تلاش مذبوحانه آمریکا برای ایجاد تردید در مورد توان دفاعی ایران


ساعت: 01:57
تاریخ انتشار: 27.08.1401
کد خبر: 1911840

وزارت دفاع آمریکا تلاش کرده است توانایی های دفاعی ایران و ساخت موشک های مافوق صوت کشورمان را زیر سوال ببرد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش الجزیره، پنتاگون تلاش کرده است توانایی های دفاعی ایران و ساخت موشک های مافوق صوت را مورد تردید قرار دهد.

بر اساس این گزارش، سخنگوی وزارت دفاع آمریکا گفت: از گزارش‌های آزمایش موشک مافوق صوت ایران مطلع شده‌ایم، اما در صحت آن تردید داریم و اوضاع را از نزدیک رصد می‌کنیم.

لازم به ذکر است در حالی که دشمنان ایران در تلاش برای از بین بردن توان دفاعی و نفوذ نظامی و استراتژیک این کشور در منطقه و سپس جهان بودند، تهران از موشک مافوق صوت خود استفاده کرد که مشابه موشک های مافوق صوت کشورهای بزرگ نظامی است. همه نقشه های آنها را فاش کرد و خنثی کرد.

سردار امیرعلی حاجی زاده فرمانده نیروی هوافضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی درباره موشک مافوق صوت اخیراً اعلام شده این نیرو گفت: آزمایشات این موشک انجام شده است. این موشک مافوق صوت در فرصتی مناسب در آینده معرفی خواهد شد.

سردار حاجی زاده از ساخت موشک بالستیک مافوق صوت در حاشیه مراسم سالگرد شهادت سردار تهرانی مقدم در ستاد نیروی هوافضای سپاه خبر داد و گفت: این موشک سرعت بالایی دارد و می تواند در داخل و خارج جو مانور دهد.

وی خاطرنشان کرد: این موشک جدید از تمامی سامانه های دفاع موشکی عبور خواهد کرد و فکر نمی کنم فناوری ای پیدا شود که بتواند چندین دهه با آن مقابله کند. این موشک سامانه های ضد موشکی دشمن را هدف قرار می دهد و یک جهش نسلی بزرگ در زمینه موشکی است.

دیدگاهتان را بنویسید