تشریح برنامه های عید غدیر در مراسم راهپیمایی اربعین آذربایجان شرقی/تبریز


ساعت: 19:01
تاریخ انتشار: 20.04.1401
کد خبر: 1882380

دبیر اجرایی بنیاد غدیر استان آذربایجان شرقی گفت: 8 موکب اربعین از آبرسان تا شریعتی در روزهای 6 و 7 تیرماه برنامه های متنوع فرهنگی از جمله جشن، تئاتر، سرود و ایستگاه های پیشواز را برگزار می کند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش آناج، حجت السلام کاملی فر در نشست خبری با خبرنگاران در مجمع بنیاد غدیر در تبریز با بیان اینکه غدیر یک موضوع اساسی و حیاتی برای اسلام و تشیع است، اظهار داشت: غدیر اساس اعتقادات و اعتقادات ماست. چون در قرآن و روایات فراوان آمده است سفارش و برجسته شده و هیچ واقعه ای در تاریخ 6000 ساله پیامبران به اندازه غدیر اهمیت ندارد.

وی ادامه داد: غدیر اجتماع 120 هزار نفری است که پیامبر اکرم (صلی الله علیه و آله و سلم) ضمن مدح و ثنای حضرت علی (علیه السلام) او را با آداب شایسته به عنوان جانشین خود معرفی می کند. همه این مقدمه های مفصل و طرح 100 آیه ای در خطبه غدیر توسط پیامبر(ص) نشان از عظمت مراسمی دارد که به فرمان خدا و توسط پیامبر(ص) انجام می شود.

دبیر اجرایی بنیاد غدیر استان آذربایجان شرقی با تاکید بر اهمیت صاحب اختیاری 12 امام پس از پیامبر(ص)، تصریح کرد: پیامبر(ص) امامت و حکومت 12 امام را در غدیر معرفی کردند و به تفصیل سخنرانی کردند. درباره امام زمان (علیه السلام) و حتی 25 جمله در مورد ایشان ذکر کرده است.

وی با اشاره به اینکه غدیر بدون قرآن و قرآن بدون غدیر بی معنی است، اذعان داشت: تفسیر قرآن بر عهده پیامبر(ص) است زیرا قرآن داعش و وهابیت بدون غدیر است و به همین دلیل گمراه شده اند پس از انحراف از قرآن جلوگیری کنید این نیز از دیگر اهداف غدیر است.

کاملی فر گفت: از آداب و رسوم روز هر بایرام یا روز مهم چنین روایاتی نداریم که برای غدیر 80 عنوان ذکر شده است که از جمله آنها می توان به دست دادن، پوشیدن لباس نو، غذا خوردن، احسان و بخشش به نیازمندان، غسل اشاره کرد. ، روزه.و دستور به افطار در دهه امامت و ولایت و عید غدیر شده است.

وی با انتقاد از عدم تبیین معنای انفاق و اطعام در غدیر، تصریح کرد: احسان و اطعام ابن روز خانه، لطف و اطعام میلیون ها پیامبر، صالح و شهید است. غدیر مهمتر از روز عاشورا و اربعین و نیمه شعبان است.

دبیر اجرایی بنیاد غدیر استان آذربایجان شرقی با تاکید بر فرمایش پیامبر(ص) مبنی بر واجب بودن گسترش و تبیین واقعه غدیر خم، عید امسال را شعار غدیر لبیک یا رسول الله عنوان کرد و ابراز داشت: ستاد غدیر هدایت می شود. توسط حجت السلام آل هاشم و فعالیت 18 کمیسیون تخصصی سعی در تبیین ترویج این عید بزرگ مسلمانان در عرصه های مختلف دارد.

وی افزود: امسال با اشتیاق و تلاش مضاعف قدیری توسط تشکل ها، قاریان، شاعران و فعالان هنری، رسانه ای و فرهنگی صورت گرفت. هر روز برنامه مفصلی در یکی از مساجد و محلات برگزار می شود و مجموعه ها فعال هستند».

کاملی فر خاطرنشان کرد: در پارک های مختلف تبریز از جمله ایل گلی، راههان، سنگفرش مصلی و 4 پارک اختصاصی بانوان از جمله پارک آنا روز سه شنبه از ساعت 11 الی 13 در پارک رضوان شهر آرام 5 تیرماه در پارک شهید بهشتی توانیر 23 تیرماه در پارک بهار خیابان بهار برگزار می شود.

وی ادامه داد: همچنین در روزهای 6 و 7 تیرماه مراسم راهپیمایی اربعین هشتم برای اولین بار به صورت ابتکاری از آبرسان تا شریعتی شامل جشن، تئاتر، سرود و ایستگاه صلواتی برگزار می شود.

دبیر اجرایی بنیاد غدیر استان آذربایجان شرقی گفت: سمینارهای غدیر شناسی در دانشگاه های پیام نور، آزاد و جامع علمی کاربردی برگزار می شود و مسابقات کتابخوانی، مقاله نویسی و جشن برای فرهنگیان در نظر گرفته شده است.

وی از برگزاری دومین کنگره بین المللی شعر گدیر در سال جاری خبر داد و گفت: مقالات زیادی از کشورهای ترک زبان همسایه به دبیرخانه ارسال شده که مورد ارزیابی قرار می گیرد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید