تداوم هوای گرم تا پایان هفته / هشدار رواناب تابستانه برای نیمه جنوبی کشور


ساعت: 09:29
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۴/۲۱
کد خبر: 1882463

سازمان هواشناسی از تداوم سیلاب تابستانی در نیمه جنوبی ایران خبر داد و اعلام کرد که استان های بلوچستان، هرمزگان، فارس و رشته آبرانکی به جنوب استان اصفهان رسیده و منجر به افزایش بارندگی در این مناطق خواهد شد.

به گزارش خبرنگار اقتصادی شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ امروز سرعت وزش باد از سمت غرب و شرق افزایش می یابد و در جنوب و جنوب شرق وزش باد شدید و گرد و خاک خواهد بود که باعث کاهش دید افقی و کیفیت هوا و همچنین وقوع طوفان شن می شود.

با تشکیل دوره ای توده گرد و غبار در عراق و انتقال آن به مناطق غرب، جنوب غرب و جنوب کشور، کاهش کیفیت هوا و کاهش دید افقی در این مناطق پیش بینی می شود. بسیاری از شهرهای استان های غربی تا روز پنجشنبه درگیر گرد و غبار هستند.

همچنین بر اساس اعلام سازمان هواشناسی، بارش های موسمی بیش از حد نرمال امسال باعث شده است که میانگین بارندگی سیستان و بلوچستان در 18 روز نخست تابستان به بیش از 11 میلی متر برسد و این استان پربارش ترین استان کشور از ابتدای تابستان تاکنون باشد. .

میانگین نرمال بارندگی سیستان و بلوچستان در 18 روز اول تابستان 2.4 میلی متر است که امسال 369 درصد افزایش داشته است. تاکنون 18 درصد از بارندگی های سال آبی جاری سیستان و بلوچستان در فصل باران های موسمی بوده است.

افزایش بارندگی در جنوب شرق در حالی است که میزان بارندگی در پربارش ترین استان کشور یعنی گیلان در این مدت 69 درصد کاهش داشته است.

چندین استان نیز در تابستان امسال بارندگی نداشته اند. این استان ها عبارتند از: ایلام، بوشهر، چهارمحال و بختیاری، خراسان جنوبی، خراسان رضوی، خوزستان، قم، کردستان، کرمانشاه، کهگیلویه و بویراحمد، مرکزی، همدان و یزد.

سازمان هواشناسی همچنین اعلام کرد: گرما در تهران و نیمه شمالی کشور تا پایان هفته ادامه دارد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید