ترفندهای خاص در اینستاگرام که احتمالا نمی دانستید

ترفندهای خاص در اینستاگرام که احتمالا نمی دانستید

در این مقاله می خواهیم به سرنوشت پست های حذف شده نگاهی بیاندازیم و همچنین نحوه حذف دائمی آنها را به آنها آموزش دهیم. پس برای آشنایی با نحوه بازیابی پست های حذف شده در اینستاگرام و همچنین استوری ها، درام ها و ویدئوهای IGTV این شبکه اجتماعی در گوشی های اندروید و آیفون، دیجیاتو را تا پایان این مقاله دنبال کنید.

وقتی پست اینستاگرام را حذف می کنید چه اتفاقی می افتد؟

در گذشته، اگر دکمه حذف محتوا را در اینستاگرام انتخاب می کردید، آن محتوا برای همیشه حذف می شود و هیچ راهی برای بازیابی و بازیابی آن وجود نخواهد داشت. با این حال، اینستاگرام با ارائه یک ویژگی اخیراً حذف شده تغییراتی ایجاد کرده است.

حالا اگر چیزی را از نمایه یا آرشیو خود حذف کنید، به پوشه ای که اخیراً حذف شده است می رود. می توانید این محتوا را بازیابی کنید یا آن را برای همیشه حذف کنید.

ترفندهای خاص در اینستاگرام که احتمالا نمی دانستید

محتوای اینستاگرام زیر قابل بازگشت است:

تصاویر ویدئویی منتشر شده

داستان ها

با اينكه

ویدیوهای IGTV

محتوای حذف شده را می توان ظرف 30 روز پس از حذف بازیابی کرد. اگر این مدت به پایان برسد، این محتوا به طور کامل حذف می شود و شما چاره ای جز بازیابی آن نخواهید داشت. البته موضوع برای داستان ها کمی متفاوت است.

اگر تاریخچه ای را حذف کنید، فقط 24 ساعت در پوشه اخیراً حذف شده باقی می ماند و تا 30 روز نمی توانید آن را بازیابی کنید. با این حال، اگر ویژگی بایگانی سابقه فعال باشد و تاریخچه حذف شده بایگانی شود، قانون 30 روز اعمال می شود. بنابراین امکان بازیابی یا حذف دائمی آن ظرف 30 روز وجود دارد.

چگونه پست ها و استوری های حذف شده را مشاهده کنیم؟

برای دسترسی به پست های حذف شده، باید به پوشه اینستاگرام که اخیراً حذف شده است بروید. فرقی نمی کند اندروید داشته باشید یا آیفون، مراحل دسترسی به این پوشه برای همه یکسان است و به شرح زیر است:

برنامه اینستاگرام را باز کنید و به صفحه پروفایل خود بروید.

روی گزینه سه ردیف در گوشه سمت راست بالای صفحه ضربه بزنید و به تنظیمات بروید.

ترفندهای خاص در اینستاگرام که احتمالا نمی دانستید

در تنظیمات به دنبال گزینه Account بگردید و سپس در این قسمت گزینه Recently deleted را انتخاب کنید.

ترفندهای خاص در اینستاگرام که احتمالا نمی دانستید

در اینجا می توانید تمام تصاویر، ویدیوها، درام ها، داستان ها و ویدیوهای حذف شده IGTV را مشاهده کنید.

نحوه بازیابی پست های پاک شده اینستاگرام

اکنون که به پوشه حاوی انتشارات، داستان ها، حلقه ها و ویدیوهای حذف شده IGTV دسترسی دارید، باید بتوانید آنها را بازیابی کنید. مراحل زیر به شما امکان بازیابی پست های پاک شده اینستاگرام را می دهد:

طبق مراحل قبلی به پوشه اخیراً حذف شده بروید: Settings> Account> Recently deleted

ترفندهای خاص در اینستاگرام که احتمالا نمی دانستید

محتوایی را که می‌خواهید بازیابی کنید، لمس کنید.

ترفندهای خاص در اینستاگرام که احتمالا نمی دانستید

روی گزینه سه نقطه در گوشه سمت راست بالای صفحه ضربه بزنید و سپس از منوی باز شده Restore را انتخاب کنید.

ترفندهای خاص در اینستاگرام که احتمالا نمی دانستید

پیامی مبنی بر تایید بازیابی محتوا مشاهده خواهید کرد.

ترفندهای خاص در اینستاگرام که احتمالا نمی دانستید

سپس با صفحه تایید دیگری روبرو می شوید تا مطمئن شوید که حساب اینستاگرام دارید. سپس یک کد تایید به آدرس ایمیل یا شماره موبایل شما ارسال می شود. سپس برای احراز هویت و بازیابی محتوای حذف شده روی Next ضربه بزنید.

ترفندهای خاص در اینستاگرام که احتمالا نمی دانستید

نحوه بازیابی استوری های حذف شده در اینستاگرام

همانطور که در بالا ذکر شد، اگر تاریخچه ای را حذف کنید، فقط به مدت 24 ساعت در پوشه اخیراً حذف شده باقی می ماند و تا 30 روز قابل بازیابی نیست. البته یک استثنا هم وجود دارد.

اگر ویژگی بایگانی سابقه فعال باشد و تاریخچه حذف شده بایگانی شود، قانون 30 روزه برای آن سابقه اعمال می شود. در این مرحله، می توانید آن را در 30 روز بازیابی کنید یا آن را برای همیشه حذف کنید.

برای بازیابی استوری های حذف شده اینستاگرام مراحل زیر را دنبال کنید:

اپلیکیشن اینستاگرام را روی گوشی هوشمند خود باز کنید.

عکس پروفایل خود را لمس کنید.

گزینه منوی همبرگر را انتخاب کرده و به قسمت تنظیمات بروید.

Account و سپس Recently Deleted را انتخاب کنید. اگر این گزینه در اینجا موجود نیست، به این معنی است که شما اخیراً محتوایی را از حساب خود حذف نکرده اید.

سپس می توانید نوع محتوای مورد نظر خود را در بالای صفحه انتخاب کنید که شامل مواردی مانند پست ها، حلقه ها و داستان ها می شود.

حالا داستان مورد نظر خود را انتخاب کنید.

حالا باید این داستان را استخراج کنید یا برای همیشه حذف کنید.

همانطور که گفتیم یک استوری 24 ساعت در این پوشه می ماند اما شما آن را بایگانی می کنید.

نحوه بازیابی IGTV حذف شده

روند بازیابی IGTV هیچ تفاوتی با پست های حذف شده ندارد و می توانید آنها را ظرف 30 روز بازیابی کنید. روند بازیابی IGTV حذف شده در اینستاگرام هیچ تفاوتی با عکس ها و فیلم ها (پست ها) ندارد.

بنابراین برای بازیابی IGTV حذف شده در کمتر از 30 روز، باید پروفایل، تنظیمات، حساب کاربری و پوشه خود را که اخیراً حذف شده است وارد کنید و سپس IGTV مورد نظر خود را جستجو کنید. در اینجا می توانید آن را بازیابی کنید. اگر زمان حذف IGTV بیش از 30 روز باشد، نمی توانید آن را برگردانید.

نحوه بازیابی درام های حذف شده

بازیابی ریل های حذف شده در اینستاگرام هیچ تفاوتی با ارسال پست و IGTV ندارد و باید همان مراحل قبلی را دنبال کنید. علاوه بر این، شما 30 روز پس از حذف Reels برای بازیابی آن فرصت دارید.

برای بازیابی ریل های حذف شده به اکانت خود بروید و سپس وارد تنظیمات شوید. سپس روی حساب خود ضربه بزنید و پوشه Recently Deleted را باز کنید. ریل های مورد نظر خود را در اینجا پیدا کنید و آنها را بیرون بکشید. اگر 30 روز از برداشتن ریل ها گذشته باشد، دیگر نمی توانید آنها را بازیابی کنید.

پس از استخراج محتوا منتظر چه چیزی باشیم؟

هنگامی که یک پست یا تاریخچه حذف شده را بازیابی می کنید، به نمایه یا بخش آرشیو باز می گردد. اگر این پست از حساب شما حذف شود، افراد می توانند به عنوان یک پست معمولی با آن ارتباط برقرار کنند، اما اگر پستی را حذف یا بازیابی کنید، اعلان برای دیگران ارسال نمی شود.

چگونه محتوا را برای همیشه حذف کنم؟

همانطور که در بالا ذکر شد، می توانید یک پست 30 روز قبل را برای همیشه حذف کنید. برای انجام این کار؛ این موارد را دنبال کنید:

به Settings> Account> Recently Deleted بروید.

ترفندهای خاص در اینستاگرام که احتمالا نمی دانستید

محتوایی را که می‌خواهید برای همیشه حذف کنید، لمس کنید.

ترفندهای خاص در اینستاگرام که احتمالا نمی دانستید

گزینه سه نقطه را در گوشه سمت راست بالای صفحه انتخاب کنید.

ترفندهای خاص در اینستاگرام که احتمالا نمی دانستید

سپس یک پیغام پاپ آپ برای بازیابی یا حذف این محتوا مشاهده می کنید، برای حذف دائمی باید گزینه اول را انتخاب کنید. سپس حساب را با استفاده از یک ایمیل یا شماره تلفن تأیید کنید تا برای همیشه در سراسر پست حذف شود.

اینستاگرام به طور مداوم به ویژگی های جدیدی که به تازگی حذف شده اند، یکی از ویژگی های جدید آن است و در این مقاله با این قابلیت، قابلیت بازیابی پست های پاک شده در اینستاگرام را یاد گرفتیم.
سوالات متداول کاربران در مورد بازیابی پست های پاک شده اینستاگرام

آیا حذف زنده در اینستاگرام قابل بازیابی است؟

در حال حاضر امکان بازیابی حذف شده در اینستاگرام وجود ندارد.

چگونه می توانم IGTV حذف شده در اینستاگرام را حذف کنم؟

اگر کمتر از 30 روز از حذف پست گذشته است، می توانید به بخش تنظیمات، وارد بخش حساب کاربری و اخیراً حذف شده شوید. در اینجا هر محتوایی است که کمتر از 30 روز پس از حذف حذف شده است. با انتخاب پست مورد نظر و انتخاب دکمه Restore محتوای حذف شده برمی گردد.

آیا می توان داستان های حذف شده را در اینجا بازیابی کرد؟

اگر ویژگی بایگانی سابقه در بخش تنظیمات، حساب، حذف‌شده اخیر فعال باشد، تاریخچه حذف‌شده حداکثر تا 30 روز قابل مشاهده است. در غیر این صورت، تاریخچه شما در عرض 24 ساعت به طور کامل حذف خواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید