تردید ساپینتو برای استقلال ماندن

جنگ با فتح الله زاده از ابتدا

ریکاردو ساپینتو در شرایطی فعالیت خود را در استقلال آغاز کرد که با مدیران سابق به توافق رسید. او فکر می کرد با هدایت آجورلو و مشاورانش به پایان فصل می رسد که دلیل حضورش در فوتبال ایران شد اما آجورلو و تیم کاری اش زودتر از موعد مقرر همکاری خود را با استقلال قطع کردند تا علی فتح الله زاده و او بسیاری از مشاوران

این تغییرات بزرگ ترین ضربه به ساپینتو و سرمربی بدون حضور استقلال بود اما در اولین روزهای حضور مدیران جدید در این باشگاه، استقلالی ها از این تغییرات ابراز ناراحتی کردند. ریکاردو حتی قبل از حضور فتح الله زاده قصد جدایی از استقلال را داشت اما وساطت باعث شد در این باشگاه بماند و در فضایی نه چندان دوستانه به همکاری با فتح الله زاده ادامه دهد.

آیا آرزوی ریکاردو این بود که مدیران را از هم جدا کند؟

حال سوال اینجاست که آیا یکی از دلایل اخراج فتح الله زاده از استقلال درخواست سرمربی بوده است؟ پاسخ به این سوال سخت است زیرا باید پاسخ این سوال را در لایه های پنهان باشگاه و محل تصمیم گیری جستجو کرد. شاید اخراج فتح الله زاده خواسته پنهان ساپینتو باشد و مدیران باشگاه استقلال با علم به اینکه ادامه همکاری این دو در این باشگاه دیگر امکان پذیر نیست، دستور برکناری فتح الله زاده اما در عین حال جدایی را صادر کردند. فتح الله زاده با استقلال را نباید دلیل حضور مصمم سرمربی فصل آینده در استقلال دانست. ساپینتو به قدری از اتفاقات مدیریتی باشگاه استقلال ناراحت است که بعید نیست بعد از رفتن فتح الله زاده و حضور سرپرست موقت، تصمیم به جدایی از استقلال بگیرد و در نهایت این باشگاه را ترک کند و به باشگاهی برود که است – یک بیت در بخش مدیریت باید پایدار باشد.

به آخرین اظهارات ماتا مراجعه کنید

مصاحبه اخیر ماتا، نزدیکترین کارمند ریکاردو ساپینتو، حکایت از احساس درونی پرتغالی از کار و فعالیت در استقلال دارد. شاید به سرمربی استقلال و همکاران پرتغالی اش همه امکانات داده شده باشد که حداقل از زندگی در ایران لذت ببرند اما ماتا در آخرین صحبت های خود به صراحت گفت ماندن آنها در استقلال از لیگ بیست و سوم قطعی نیست و امکان جدایی وجود دارد. آبی ها ماتا این را بدون فکر و بدون طفره رفتن از پاسخ دادن به این سوال گفت و احساس درونی خود و سرمربی استقلال را از کار در باشگاه استقلال اعلام کرد. این وضعیت نشان می دهد که قرارداد دو ساله ای که مدیران سابق با ساپینتو بسته اند چندان پایدار نیست و در قرارداد پرتغالی با باشگاه استقلال نیز بند فسخ یک طرفه وجود دارد.؟!

چرا در این وضعیت ماندی؟

اما شاید این سوال در ذهن استقلالی ها جا افتاده باشد که چرا ساپینتو در میانه راه به سرنوشت استراماهونی و شفر دچار نشد و با وجود بی ثباتی مدیریتی، محرومیت از آسیا، بحران های مالی و… در استقلال به کار خود ادامه داد. ? پاسخ این سوال روشن است. سرمربی استقلال پس از سال ها ناکامی، برای بازسازی شهرت مربیگری خود و تبدیل شدن دوباره به یک گزینه مطرح برای فوتبالیست ها، روی موفقیت با باشگاه استقلال حساب باز کرده است. از هم اکنون زمزمه حضور او در تیم های عربی منطقه خلیج فارس شنیده می شود و این احتمال وجود دارد که ساپینتو مورد توجه تیم های ثروتمند قرار گیرد و زودتر از حد انتظار از استقلال جدا شود. ساپینتو تاکنون به تنهایی به اهداف خود رسیده است. او یکی از مدعیان قهرمانی لیگ است، قهرمان سوپر بول شد و همه چیز از نظر نتایج در مسیر درستی قرار دارد.

دیدگاهتان را بنویسید