تخریب سیل بند شمالی لنده/خطر سیل و آبگرفتگی جاده در مناطق جنوبی لنده + عکس


ساعت: 11:30
تاریخ انتشار: 06/04/1401
کد خبر: 1892659

سد شمالی شهر لنده سالهاست که نقش مهمی در انحراف رودخانه ها داشته است اما متاسفانه قسمت شمالی این سد هنوز ساماندهی نشده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از صبح زاگرس یکی از مهمترین مخاطرات طبیعی در سالهای اخیر به ویژه در چند هفته گذشته در مواجهه با سامانه بارشی موسمی که باعث جاری شدن سیل و مسدود شدن جاده ها شد و خسارات زیادی به زیرساخت های شهرها و روستاها وارد کرد.


449130 خبر خاکستری


تجاوز به حریم رودخانه ها و دره های فصلی در چند سال اخیر باعث تنگ شدن دهانه دره شده و گاهی اوقات سیل خسارات زیادی به زیرساخت های شهری وارد می کند و حتی ساختمان های مسکونی را در شهرها و روستاها تخریب می کند.


449123 خبر خاکستری


سیلاب چند هفته اخیر در شهرستان لنده باعث آبگرفتگی دره های فصلی و آبگرفتگی معابر شهری و روستایی و حتی مسدود شدن راه های روستایی شده است که وجود نداشت.


449118 خبر خاکستری


در چند دهه گذشته سیل بند شمال شهرلنده نقش بسیار مهمی در کنترل و انحراف سیلاب های سرریز شهرستان لنده داشته است اما متاسفانه در این سال ها مقطع خاکریزی به گلزار شهید گمنام این شهر ساماندهی نشده است.


454388 خبر خاکستری


اتفاق می افتد که حوضه آبریز کوه حاتم مشرف به شهر لنده است و در طول سالیان متمادی بر اثر جابجایی دام ها و گذر زمان شاهد کاهش ارتفاع این کانال خاکی بوده ایم. شهرلنده در معرض خطر سیل قرار خواهد گرفت.


454386 خبر خاکستری

اکنون جمعی از اهالی این منطقه با پیگیری موضوعات رسانه ای این پایگاه خبری خواستار توجه ویژه شهرداری و شورای شهر برای ساماندهی این کانال (سد) شدند.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید