تروریسم رسانه ای به دنبال ترویج خشونت و ناامنی در میان کشورهای مستقل است


ساعت: 13:33
تاریخ انتشار: 08/02/1401
کد خبر: 1905543

وزیر رهبری گفت: امروز بسیاری از کشورهای مستقل جهان قربانی تهاجم تروریسم رسانه ای قدرت های سلطه گر هستند. تروریسم رسانه ای آشکارا به دنبال ترویج خشونت، تفرقه و ناامنی در میان کشورهای مستقل است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ هجدهمین مجمع عمومی سازمان خبرگزاری های آسیا و اقیانوسیه اوآنا صبح امروز دوشنبه 11 آبان ماه طی مراسمی با سخنرانی محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و با حضور علی نادری آغاز به کار کرد. مدیرعامل خبرگزاری ایرنا و هیون جون کیم، مدیر اجرایی خبرگزاری یونهاپ.

اسماعیلی در این پخش گفت: رسانه نیرویی است که می تواند حافظ حقیقت و صداقت و همچنین محملی برای دروغ پردازی و دروغ پردازی باشد. وقتی رسانه‌ها به قطب‌های قدرت و ثروت جهانی متصل می‌شوند، دیگر نمی‌توان از آن‌ها انتظار داشت که حقیقت را ارائه کنند. دیگر نمی توان از آن انتظار حقیقت داشت و نمی توان آن را وسیله ای برای آزادی و سعادت انسان دانست.

وی افزود: رسانه زمانی نیروی رهایی بخش است که از انحصار قدرتمندان و ثروتمندان جهان رها شود و ابزاری برای ترویج سیاست های قدرت های سلطه گر جهانی نباشد. ملت های مستضعف و مستقل جهان، وقتی شریک شیادان و دروغگویان جهانی نخواهند بود. امروزه بسیاری از کشورهای مستقل جهان قربانی تهاجم تروریسم رسانه ای قدرت های مسلط شده اند. این تروریسم رسانه ای نه تنها علیه هویت، فرهنگ و ملت ها است، بلکه آشکارا به دنبال ترویج خشونت، تفرقه و ناامنی در میان ملت های مستقل است.

وزیر ارشاد همچنین گفت: رسانه‌هایی که آشکارا خشونت را ترویج می‌کنند، به اختلافات مذهبی دامن می‌زنند و نفرت و دشمنی را تبلیغ می‌کنند، حق ندارند خود را منادی آزادی و عدالت رسانه معرفی کنند. جمهوری اسلامی ایران رسانه ها را نیروی حقیقت و گسترش سعادت، آزادی و برابری همه مردم جهان می داند. جمهوری اسلامی مفتخر است که همواره از رسانه های مردمی راست و آزاداندیش حمایت کرده و گسترش سواد رسانه ای در بین مردم را از سیاست های راهبردی خود قرار داده است.

اسماعیلی گفت: امروز ملت بزرگ ایران با برخورداری از سطح بلوغ و سواد رسانه ای در بین ملت ها توانسته در برابر انواع هجمه های رسانه ای ایستادگی کرده و از آزادی خود پاسداری کند. من بسیار امیدوارم که این مجمع توانایی ملت ها را برای مقابله با جریان یک طرفه افزایش دهد. امیدوارم ملت های این مجمع قدرت رسانه ای خود را افزایش دهند و به دنیای تک قطبی رسانه ای پایان دهند و امیدوارم این مجمع فرصتی برای گسترش و تبادل تجربیات حرفه ای رسانه ای بین کشورهای عضو و کشورهای عضو این مجمع باشد. انجمنی که نیمی از قدرت اقتصادی دنیا را در اختیار دارد، سلاح های تجاری و رسانه ای باید نقش مهمی در شرایط تحریم اقتصادی داشته باشند.

«اوآنا» مخفف سازمان خبرگزاری های آسیا و اقیانوسیه است که در ۲۲ دسامبر ۱۹۶۱ به منظور تسهیل اطلاع رسانی در بین کشورهای این منطقه با حمایت سازمان آموزشی، علمی و فرهنگی ملل متحد تأسیس شد. در این نشست دو روزه 60 رئیس، مدیر و سردبیر ارشد از 35 کشور عضو OANA حضور دارند.

در حال حاضر 43 خبرگزاری از 35 کشور قاره آسیا و اقیانوسیه در این سازمان عضویت دارند و جمهوری اسلامی ایران تنها کشوری است که سه خبرگزاری ایرنا، فارس و مهر در آن عضویت دارند.

دیدگاهتان را بنویسید