کشف ۲۲۰ قوطی شیر خشک قاچاق و غیر مجاز در شیراز

معاون رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز اعلام کرد؛

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز از کشف 220 جعبه شیرخشک خارجی و قاچاق در شهرستان شیراز خبر داد.

به گزارش خبرگزاری موج فارس

محمدجواد راعی با اشاره به ادامه مبارزه با قاچاق فرآورده های بهداشتی در استان فارس گفت: در بازرسی سرزده و نامحسوس از یک واحد صنفی در هرازی 220 نوع جعبه شیرخشک خارجی در بسته بندی های بزرگ یک، دو و سه کیلوگرم کشف و بیش از 500 کیلوگرم در بلوار معالی آباد شیراز کشف و ضبط شد.

وی ادامه داد: در این واحد خرده فروشی داروها و مکمل های زیادی وجود دارد قاچاق و بلاتکلیف نیز کشف و این واحد تجاری پلمب و پرونده برای سیر مراحل قانونی به دستگاه قضایی ارجاع شد.

راعی داروخانه ها را محل تهیه شیرخشک دانست و گفت: شرکت های پخش بر اساس سهمیه شیرخشک را در داروخانه ها توزیع می کنند و هر گاه شیرخشک در جایی غیر از داروخانه یافت شد باید در رابطه با سلامتی داروخانه ها بررسی جدی صورت گیرد. محصول ساخته شود

این مقام مسئول به تشکیل تیم های نظارتی ویژه برای نظارت بر عرضه و توزیع اشاره می کند شیرخشک در استان برای کنترل بازار افزود: خرید و فروش و حمل و یا نگهداری کالاهای بهداشتی خارج از ضوابط دولتی تخلف محسوب می شود و با متخلفان برخورد قانونی می شود. وزارت بهداشت اعلام کند.



آیا این خبر مفید بود؟