دولت سیزدهم پرداخت مستقیم یارانه کشاورزان را اعلام کرد/ وزارت جهاد کشاورزی برای کشت برنج قرارداد بسته است.


ساعت: 15:52
تاریخ انتشار: 1401/04/01
کد خبر: 1877871

محمد گربانی گفت: با کلید واژه می توان الگوی کشت را اعمال کرد و برای اولین بار موفق به پرداخت یارانه مستقیم به کشاورزان شدیم.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ محمد گربانی معاون برنامه ریزی و امور اقتصادی وزارت جهاد کشاورزی امروز چهارشنبه در همایش دهمین سالگرد تاسیس سازمان بسیج جامعه کشاورزی که در کرج برگزار شد، گفت: است.

قربانی با اشاره به اینکه وزارت جهاد کشاورزی امنیت غذایی معادل امنیت ملی را در دستور کار قرار داده است، افزود: سیاست های اتخاذ شده در حوزه کشاورزی تامین امنیت غذایی است تا مردم کشور نگران وضعیت جهانی نباشند. “.

معاون برنامه ریزی وزارت جهاد کشاورزی به بروز بحران های مختلف در حوزه کشاورزی از شهریور سال گذشته اشاره کرد و گفت:

قربانی با اشاره به اینکه کشت سویا با سه میلیون تومان در هکتار در ابتدای کاشت و سه میلیون تومان پاداش بهره وری از سال 89 متوقف شده بود، خاطرنشان کرد: این کار را کردیم.

وی ادامه داد: نیازی به صادرات محصولات آبی نیست. در اوایل سال 1401 دولت احکامی را برای حمایت از تولید محصولات دانش بنیان از نظر کمی و کیفی تصویب کرد که از محصولات دانش بنیان و تأثیر دانش بر کشاورزی و افزایش بهره وری حمایت می کرد.

قربانی گفت: موفق شدیم سال برداشت گذشته را با کشت معمولی برنج آغاز کنیم و به زودی این روش کشت برای سیب زمینی و پیاز اعلام می شود. بودن.

وی افزود: برای اولین بار در تاریخ وزارت جهاد کشاورزی مابه التفاوت حمایت از دانه های روغنی را پرداخت می کنیم به طوری که برای هر کیلوگرم 8500 تومان پرداخت می شود که به 17 میلیون تومان در هکتار می رسد.

قربانی گفت: کاهش 45 درصدی قیمت کودهای فسفاته و پتاسیمی و قیمت گذاری زعفران انجام شده، 15 هزار میلیارد تن تسهیلات برای حمایت از محصولات کشاورزی در نظر گرفته شده که تمامی آسیب دیدگان حوادث و بلایا در مزارع پرباران اسکان داده شده اند.

معاون برنامه ریزی و امور اقتصادی وزیر جهاد کشاورزی در خاتمه گفت: با توجه به بحران های کنونی امنیت غذایی جهان، اکثر کشورها سیاست توقف و محدودیت صادرات را دارند، اما برای تامین امنیت کشور باید به امنیت غذایی تکیه کنیم.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید