به استان ابلاغ شده که در 15 شهرستان اجرا می شود و تاکنون 700 تن بذر توزیع شده است.

وی گفت: تعاونی روستایی تاکنون 226 تن بذر برای کشت پیمانی تهیه کرده است که بین کشاورزان متقاضی کشت پیمانی توزیع می شود.

به گفته رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران با توزیع برنج در استان قیمت برنج به تعادل نسبی رسیده است.

عنایتی ادامه داد: با توجه به عنوان شعار سال، کار سختی بر عهده سازمان جهاد کشاورزی گذاشته شده است و باید تلاش کنیم کشاورزی استان را علمی و دانش بنیان کنیم و برای رسیدن به کشاورزی توسعه یافته باید کشاورزی را اعمال کنیم. به صورت علمی و دقیق.»

این مسئول با بیان اینکه با توجه به تردد جمعیت نوروزی به مازندران شاهد ثبات و آرامش در بازار محصولات کشاورزی شفاهی و تسلیم هستیم، ادامه داد:

وی در خصوص گرانی تخم مرغ گفت: از آنجایی که ما استان مصرف کننده تخم مرغ هستیم، قیمت این محصول افزایش یافته و خوشبختانه در روزهای اخیر قیمت تخم مرغ تثبیت شده و با تغییرات قیمت گوشت قرمز تغییر قیمت پیدا کرده است. مارس.» این موضوع نیز حل خواهد شد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران با اشاره به اینکه با توزیع برنج در استان قیمت برنج به تعادل نسبی رسیده است، افزود: مرغداری در واحدهای مرغداری نسبت به مدت مشابه سال گذشته 24 درصد افزایش داشته است.

این مسئول افزود: از نظر ذخایر شکر در انبار وضعیت خوبی داریم و مشکلی برای توزیع این محصول در استان در ماه مبارک رمضان نخواهیم داشت.

عنایتی به تعاون روستایی استان تاکید کرد خرما برای ماه مبارک رمضان خریداری و وارد استان شود تا شهروندان در این ایام مشکلی برای تحویل خرما نداشته باشند.

وی با بیان اینکه با توجه به پیک دوم سفر باید تلاش بیشتری برای بازار و افزایش کنترل و نظارت بر محصولات کشاورزی و تامین اقلام مورد نیاز شهروندان داشته باشیم، گفت: با وفور محصولات و کالاهای موجود، تنظیم بازار انجام می شود. و کنترل ثبات و آرامش در بازار فعلی.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران گفت: کشتارگاه ها برای 12 و 13 فروردین تعطیل نشوند و با قوت به کشتار ادامه دهند تا بازارهای استان و تهران ثبات داشته باشد.

عنایتی تاکید کرد: روغن، مرغ، شکر و خرما باید به اندازه کافی برای ماه مبارک رمضان تحویل داده شود و به موقع به بازار عرضه شود.

وی گفت: با توجه به نامگذاری شعار سال، کار سختی بر عهده سازمان جهاد کشاورزی گذاشته شده است و باید تلاش کنیم کشاورزی استان را علمی و دانش بنیان کنیم و برای رسیدن به کشاورزی توسعه یافته باید کشاورزی را اعمال کنیم. به صورت علمی و دقیق.»

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید