تخلفات قانونی از قوانین ارزشیابی معلمان

تخلفات قانونی از قوانین ارزشیابی معلمان

در قانون بودجه سال 1401 نمایندگان شورای اسلامی 38 هزار میلیارد تومان برای اجرای نظام رتبه بندی یک میلیون معلم در نظر گرفته اند و دولت هیچ محدودیت و مشکلی در تامین منابع مالی برای اجرای معلم ندارد. عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس، تعداد مغایرت‌های قانونی در آیین‌نامه اجرایی نظام رتبه‌بندی معلمان را اعلام کرد و دستور رئیس مجلس برای ارجاع این آیین‌نامه به شورای انطباق مصوبات دولت را دریافت کرد. با قوانین”.

نماینده مردم آباده، بوانات، خرم بید و سرچهان افزود: با تصویب هیات وزیران، پیش بینی مجلس در خصوص رتبه بندی معلمان به طور کامل محقق نمی شود، زیرا با اجرای این آیین نامه تنها 700 هزار نفر از فرهنگیان کشور از شایستگی، نظام رتبه بندی از بند مصوب مجلس بهره مند می شوند و 300 هزار معلم محروم می شوند.

زارع تاکید کرد: دغدغه مجلس اجرای قانون نظام ارزشیابی معلمان برای همه یک میلیون جامعه فرهنگی کشور بود که با تصویب دولت این هدف محقق نشد.

این نماینده مجلس با اشاره به تبصره 2 این آیین نامه که 21 تیرماه از سوی هیات وزیران ابلاغ شد، گفت: همه مبتدیان و معلمان باید برای تبدیل وضعیت خود امتیاز کسب کنند، در حالی که بسیاری از معلمان در حال حاضر مشمول این شرایط نیستند.

این عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس با اشاره به اینکه در قانون بودجه سال 1401 نمایندگان شورای اسلامی 38 هزار میلیارد تومان برای اجرای نظام رتبه بندی یک میلیون معلم در نظر گرفته اند، تصریح کرد: دولت هیچ محدودیت و مشکلی در تامین منابع مالی برای اجرا ندارد سیستم ارزشیابی معلمان وجود ندارد.

رحیم زارع تصریح کرد: پس از احصای مغایرت های متعدد آیین نامه اجرایی ارزشیابی معلمان با قانون مجلس، در جلسات کارشناسی موارد مغایرت را به استیضاح رئیس مجلس ارجاع دادم و آقای کلیباف دستور ارجاع و ارجاع داد. بررسی این آیین نامه به کمیته حقوقی مصوبات دولتی.

بر اساس قانون داخلی مجلس، در صورتی که «کمیسیون تطبیق مصوبات دولت» تصمیمی را مغایر با مصوبات مجلس تشخیص دهد، مغایرت های محاسبه شده برای اصلاح به اطلاع دولت خواهد رسید و در صورت رعایت این مصوبه، دولت اصلاح خواهد شد. هیچ اقدامی برای بازگرداندن یا اصلاح اساسنامه ظرف 15 روز انجام نخواهد داد. ، شورای اسلامی ابطال اساسنامه مذکور را اعلام می دارد

دیدگاهتان را بنویسید