ترویج فرهنگ انحطاط بورژوازی غرب در پایتخت جمهوری اسلامی / نشان از ظهور سرمایه داری و اشرافیت در ورزش


ساعت: 10:32
تاریخ انتشار: 1401/01/30
کد خبر: 1823116

شعار باشگاه ورزشی ویژه افراد خاص; ما با بقیه فرق داریم!

آموزش فوق برنامه این باشگاه ورزشی و ارائه خدمات ویژه به اقشار خاص و به عبارتی باشگاه مدیران خاص ثابت می کند که رواج فرهنگ سرمایه داری و سرمایه داری غرب در بدنه سیاسی با چه سرعتی در حال توسعه است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ افتتاح یک باشگاه ورزشی فوق لوکس در یکی از گران ترین مناطق شمال که شاید نامش نصف مردم را نشنیده باشند در چند روز اخیر با هزینه های چند ده میلیاردی و حضور بزرگان سر و صدا به پا کرده است. و ستاره های کوچک بین المللی.

این باشگاه بدنسازی فوق لوکس در طبقه نهم یک مجتمع تجاری در خیابان فرشته، یکی از اعیانی ترین و گران قیمت ترین باشگاه های تهران واقع شده است. مرک، دو شخصیت برجسته قوه قضائیه به تهران آمدند. حمید استیل و دراگان اسکوچیچ و برخی از چهره های محلی فوتبال نیز حضور داشتند.

این باشگاه فوق لوکس شرایطی کاملا متفاوت با سایر باشگاه های ایران و حتی جهان دارد. این سالن ورزشی 1500 متر مساحت دارد که 1000 متر آن به سالن بدنسازی و 500 متر دیگر به فضاهایی مانند استخر، سونا، جکوزی، رستوران، کافه و سایر خدمات اختصاص دارد. شخص خیلی مهم اختصاصی. در رستوران این مجموعه غذاهایی مانند خاویار، انواع استیک و … سرو می شود و افرادی که حق عضویت را پرداخت می کنند. شخص خیلی مهم می تواند از این امکانات استفاده کند. تمامی تجهیزات این باشگاه بدنسازی توسط برند معروف ایتالیایی تهیه شده است که به صورت مستقیم به ایران وارد می شود.. گفته می شود این باشگاه حدود 25 میلیارد تن برای ساخت و تجهیز آن هزینه کرده است..

ظرفیت این باشگاه بدنسازی 200 نفر می باشد. اولویت ثبت نام با مدیران ارشد و تاجران معروف است و شرایط به گونه ای نیست که همه بتوانند صرفاً برای پول در این باشگاه ثبت نام کنند. این باشگاه در واقع باشگاه مدیران ارشد کشور است.


0de41323 6dee 43b8 acc7 dfff426f5b6e خبر خاکستری


* برای ستاره های نامناسب بپاشید

حضور ناگهانی ستاره های بین المللی فوتبال در تهران شگفتی بزرگی بود. خیلی ها در ابتدا تصور می کردند که این سلبریتی ها به دعوت فدراسیون فوتبال یا در نهایت یکی از باشگاه های فوتبال ایران به تهران آمده اند اما در کمال تعجب از این 4 ستاره بین المللی و سرشناس برای افتتاح این باشگاه فوق لوکس دعوت شد. به تهران آمده بودند. ستاره های کاملا بی ربط به رشته ای که کمتر برای بدنسازی مناسب است. انتظار می رفت حداقل یک چهره بین المللی در این رشته برای افتتاح باشگاه بدنسازی به تهران دعوت شود، اما مدیران باشگاه سروصدا و تبلیغات ستارگان فوتبال را بیش از همه به تهران ترجیح دادند. جالب اینجاست که این قانون برای مهمانان داخلی هم رعایت می شد! اگرچه هیچ یک از ستارگان جامعه بزرگ بدنسازی و پرورش اندام ایران به این مراسم دعوت نشدند، اما این رویداد جولانگاه چهره های فوتبالی از دراگان اسکوچیچ و مربی و سرمربی تیم ملی حمید استیل تا امیرحسین اصلانیان فراموش شده بود. عجیب ترین چیز در مورد همه این مهمانان نامناسب حضور یک وبلاگ نویس منفور بود که منتقدان او را سلطان شکم می نامند. مردی که خودش به خاطر ترویج فرهنگ مصرف گرایی بسیار مورد انتقاد قرار گرفته اما در افتتاحیه یک باشگاه ورزشی حضور داشت که اساسا با فعالیت و کسب و کار این چهره مغایرت دارد!

شاید به ذهن کسی خطور نکرده باشد که ستاره های بین المللی فوتبال برای بریدن روبان افتتاحیه یک باشگاه بدنسازی در تهران آمده باشند، اما وقتی چند هزار دلار وسط می شود، این ستاره های بازنشسته آماده سفر به آسیا و میانه هستند. شرق. آنها باید بدون توجه به مسائلی مانند تحریم به ایران بیایند. گفته می شود مبلغ پرداختی به این ستاره ها بین 5000 تا 10000 دلار بوده است. هنوز مشخص نیست که او پس از ترک این سمت چه خواهد کرد.


1f889192 6f13 4b8c bc94 f1876f2550c5 خبر خاکستری


* آموزش گرانتر از انگلیس، آلمان و لندن!

اگر فکر می کنید طبق عرف باید مانند سایر باشگاه های بدنسازی برای تمرین در این باشگاه هزینه کنید، سخت در اشتباهید، همه نمی توانند وارد این باشگاه شوند. هزینه حق عضویت یک ساله این باشگاه فوق لوکس 320 میلیون تومان خواهد بود. یعنی برای استفاده از امکانات این باشگاه باید ماهیانه 26 میلیون و 500 هزار تن پرداخت کرد. بی شک شاید سه چهارم مردم همین پایتخت در یک سال به آن نرسند و درآمد سالیانه شان کمتر از تمرین یک ماهه باشگاه باشد. مبلغی که برخی برای دریافت آن باید ماه ها در قالب وام های بانکی با سود 18 و 24 درصد منتظر بمانند!

ماجرا وقتی عجیب‌تر می‌شود که این رقم را با باشگاه‌های کشورهای مدرن، توسعه‌یافته و سرمایه‌داری مقایسه کنیم.

در لندن، پایتخت انگلیس که یکی از گران ترین شهرهای جهان است، حداکثر پرداختی برای بازدید از یک باشگاه بدنسازی معروف و مجهز سالانه 35 میلیون تومان است که حدود یک دهم رقمی است که این باشگاه تازه تاسیس تهران را از مشتریان خود دریافت خواهد کرد.

در آمریکا باشگاه های ورزشی که به صورت زنجیره ای فعالیت می کنند ماهیانه 35 تا 40 دلار معادل یک میلیون و 100 هزار تن دریافت می کنند.

در آلمان دو برند معروف باشگاه های زنجیره ای ورزشی وجود دارد که در تمامی شهرهای این کشور شعبه دارند. استفاده از امکانات این باشگاه های ورزشی در شهرها و محله های مختلف با هزینه ای معادل 40 دلار در ماه معادل همین میلیون و 100 هزار تن امکان پذیر است.

در ایران و همین مناطق شمالی پایتخت، تمرین در این باشگاه فوق لوکس نسبت به سایر باشگاه ها عجیب و غیرمنطقی است. عضویت باشگاه های بدنسازی معروف شمال تهران بین 5 تا 10 میلیون تن در ماه است که البته افراد زیادی نیز از آن استفاده می کنند. شخص خیلی مهم این باشگاه ها استفاده نمی کنند. در شهرها حتی مجلل ترین و مجلل ترین باشگاه ها هم برای هواداران 2 تا 3 میلیون هزینه بیشتر نخواهند داشت.

آموزش فوق برنامه این باشگاه ورزشی و ارائه خدمات ویژه به اقشار خاص و به عبارتی باشگاه مدیران خاص ثابت می کند که رواج فرهنگ سرمایه داری و سرمایه داری غرب در بدنه سیاسی با چه سرعتی در حال توسعه است. فرهنگی که در چند دهه اخیر در جامعه نهادینه شده و با ظهور مفاسد اقتصادی افسارگسیخته و ترویج بازتولید، پولشویی، رانت خواری، اختلاس، رشوه و… اکنون دیگر ورزش را کنار گذاشته است. جایی که روزگاری محل پهلوانان و پهلوانان و گردهمایی ترویج فرهنگ زیبایی، جوانمردی، مردم سالاری، دستگیری و در آن نمادهایی چون پوریای ولی، حبیب الله بلور، نامجو، تختی، دهداری و… به چشم می خورد، اما اکنون شده است. ظاهر شد. تبدیل شدن به یک مرکز خرده بورژوازی که متکی به ثروت های غیرقابل پیش بینی است، آن را مایه غرور و تکبر برای افراد جامعه در پوشش ورزش می داند.

در کشوری انقلابی که با شعارهای انقلاب در زاغه‌ها، انقلاب پابرهنه‌ها، انقلاب مستضعفان و غیره به دست آمد و در آن سرمایه‌داری، بی‌عدالتی، تبعیض، فقر لغو شد و عدالت و برابری در آن بود. شعارها اما حالا به جایی رسیده است آن طرف شهر هستیم که عده ای سرمایه دار در طول ماه ساعت ها استراحت و ورزش می کنند معادل درآمد سالانه سه چهارم دیگر. در یک شهر عده ای نان شب ندارند و چهره زشت فقر در خیابان های این روز بیشتر شده است.

ترویج فرهنگ سرمایه داری، اشرافیت و بورژوازی، پس از سرگردانی در تمام عرصه های اجتماعی، اکنون ورزش را بهانه ای برای رجز خوانی بیشتر می کند تا ثروت خود را با سر و صدای بیشتری بالا ببرد و مغناطیس خود را استناد کند و برتری خود را در چشمان جامعه غوطه ور کند. .


50d4dff1 4555 46dd a762 23eb51694d1c خبر خاکستری


* باشگاه لاکچری مجوز ندارد!

با توجه به مفاد اجرایی قانون اجازه تأسیس باشگاه‌ها و ورزشگاه‌های ورزشی توسط مردم مصوب ۱۳۷۰ مجلس شورای اسلامی و به موجب تبصره ماده ۳ آن؛ اشخاص حقیقی و حقوقی داوطلبان تاسیس باشگاه ورزشی باید درخواست خود را به همراه مدارک مربوطه ارسال و فرم درخواست را به اداره کل تربیت بدنی استان تکمیل و رسید دریافت کنند. همچنین طبق ماده 4 این قانون؛ ادارات کل ورزش و جوانان استان ها موظفند ظرف مدت 2 هفته از تاریخ ارائه درخواست نسبت به بازدید و بازرسی از امکانات معرفی شده توسط متقاضی و نیز ارائه گزارش تفصیلی از املاک و امکانات آن اقدام نمایند. به درخواست متقاضی برای بررسی و اظهار نظر (5) این آیین نامه را ارسال کنید.

رضا هورام رئیس اداره اماکن ورزشی اداره کل ورزش و جوانان استان تهران در پاسخ به این سوال که آیا این باشگاه مجلل مجوز دارد یا خیر، گفت: این باشگاه ورزشی اخیرا برای این رشته ورزشی اقدام کرده است. فعالیت این مجموعه ورزشی نیازمند مجوز قانونی است که این باشگاه بدنسازی فاقد مجوز است.

هورام با اشاره به اینکه هیچ مسئولی در راه اندازی این باشگاه دخیل نبوده است، گفت: این موضوع در حال بررسی است زیرا نرخ قانونی از طریق سایت موسسه در اختیار مردم قرار می گیرد. تعرفه قانونی سالانه باشگاه های ورزشی بر اساس رتبه بندی نمایندگان اداره کل ورزش استان تهران، تعزیرات، سازمان حمایت از حقوق مصرف کنندگان و سازمان صمت اعمال می شود و قیمت های ارائه شده در سایر صفحات مجازی ارزش لازم را ندارد. .

وی در پاسخ به این سوال که آیا هزینه های گزاف باعث رونق زندگی مجلل نمی شود، گفت: باشگاه ابتدا باید مجوز قانونی خود را بگیرد. سپس، اگر این کیت خدمات مختلفی ارائه می دهد، باید در نظر داشته باشید. هرگونه اعلام تعرفه باید تابع دستورالعمل اداره کل باشد.

افتتاح باشگاه ورزشی بدون تایید و مجوز نهادهای مسئول در ورزش ایران تخلفی است که کارکنان این مجموعه بدون توجه به روند قانونی مدیریت باشگاه در کشور انجام می دهند، تخلفی که رضا هورام آن را تایید و هشدار داد. اداره ورزش استان از باشگاه مجلل. وی در این خصوص گفت: برای جلوگیری از فعالیت باشگاه های غیرمجاز دو بار کتبی و شفاهی به آنها تذکر می دهیم و در صورت تکرار و عدم رعایت حکم قضایی آن را پلمپ می کنیم.

شایعات پیرامون این باشگاه لوکس واکنش وزارت ورزش و جوانان را در پی داشت. آرش فرهادیان، مدیرکل دفتر توسعه حرفه ای ورزش و امور باشگاه های وزارت ورزش و جوانان با اشاره به اخبار متعددی مبنی بر افتتاح سالن چند میلیون دلاری در یکی از مناطق شمالی تهران میهمان ورزشکاران مشهور خارجی گفت: این باشگاه هنوز مجوز فعالیت دریافت نکرده و مطالب منتشر شده کذب محض است.

وی با عجیب خواندن اطلاعات منتشر شده در مورد حق الزحمه باشگاه، گفت: آنچه به عنوان مبلغ حق باشگاه اعلام شده است، نجومی و بسیار عجیب است که سوالاتی را برای مردم به همراه داشته است. بلافاصله پس از انتشار این خبر، از اداره کل ورزش و جوانان استان تهران پیگیری کردیم و متوجه شدیم که این باشگاه اخیرا برای مجوز فعالیت اقدام کرده است اما هیچ مجوزی از سوی کمیسیون ماده 5 صادر نشده است. با رئیس باشگاه مربوطه هم تماس داشتیم که افتتاحیه را تکذیب کرد.

فرهادیان در بخشی دیگر از سخنان خود به رتبه بندی و رتبه بندی باشگاه ها در آینده نزدیک توسط اداره کل حرفه ای و امور باشگاه ها اشاره کرد و افزود: این امر پس از رتبه بندی و رتبه بندی برای باشگاه ها تصمیم گیری می کند تا باشگاه های ورزشی پرداخت کنند. توجه به شرایط، امکانات و موقعیت مکانی در کشور، استان، شهر و حتی محله های ساخته شده می توانند به راحتی و با آرامش به کار خود ادامه دهند.


8a87b8ea ea24 407e 8aa7 66b992877168 خبر خاکستری

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید