در مورد آمادگی آمریکا برای گفت و گو تردید وجود دارد

ساعت: 05:45
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۱۰/۲۰
کد خبر: 1799288

از آنجایی که قرار است دور اول مذاکرات امنیتی روسیه و آمریکا در شامگاه 9 ژانویه در ژنو برگزار شود، روسیه اعلام کرده است که درباره آمادگی آمریکا برای این مذاکرات تردید دارد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ سرگئی ریابکوف، معاون وزیر امور خارجه روسیه که قرار است در مورد تیم مذاکره کننده کشورش با ایالات متحده مذاکره کند، پیش از مذاکرات در وین، پایتخت اتریش، گفت: روسیه آماده اظهار نظر در مورد پیشنهادات خود است. تضمین های امنیتی برای گفتگو با ایالات متحده در ژنو، اگرچه مسکو تردید دارد که واشنگتن برای چنین مذاکراتی آماده باشد.

به طور کلی، با توجه به پیش نویس دو سند روی میز، ما آماده خواهیم بود که آنها را به معنای واقعی کلمه به تفصیل مورد بحث قرار دهیم.

ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه پیشتر گفته بود که “دور اول مذاکرات امنیتی روسیه و آمریکا در ژنو قرار است عصر روز 9 ژانویه برگزار شود و در 10 ژانویه در مقیاس وسیع ادامه خواهد یافت.”

پیش از این، ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه از ناتو خواسته بود تا مذاکرات اساسی با روسیه در مورد تضمین‌های امنیتی بلندمدت معتبر را آغاز کند. وی تاکید کرد که مسکو به ضمانت های الزام آور قانونی نیاز دارد زیرا غرب به تعهدات شفاهی خود عمل نکرده است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید