تزیین منزل و محل کار با چمن مصنوعی و دیوار سبز

چمن الیاف مصنوعی چیست؟

قبل از هر توضیحی بهتر است بدانید چمن مصنوعی چیست؟ محصولی که از الیاف مصنوعی ساخته شده و به دلیل کیفیت بالا شباهت زیادی به چمن طبیعی دارد. بسیاری از افراد به دلیل شباهت زیاد و نگهداری آسان آن نسبت به چمن طبیعی ترجیح می دهند از این محصول برای دکوراسیون داخلی و خارجی منزل خود استفاده کنند.

ایده هایی برای استفاده در دکوراسیون

چمن مصنوعی کاربردهای زیادی دارد و با توجه به طراحی و کیفیت بالای آن می توان به راحتی در بسیاری از مکان ها از آن استفاده کرد. در زیر تعدادی از پرکاربردترین ایده ها برای استفاده از این محصول را لیست خواهیم کرد.

زیباسازی بالکن


چمن مصنوعی برای بالکن

تراس یا بالکن را می توان یکی از مکان های مهم و تاثیرگذار در زیبایی خانه دانست. استفاده از چمن در این فضا می تواند زیبایی و طراوت خاصی به محیط ببخشد و لذت حضور در این محیط را دوچندان کند.

طراحی حیاط خلوت متفاوت و خاص

زیباسازی حیاط خلوت همیشه یکی از دغدغه های اصلی خانواده های ایرانی بوده است. پیشنهاد ما استفاده از این محصول برای فضایی متفاوت و زیبا می باشد. این به شما کمک می کند تا با کمترین هزینه ممکن یک تغییر محیطی جذاب ایجاد کنید.

استفاده از چمن مصنوعی در راهرو و لابی

یکی از مکان هایی که استفاده از چمن توصیه می شود راهرو و لابی هتل ها است. استفاده از این محصول در کنار سایر عناصر تزئینی در فضاهای ذکر شده زیبایی آن را دو چندان می کند.

در اتاق بازی کودکان استفاده می شود

اگر شما هم جزو آن دسته از والدینی هستید که در فکر یافتن راه حلی برای محافظت از کودک خود در برابر آسیب در حین بازی هستید، بهترین راه استفاده از چمن مصنوعی الیافی است. الیاف چمن انعطاف پذیر و نرم است که از حوادث و صدمات احتمالی کودکان در حین بازی و سقوط جلوگیری می کند.

دیوار سبز مصنوعی


دیوار سبز مصنوعی


دیوار سبز مصنوعی (دیوار سبز مصنوعی) محصولی است که برای نصب بر روی دیوار در فضاهای مختلف طراحی شده است. اگر می خواهید محیطی خاص ایجاد کنید، توصیه می کنیم این ایده را در خانه یا محل کار خود پیاده کنید.

ایمنی و زیبایی راه پله

یکی دیگر از مکان هایی که می توان از این محصول برای زیبایی بیشتر استفاده کرد، راه پله است. استفاده از این محصول همراه با گیاهان تزیینی علاوه بر زیباسازی محیط می تواند از بروز حوادث و صدمات احتمالی سقوط جلوگیری کند.

استفاده از چمن مصنوعی در اتاق خواب

اگر به دنبال یک کفپوش خاص برای اتاق خود هستید، این گزینه ممکن است بهترین انتخاب برای شما باشد. با استفاده از این محصول اتاق خوابی خاص و زیبا خواهید داشت که حس آرامش را به شما القا می کند.

  • توصیه می کنیم برای این محیط از مدل های نرم تر با الیاف بلندتر استفاده کنید.

حصار چمن مصنوعی


حصار چمن مصنوعی

استفاده از حصار چمن مصنوعی را می توان ایده ای جذاب برای زیباسازی، پوشاندن سطوح و افزایش امنیت در مکان هایی دانست که نمی خواهید دیگران به آن دسترسی داشته باشند یا ببینند.

در حمام استفاده کنید

شاید این ایده کمی عجیب به نظر برسد. اما یکی از مکان هایی که می توان از علف های هرز استفاده کرد حمام است. یکی از مهمترین مزایای استفاده از این محصول کاهش احتمال سرخوردگی ناشی از مرطوب بودن کف سرویس بهداشتی است.

راهکارهایی برای افزایش عمر چمن مصنوعی و دیوارهای سبز

راه های مختلفی برای افزایش عمر هر محصول وجود دارد. چمن و دیوار سبز مصنوعی نیز از این قاعده مستثنی نیستند. اگر می خواهید عمر محصولات مورد استفاده خود را افزایش دهید، بهتر است به موارد زیر توجه ویژه ای داشته باشید.

  • شستشوی منظم برای جلوگیری از تجمع گرد و غبار روی الیاف ضروری است.
  • مطمئن شوید که قسمت های آسیب دیده چمن را در اسرع وقت تعمیر کنید.
  • اگر از چمن در فضای باز استفاده می کنید، حتماً در روزهای گرم سال به آن آبیاری کنید.
  • مسواک زدن روی چمن مصنوعی عمر آن را بسیار افزایش می دهد. بهتر است این کار را به صورت هفتگی یا ماهانه انجام دهید.
  • اگر زباله ها را روی الیاف چمن ریختید، آن را به سرعت تمیز کنید، بی توجهی به این مشکل می تواند آسیب جدی به الیاف چمن وارد کند.

مزایای استفاده از الیاف مصنوعی چمن

شاید تعجب کنید که چرا باید از چمن مصنوعی استفاده کنید. این محصول دارای مزایای مختلفی است که در زیر به دو مورد از مهمترین آنها اشاره می کنیم.

تعمیر و نگهداری آسان

دلیل اصلی استفاده از این محصول، تمیز کردن و نگهداری آسان آن است. برای این منظور کافی است به صورت دوره ای سطح چمن را با استفاده از برس و کمی آب تمیز کنید.

مقاوم در برابر اشعه ماوراء بنفش

از دیگر مزایای این محصول مقاومت آن در برابر اشعه ماوراء بنفش خورشید می باشد. اگر قبلاً از چمن طبیعی استفاده کرده اید، احتمالاً متوجه شده اید که رنگ آن به دلیل نور خورشید از سبز به قهوه ای تغییر می کند، در حالی که رنگ الیاف مصنوعی همیشه ثابت است و تغییر نمی کند.

عوامل موثر بر قیمت

شاید اولین چیزی که هنگام خرید به آن توجه کنید هزینه چمن مصنوعی و- عوامل متعددی در تعیین قیمت نقش دارند. از جمله مهمترین آنها می توان به موارد زیر اشاره کرد.

ارتفاع الیاف مصنوعی

یکی از عوامل تعیین کننده برای قیمت، ارتفاع الیاف آن است. هرچه ارتفاع مورد نظر بیشتر باشد، قیمت نیز بالاتر است. توجه داشته باشید که تعیین ارتفاع ارتباط مستقیمی با مکان مورد استفاده دارد.

تراکم چمن

یکی دیگر از عواملی که در تعیین قیمت نقش مهمی دارد، تراکم الیاف است. هر چه تراکم بیشتر باشد دوام و کیفیت بالاتر و در نتیجه قیمت بالاتر می رود.

وزن چمن

هر چه محصول سنگین تر باشد، قیمت آن بیشتر است. عوامل متعددی در افزایش یا کاهش وزن نقش دارند که دو مورد از مهمترین آنها قد و تراکم است.

آخرین کلمه

استفاده از چمن مصنوعی همواره یکی از جذاب ترین و مقرون به صرفه ترین گزینه ها برای استفاده در طراحی داخلی و خارجی محیط های مختلف می باشد. در این مقاله برای استفاده از این محصول، نحوه نگهداری و خرید آن ایده هایی را با شما در میان گذاشته ایم تا بتوانید بهترین انتخاب را برای خرید داشته باشید.

دیدگاهتان را بنویسید