ترخیص مشروط شیر خشک رژیمی / 880000 قوطی باقی مانده است


ساعت: 11:55
تاریخ انتشار: 1402/02/12
کد خبر: 1836098

بر اساس اعلام گمرک ایران، به دلیل برخی ابهامات، اخیراً حدود 120 هزار قوطی از مجموع یک میلیون شیرخشک رژیمی ذخیره شده که با تایید سازمان غذا و دارو آزاد شده و از صاحب کالا تعهد دریافت کرده است. تحویل صاحب کالا می شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ سید روح الله لطیفی، سخنگوی گمرک ایران درباره روند شکل گیری شیرخشک رژیم که هفته گذشته اعلام شد، مشکل شکل دهی حل شده است، به ایسنا گفت: محموله ها با پیگیری و با تایید گمرک آزاد شد. وزارت بهداشت


تشکیل محموله شیرخشک و ورود سازمان بازرسی



وی خاطرنشان کرد: محموله های شیرخشک رژیمی در 10 ثبت سفارش و 19 قبض انبار می باشد. برای تایید سرویس پذیری شیرخشک و همچنین عدم تولید داخل آن و در این صورت ترخیص کالا از گمرک با مدارک کم و در اسرع وقت.

لطیفی همچنین خاطرنشان کرد: برای ترخیص کالا، سازمان غذا و دارو باید نامه را برای انجام تعهدات قبلی صاحب کالا تمدید کند.

در هفته های اخیر گزارش هایی مبنی بر وجود انبار غذای شیرخشک نوزاد در گمرکات منتشر شده است. سازمان غذا و دارو اعلام کرد که در حال فرآوری کالا است، اما گمرک پاسخ داد. گزارش شده است که این محموله ها از بهمن ماه سال گذشته به تدریج در 19 قبض انبار وارد گمرک شده است. تا پایان فروردین ماه سال گذشته هیچ گونه سفارشی ثبت نشد و تعهدات قبلی صاحب کالا تمدید نشد که هر دو باید توسط سازمان غذا و دارو انجام شود. برای فعال کردن پاکسازی


بر این اساس گزارش شد که در جریان سازش این محموله ها در اوایل اردیبهشت ماه به مرحله اجرا گذاشته شد و به محض انجام اقدامات لازم و اظهار کالا به گمرک، با حداقل مدارک تکمیل می شود.


880000 جعبه دیگر در انتظار اقدام از سوی سازمان غذا و دارو هستند

این در حالی است که اخیراً در بیانیه سخنگوی گمرک آمده است که سازمان غذا و دارو حدود 12 هزار صندوق که حدود 12 درصد از کل محموله ها را تاکنون ترخیص کرده است و 880 هزار قوطی دیگر نیز منتظر اعلام تاییدیه های لازم برای ترخیص از گمرک از سوی سازمان غذا و دارو هستند.

عدم قطعیت در تعیین ارزش افزوده؛ اخراج با تعهد

به گفته وی، با وجود ابهامات موجود در تعیین ارزش افزوده این محصول، گمرک با تعهد صاحب کالا، شیرخشک وارداتی به گمرک تهران را ترخیص کرده است.

سازمان غذا و دارو اخیرا اعلام کرده است که 13000 قوطی شیرخشک تصفیه شده را در داروخانه ها توزیع کرده است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید